|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
period ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 23-August-2007 kl. 09:05 |
Hej.
Kan dette grafikkort ( PowerColor HD 2400 Pro) levere en opløsning på 1920*1080? Det skal ikke anvendes til visning/decodning af 1080p film bare til almindelig mediacenter altså tv gennem tuner, dvd og så skal jeg kunne spillelidt på det ( Her taler vi spil som FIFA 07osv, ikke nogle krævende spil). Når der engang bliver behov for at vise 1080p skal hele mit system have en ordentligt opgradering alligevel så spørgsmålet er om kortet kan levere en opløsning på 1920*1080, og evt "simulerer" et 1080p signal, altså med hensyn til frekvensen, og derved tilsluttes til FULL-HD paneler der accepterer 1080p på hdmi indgangen. Håber der er nogle der kan hjælpe /Period |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Ja, det kan det sagtens..
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja - det kan sagtens tilslutte med og levere en 1080p opløsning til mediacenterbrug
Men det kan ikke trække spil i den opløsning, og dets spil performance i det hele taget er temmelig dårlig, dårligere end eks. et gammelt radeon 9800pro. FIFA 07 er vel et forholdsvis krævende 3dspil ? (spiller det ikke selv) |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Hvorfor er det at når der snakkes kort til Media Center brug, så kvitterer samtlige herinde med at diskutere 3D performance til spil? Et Media Center er ikke en spillemaskine - køb en Xbox eller en PS3 ;-) |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Brian. Det gør alle bestemt heller ikke. Tværtimod har jeg gentagende gange skrevet, at folk skal gøre op med sig selv, om de skal bruge den til det ene eller det andet, og så skrue maskinen sammen til det formål. Det må være den eneste rigtige måde. Du kan sagtens lave en HTPC som kan spille de store tunge spil. Intet problem der. Et Gforce 8800GTX Ultra (og-jeg-skal-gi-dig-skal-jeg-med-rigtig-meget-ram). Vildt overclocket med effektiv vandkøling. Blå/røde diodelys over alt, samt spækket med harddiske i RAID og DVD drev.. Ovenståene er ikke et mediacenter i mine øjne. Ovenstående er en gamer maskiner, med fokus på spil. Ovenstående høre slet ikke til i det her forum. Så jeg er totalt offtopic nu
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Fuldstændig enig, mediacenter er mediacenter og spillepc er spillepc, det er 2 forskellige ting med 2 forskellige kravspecifikationer ![]() - men nu skrev spørgeren specifikt at den også skulle bruges til at spille lidt på, nærmere bestemt FIFA 07, det var den eneste grund til jeg svarede på spørgsmålet om spilperformance - det var ikke for at jeg ville bringe spørgsmålet på bane. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Kansersen: Vi er enige. Problemet er at det grafikkort som er mest optimalt i en HTPC faktisk er det mindste du kan få med hardware accelleration, så det kan præcist det HTPC'en skal. For hver gang du vælger en større model, så kommer du længere væk fra en optimal HTPC, da der så er mere varme der skal væk, og varme er lig støj. Mvh Brian |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Enig Brian. Men det er jo netop derfor mange af disse spørgsmål fremkommer.. (hvilket GFX, hvilken CPU.. Hvad skal der til osv osv..). Folk glemmer at fokuser på det de vil, (primært brug) og er ikke helt bekendt med konsekvenserne for deres valg. Så er det jo godt vi har det her forum til at kunne dele erfaringer og viden |
|
![]() |
|
period ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Der er dejligt at se folk er hurtige til at komme med nogle konkrete svar.
Konklusionen er: Ja det kan anvendes til mit formål, og som flere nævner er det ikke verdens bedste kort men det skulle være tilstrækkeligt. Jeg takker og bukker for de mange svar. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |