|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Hvis du benytter Windows så kan du installer Windows live move maker, som faktisk er ret let at bruge og gratis :)
|
|
![]() |
|
mikzki ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() |
@rhsin
Jeg kan sagtens følge dig, med hensyn til vigtigheden af det man arkivere, men 3000-5000,- er meget, hvis samme job kan gøres med 2 eksterne harddiske på under 1000,- vil jeg nok vælge dette.
Med hensyn til PowerDirector, så er der mange der klager over diverse ting, hvis man læser kommentarene på denne tutorial på youtube http://www.youtube.com/watch?v=KMRIA9_fKDM
Bla. at man skal have en kraftig computer, for at programmet kan arbejde optimalt? Jeg har denne Medion bærbar. Egner den sig til PowerDirector?
Jeg har lige opdaget, at der tilsyneladende fulgte et videoredigeringsprogram fra Cyberlink med til min Medion, som hedder - Tada - PowerDirector
![]() Men om det kan arbejde med HD materiale (AVCHD), og om det egner sig til mit nye Sony HDR CX112E skal jeg ikke kunne sige? Det er nok en mindre version..
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg kører med powerdirector fra en bærbar, det kører noget bedre end det software som fulgte med mit canon kamera som sendte computeren helt i knæ bare af at indlæse filmklip.
powerdirector i den nyeste version og eller 8 (den patchede version) understøtter smartrendering af avchd filer, så det vil køre meget hurtigere ved produktion når man vælger input=output i kvalitet opløsning etc. (kig efter svrt, når du er inde i programmet) det er iøvrigt muligt at opgradere til nyere/større versioner fra en retailversion som eks. fulgte din computer Redigeret af rhsin - 15-Februar-2011 kl. 20:15 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
mikzki ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() |
@rhsin
Jeg er umiddelbart game på at prøve PowerDirector. Så må jeg se om jeg kan opgradere den version, som fulgte med min bærbar.
Så må jeg se hvordan det fungere. Jeg er ikke helt med på hvad du mener med input=output?
Er det en indstilling, som jeg skal ændre i programmet, så det automatisk laver et videoklip i samme opløsning/kvalitet, som videoklippet er optaget i?
Mvh Mikkel
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg har tidligere lavet en forklaring med billeder i denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74598&title=avchd-lagring-af-data-p-blue-ray-recorder den skulle kunne forklare det for dig
Redigeret af rhsin - 16-Februar-2011 kl. 09:46 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Super.
Mange tak for hjælp og gode råd.
Mvh
Mikkel
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Apropos arkivering og sikker backup, så har jeg kigget lidt på NAS, som ikke er alt for dyrt.
Skal den have RAID, og er det ens betydende med, at den automatisk duplikere data fra det ene drev, til det andet?
Er det korrekt, at sikkerheden består i, at hvis så et drev crasher, så skifter man det ud med et nyt, hvorefter den automatisk kopier data fra det resterende drev til det nye?
Nu taler man om, at hvis et drev crasher, så har man alle data duplikeret på et andet drev, men kan hele enheden ikke går ned på en gang, så man mister alt?
Jeg har fundet denne her Verbatim 2-Disk RAID 2TB Ekstern harddisk til omkring 1500,-
Og denne her Verbatim Mediashare 1TB til omkring 1300,-
Hvad er forskellen på de to? Hvilken en er nemmest at arbejde med, og hvilken en egner sig til mit behov?
Redigeret af mikzki - 16-Februar-2011 kl. 14:19 |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |