recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDCP og DM8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDCP og DM8000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
loranzo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-August-2007
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: HDCP og DM8000
    Sendt: 11-Februar-2008 kl. 12:33

Hej,

Har søgt lidt her på stedet for at blive lidt klogere på HDCP, men fandt ikke helt det jeg søgte.

Så, hvis en udsendelse er kodet i HDCP og en DM8000 som bekendt ikke har HDMI udgang og dermed HDCP vil man så kunne få billede på en HD-Ready fladskærm ? Evt. med et DVI - HDMI kabel ?

På forhånd tak

MVH

Til top
BunnY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2007
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 17:44
JA!

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 20:05
@loranzo

Der findes ikke TV udsendelser med HDCP. HDCP er en kryptering, som din STB vælger at sætte på HDMI signalet. Det giver kun problemer, så hvis du har en STB der ikke bruger HDCP, skal du bare glæde dig over det.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
loranzo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-August-2007
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 21:31
Hej igen,

Ved ikke om CD og Via bruger HDCP på HDMI signalet eller om man kan forvente at det måske kommer. Det er det jeg tænker på hvis/når en DM8000 evt. skal ind på hylden istedet for min DM7025 så hvis det er nok at fladskærmen har HDCP så skulle en DM8000 jo ikke være en hindring

MVH
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 22:18
Deres STBer bruger sikker HDCP, men en STB uden HDCP vil virke præcist lige så godt, hvis den har det rigtige CAM og smartcard.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu