recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hd ready eller ej??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHd ready eller ej??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 18:51

Dortela, du skal ikke bekymre dig om HD-ready til det TV.

HD-ready bliver ikke noget DU kommer til at bruge de næste 2-3 år, sandsynligvis kommer der til at gå meget længere, før det bliver aktuelt.

Det du KAN tage med i overvejelserne er, om fjernsynes skal have digital tuner. Det kaldes DVB-T.
Har du kabel-tv, antenneforening eller parabol er DVB-T HELT ligegyldigt. Det er KUN, hvis du modtager TV via antenne, at det er interessant.

DVB-T er "fremtidens antenneTV", lidt ligesom DAB er på radio (hvis du har hørt om det?)
Om nogle år (jeg kan ikke lige huske, hvor længe men 2-3 stykker) er det nødvendigt at have en DVB-T modtager (hvis du altså ikke har kabelTV eller parabol osv). -Det var det den ene forhandler talte om, men det har IKKE noget med HD-ready at gøre.

Hvis ikke skærmen har DVB-T, så kan du købe en boks (under 500kr) til at sætte til skærmen, så du kan bruge det, når det analoge sendenet stopper med at sende.

Det lyder meget teknisk, kan jeg godt selv høre, og jeg ved ikke helt hvilket niveau jeg skal svare på :) -Spørg, hvis du vil have uddybet:)

Radiomanden har helt ret i, at CRT viser bedre billede end LCD, men det synes JEG ikke, at du skal bekymre dig om. Kig på billedet, er du tilfreds, er det jo ligegyldigt om radiomandens billede er bedre, ikke?

Når det så alt sammen er sagt, så lyder det som om prisen er i overkanten, men det må der være andre der kan svare på? Jeg følger ikke med i markedet på den størrelse...

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 18:54

Så googlede jeg alligevel lidt på prisen..

http://www.digital4all.dk/shop/default.asp?ProductID=829043& amp;SetLng=26

Her kan du få et nyt til 5000kr. Så må du selv vurdere, hvad det skal koste brugt.

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
dortela Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 18:58

Tusind tak for svaret Ole og at du har givet dig så meget tid til at svare på mine spørgsmål

Jeg har virkelig fået meget ud af det svar, dejligt at få skåret det lidt ud i pap når man ikke er så teknisk

Rigtig god weekend til dig, så vil jeg da overveje at beholde mit tv

Også tak til alle de andre besvarelser forresten

Dorte
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 19:04

Det var så lidt. Dejligt at du kunne bruge det.

God weekend.

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
dortela Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 19:07
Uha ved ikke om jeg at udtrygt mig klart nok, men det er det tv jeg har som du har fundet, og jeg har skam fået mit til 5000kr og det var fra nyt af   - Ved ikke lige om du troede at det var en brugt et jeg har fået, for det er det nemlig ikke
Dorte
Til top
dortela Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 19:08

Redigeret af dortela - 01-December-2006 kl. 19:11
Dorte
Til top