|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1368 |
![]() Sendt: 16-September-2007 kl. 16:54 |
Har idag installeret vista har prøvede så idag at smide en dvd film på gennem computeren.. men pludselig skriver min powerdvd et eller andet med hdcp repeater.. og kan ikke afspille.. Spiller fint nok på min pc skærm men trækker jeg filmen over på tv'et kommer meddelsen.. Noget man kna gøre? Mit gfx er et ati 1600pro med HDMI udgang Havde ellers forstået det sådan at det kun var HDdvd og Bluray det blev brugt på Redigeret af nitrotg - 16-September-2007 kl. 17:11 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Nej, hvis der er HDCP i begge ender vil Vista bruge det, også til non-premium content. Hvis der ikke er HDCP, fordi det ikke understøttes på grafikkort (GFX) eller display enhed, får du ikke lov til at afspille premium content (eksempelvis AACS-beskyttet HD-DVD eller Blu-Ray). Sådan har jeg i hvert forstået sammenhængene i den fagre nye DRM verden...
Dit problem må være en manglende HDCP-kompatibilitet mellem GFX, TV eller måske HDMI repeater. Somehow... (I know, det er ikke megen hjælp). Virker det hvis du sætter PC monitoren på HDMI repeateren? Det kunne være første trin til at isolere problemet. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1368 |
![]() |
Mit system kører sådan her.. PC <-> Onkyo 605 <-> TV med hdmi hele vejen.. Ved at tv'et understøtter HDCP og temmelig sikker på at 605'eren også gør det.. Men tror ikke at mit 1600pro gfx kort gør det.. Så går ud fra det er flaskehalsen her.. med andre ord.. man skal ud og Skaffe sig et af de nyere gfx kort for at kunne se dvd film i vista SELVOM det ikke er en hddvd eller BR. men bare en normal dvd..
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Måske, jeg mener bare at nyere PowerDVD versioner (er det 7.3 Ultra?) reelt kræver HDCP på GFX, og du skriver at det virker med din PC monitor. Har den HDCP?
Men HDCP er noget som fanden har opfundet... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
yep den nyeste 7.3.. min pc skærm har også HDCP men kører over VGA da mit (DVI/HDMI) stik kører til tv'et.. Kan være det har noget at sige.. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg må erkende, jeg synes det er et mærkeligt problem du har. For som du selv skriver, så er det en DVD film du forsøger at afspille, og den har mig bekendt ikke noget krav om HDCP. Har du opdateret din PowerDVD fornyligt? Det virker som om det er den det er galt med. Men igen, problemet må altså være noget andet.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Kunne det tænkes der er problemer med passthough af din TX_SR605? Har du prøvet at tilslutte direkte mellem grafik-kort og TV? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja sidste nye fra Cyberlinks egen side :) Det er dette kort jeg snakker om. http://www.netgiganten.dk/shop/sapphire-radeon-pci-e-29369p. html Men giver dig ret.. det er sku meget mærkeligt.. tror mere det er hos vista fejlen er.. det sku et system man lige skal vænne sig til :P Invistere i et 8600gts kort lige om snart så håber jeg da at fejlen bliver fixede ellers ryger XP sku tilbage i maskinen :) |
|
![]() |
|
![]() |
Måske, prøv lige at køre DVI/HDMI til PC skærmen. |
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg bruger Vista og PowerDVD. Jeg har ikke det problem, og da slet ikke med DVD.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |