|
HDCP error? |
Besvar |
Forfatter | |
ilu-dazed
Bruger Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Marts-2013 kl. 19:46 |
Kan nogen hjælpe?
midlertidigt setup. Optoma EP1690 som skal vise billede fra bluray, yousee tv boks osv. Mit problem er at projektor ikke viser noget billede. Den siger source found og viser at der er en opløsning på 720P men intet billede. Den er kablet med et dvi-d single link han til hdmi han. Hvis jeg sætter min PC til via DP adapter der er fint billede på. Mit eget bud er at kablet ikke understøtter HDCP. Men jeg vil gerne teste det med min pc ved at vise noget content i HD, som også indeholder HDCP nogle bud på hvor jeg kan finde det på nettet?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her er noget om HDMI-DVI:
DVI and HDMI compatibility
HDMI is a newer digital audio/video interface developed and promoted by the consumer electronics industry. DVI and HDMI have the same electrical specifications for their TMDS and VESA/DDC links. However, HDMI and DVI differ in several key ways.
To promote interoperability between DVI and HDMI devices, HDMI source components and displays support DVI signalling. An HDMI display can be driven by a single-link DVI-D source, since HDMI and DVI-D define an overlapping minimum set of supported resolutions and frame buffer formats. In the reverse scenario, a DVI monitor that lacks optional support for HDCP might be unable to display protected content, even though it is otherwise compatible with the HDMI source. Features specific to HDMI, such as remote-control, audio transport, xvYCC, and deep-color, are not usable in devices that only support DVI signalling. However, many devices can output HDMI over a DVI output (examples: ATI 3000-series and NVIDIA GTX 200-series video cards),[7] and some multimedia displays accept HDMI (including audio) over a DVI input. Exact capabilities vary from product to product. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
ilu-dazed
Funktioner
Tak(0)
|
Jojo men projektoren er HDCP compliant på DVI-D indgangen. Så det er ikke her fejlen ligger (medmindre den har behov for en firmware update, men det kan jeg ikke lige finde ud af om den har.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kører du så RGB ud, og ikke YCbCr. DVI is limited to the RGB color space.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
ilu-dazed
Funktioner
Tak(0)
|
jeps, men selv på YCbCr har jeg billede fra min PC
|
|
ilu-dazed
Funktioner
Tak(0)
|
Hov det var noget vrøvl jeg skrev. Det jeg mente var at projektoren kan stilles på begge og at den viser billede fra pc på begge.
Men ja yousee boksen står til RGB
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |