recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDCP - mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDCP - mac

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Emne: HDCP - mac
    Sendt: 26-Februar-2010 kl. 11:42
Hey,

Jeg har forbundet min mac mini 2009 til mit tv. Begge har hdcp, men jeg får beskeden i Nvidia kontrol panel at mit tv ikke er hdcp kompatibelt. Kan det være mit kabel som på en eller anden måde ikke får overført signalet korrekt?

Mac og tv er forbundet således...
Mini dvi -> dvi -> hdmi

Jeg er først nu blevet opmærksom på, at man kan få kabler som er mini dvi -> hdmi. Vil det kunne løse mit problem?

//kharder
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:02
har du tjekket at kablet er hdcp comp? - og apple har ikke noget nvidia control panel, så jeg går ud fra du bruger windows i stedet?
men har du installeret bootcamp driverne? standard drivere tvivler jeg på udnytter hdcp nå den kører via adapteren. Det er jo ikke bare om kabel, comp og skærm er. det skal jo også understøttes af OS med de rigtige drivere. det var eksempelvis en ændring i drivere på osx 10.5.8 der gjorde det umuligt at bruge maskinen til et TV da de havde ændret i hdcp setup. Det fik de virkelig på puklen af. Så kunne man ikke se hd og der kom forkerte opløsninger på skærmene.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:40
Tak for svar...

Jeg kan se, at jeg har formuleret mig kluntet. Det jeg egentlig ville vide var om kablet også spiller ind eller om det kun er mac og tv. Jeg kan forstå på dig at kablet har indflydelse. Jeg er overhovedet ikke klar over om der er hdcp komp.

Jeg har også benyttet Windows på macen, da jeg tænkte på at bruge den til blu-ray. Det var her jeg opdagede at nvidia har et hdcp tjeck i deres kontrolpanel.

Nu bruger jeg osx 10.6.2 og er tilfreds med det. Den ændring du snakker om i 10.5.8, hvad er det? Da jeg tilsluttede macen til tv'et, blev alt indstillet automatisk til 1080p automatisk.

//kharder
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:16
det er ikke nødvendigvis kablet i sig selv men decideret stikkene. HDCP-flowet må ikke brydes for at kunne afspille HD materiale. Det vil sige helt præcist at de stik man har han/hun de skal kunne følge den digitale vej og understøtte hdcp (det gør de fleste) men det er ikke altid givet på forhånd.

Hvad angår problemet med 10.5.8 så bare glem det når du kører 10.6.2. Det er heldigvis fixet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu