|
HDCP, HDMI, HTPC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||||||||||||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-September-2012 kl. 18:33 |
|||||||||||||||||
Hej
HTPC forbundet t/denon reciever og videre til mit panasonic P42st50y mit problem er, at jeg ikke kan afpille orginalt HDCP materiale... jeg får m/TMT5 at vide mit system ikke er HDCP kompatibelt med cyberlink får jeg kode 0122 jeg syntes "google hits" mest peger på "Driver problemer" .... Men jeg har kørt "Intel's driver update" og lagt de nyeste på ... jeg har også prøvet den der ligger på MB producentens hjemmeside... nogen der har input/forslag? Jeg kan sige med 100% sikkerhed sige det IKKE skyldes hverken Reciever eller HDMI stik eller Kabler da fejlen også opstår m/DVI-stikket. alle forslag høres med spænding :)
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
tag din rwciever ud af kæden og skift mellem kablerne. Så kan du udelukke noget hvis det virker eller ikke virker. Prøv evt med en anden skærm også.
Jeg tror dog også det er din HTPC der driller, men der skal gøres lidt benarbejde for at være sikker. Mvh BS
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|||||||||||||||||
har haft fjernet reciever uden held
har også prøvet forskellige kabler og stik ej heller hjælper det, at prøve en anden skærm
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
|||||||||||||||||
nu fik jeg endelig downloadet "Cyberlink BD Advisor" ...
resultatet er:
Så det er selve driveren der er noget rod.... hvilket bare er VIRKELIG underligt for producenten reklamerer med, at motherboardet er HDCP kompatiblet....
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|||||||||||||||||
AnyDVD HD. |
||||||||||||||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
|||||||||||||||||
dvs det kan afspille ligesom TMT5, PowerDVD osv? håndterer det også 3D materiale?
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|||||||||||||||||
Hvis vi taler om Blu-ray, ja. |
||||||||||||||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
|||||||||||||||||
ok tak jesper...
så er det da et alternativ hvis ikke Gigabyte & Intel får hovedet ud af r..... og får fixet deres driver :)
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|||||||||||||||||
AnyDVD HD er ikke en afspiller. Det er ren og skær dekryptering. Du skal stadig bruge din sædvanlige afspiller, mens AnaDVD kører i bagrunden og sørger for at du kan afspille alt uden skærmen, forstærkeren eller kablerne understøtter HDCP. Desuden fjerner den også regionskoder for både BD og DVD.
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|||||||||||||||||
Hvilket motherboard processor?
|
||||||||||||||||||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
|||||||||||||||||
Cpu i3-2100 mener jeg
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|||||||||||||||||
Så burde det være i orden. Har du installeret Intel driverne du skal bruge 2 drivere for HDCP kompatibilitet.
Intel management engine Intel Graphics driver |
||||||||||||||||||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |