recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD projektor og lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD projektor og lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Emne: HD projektor og lærred
    Sendt: 29-November-2009 kl. 17:41
Hej

Jeg er blevet bedt om at hjælpe en kammerat med at finde en god Full HD projektor og lærred. Det skal helst være en LCD, da jeg ikke vil risikere at han får problemer med regnbueeffekten Wink Lærredet skal være et fastramme (skal det også være gråt når det er full HD?) og vel omkring 90-100", da han skal sidde 3,5-4  m. fra det.

Hans budget er omkring 12K, men han er ikke nervøs for at købe i Tyskland.

Hvad vil i anbefale?

På forhånd tak

Jørn
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 19:08
find først ud af , om han er bliver ramt af regnbuer.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 19:47
Han har valgt at gå efter LCD da han ikke vil risikere at ham eller hans gæster får problemer med regnbuerne

Redigeret af joern - 29-November-2009 kl. 19:57
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 20:36
Enten kan man se regnbuer, eller også kan man ikke. Så som p.las siger... Find ud af om han kan.

Anyway - en lærredsdug skal ikke være grå, fordi det er Full HD. Den skal være grå hvis projektoren skal hænge i et miljø hvor din ven ikke kan mørklægge. Og det er så heller ikke helt rigtigt, for hvis projektoren ikke har stort nok output af lys, kan det være en fordel at gå på kompromis ved at vælge en hvid dug, for at få mere lys i billedet. Så - Det er en vurderingssag fra projektor til projektor, og fra miljø til miljø.

Budgettet er meget meget stramt, når vi taler en nogenlunde hæderlig Full HD projektorløsning. SKAL det være en LCD kunne hav evt. kigge lidt efter en Sanyo PLV-Z700. Den fås til ca. 8.800 på tyske websites. Så har han 3.200 tilbage til et lærred, hvilket jeg mener er alt for lidt.
Faktisk ville jeg nok vende situationen om. Et lærredet overlever snildt flere projektorer, så måske han skulle vælge at bruge pengene på et ordenligt lærred fra fx Quality Screen eller Lissau, og så købe en 720P projektor i stedet. Den kan han altid opgradere, når han er blevet hooked. Smile
Der er også altid den mulighed at lede efter noget brugt.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 23:18
M.h.t. regnbuer, så vilh an som sagt ikke tage chancen og da han samtidig vil tage hensyn til sine gæster, så bliver det LCD Wink

Jeg synes at have læst et sted at Sanyoen ikke er særlig lysstærk, er det korrekt? Jeg har selv en Z5, som jeg er meget glad for og den giver fint lys, men jeg har så også et gråt lærred, ved ikke om det betyder noget.

Quality Screen er jo et godt lærred, men hvor får man fat i sådan et til en rimelig pris?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Status: Online
Point: 2352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Quality Screen er jo et godt lærred, men hvor får man fat i sådan et til en rimelig pris?

Kontakt Quality Screen direkte. Det gjorde jeg da jeg i sin tid skulle have et andet lærred. Jeg fik en bedre pris end ved køb i forretning.

De har godt nok lavet om på deres side siden den gang, så jeg ved ikke om man kan købe direkte fra dem mere.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu