recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDCP problemer med tdc tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDCP problemer med tdc tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
guzziper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: HDCP problemer med tdc tv
    Sendt: 21-Juli-2008 kl. 19:42
Hej med jer.

Jeg har et LG RZ 42PX10 - 42" FLATRON Plasma plasma TV - widescreen - 480p - EDTV. jeg har købt det af en  ven der har købt et større, desværre er der ingen hdmi indgang på skærmen men der er en dvi indgang, så jeg har sat et kabel med hdmi i min tdc tv boks og i den anden ende et dvi stik i skærmen, men min tdc boks kommer hele tiden med den besked at mit tv ikke understøtter HDCP (dvs sige sort skærm man kan kun se menu osv fra tdc boksen på skærmen) kan dette evt løses ved at sætte en hdmi til dvi adapter i tdc boksen og så kører med et dvi kabel mellem adapter og skærm ?

Jeg har snakket med tdc tv og de ved ikke hvad der skal gøres ved problemet ud over at de fortalte at der bla også er problemer med phillips skærme.

Venlig hilsen Per.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 19:48

Så vidt jeg ved er det ikke muligt med HDCP, når det er DVI det skal være HDMI>HDMI.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 19:57
Jeg her en samsung hr755 dvd recorder og der er intet problem med at køre hdmi til dvi fra den ! bortset fra at lyden ikker er med på dvi porten.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så vidt jeg ved er det ikke muligt med HDCP, når det er DVI det skal være HDMI>HDMI.

Det er et krav i HD Ready spesifikasjonen at TV'n skal støtte HDCP enten via HDMI eller DVI.  Jeg tror derfor HDCP også skal fungere fint via DVI.

Problemet til guzziper kan skyldes det faktum at LG RZ 42PX10 ikke er et HD Ready TV.

Jeg så et innlegg på svenske minhembio.se som antydet at den Europeiske varianten av L
G RZ 42PX10  ikke støtter HDCP.

Dersom TDC dekoderen gir ut component video så kan det anbefales.  Det skulle ikke gi noen synlig forskjell i kvaliteten siden 
LG RZ 42PX10 skjermen har veldig lav oppløsning ( lavere enn SDTV...).

Redigeret af Bobben - 22-Juli-2008 kl. 17:31
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 20:35
Hej desværre er der ikke mulighed for component ungang på tdc tv "box" kun scart og hdmi er mulig og skærmen virker jo fint sammen med min samsung recorder via hdmi/dvi ! og man får lov til at køre hmdi test osv. fra boksen  og ca 10-15 sec. billede inden skærmen bliver sort og man får den kedelige besked med hensyn til HDCP for det kan da ikke være rigtigt at man skal kassere så en skærm pga. det.

Hilsen Per

Redigeret af guzziper - 22-Juli-2008 kl. 20:40
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 07:21
Jeg har lige gennem læst manualen til LG RZ 42PX10 og den understøtter IKKE HDCP, så der er der hunden ligger begravet.
.....
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 18:09

HDCP

Hvordan i alverden kan man så overhovedet se noget LIVE i HD,  

Kopi sikret?

Redigeret af moho - 24-Juli-2008 kl. 16:12
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 18:18

Det er da komplet vanvid, copy protection skal vel dække OPTAGERE! Medmindre Du forventes optage direkte fra skærmen med et HD Kamera.

LG RZ42PX10 Plasma 42

480p og EDTV er en måde skrive 480p60 og samme cifre er tal for tal nøjagtig samme kvalitet som 1080i50 eller 1080p24.

Der er ingen forskel! Og hvis nogen skriver at 480 skal forstås som 480p30, kan jeg godt se mine problemer.

At man så ikke vil have man skal kunne se noget i HD, er for mig fascinerende.

Redigeret af moho - 23-Juli-2008 kl. 18:20
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 19:07
Hej med jer.

Har haft en "tdc fyr" på besøg idag som satte en anden "tdc boks" kiss kmm 3010 og vupti så virker det hele ingen hdcp fejl her og som moho skriver så virker det helt fint på skærmen...der er dog ikke lyd på fordi det er dvi indgangen jeg bruger.

Med venlig hilsen Per.

Og mange tak for hjælpen.

Redigeret af guzziper - 23-Juli-2008 kl. 19:08
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 16:09
Hej igen...

Nu kan jeg jo se tv...men da der jo kun er 1 DVI indgang på skærmen har jeg købt en hdmi switch

BELKIN PureAV HDMI Interface 3-to-1

http://www.computerne.com/p/172736.htm

Den virker fint med signalet fra tdc tv boksen men når jeg kobler min samsung dvd recorder hr755 får man lov at se ca 15 sec. billede så bliver der grå skærm....

måske i har nogle gode ideer...har jeg købt en forkert switch...eller

Venlig hilsen Per

Redigeret af guzziper - 24-Juli-2008 kl. 16:16
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu