Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Burke
Bruger
Oprettet: 31-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
|
Emne: HDD i PS3: Hvad bruges den til? Sendt: 27-December-2008 kl. 08:55 |
Hej,
jeg overvejer at indkøbe en PS3, men kan ikke på dette
forum helt gennemskue hvad HDD'en bruges til andet end
game save data og eventuelle demo'er.. Er der nogen
venlige sjæle der kunne give et par eksempler på hvad
man skal bruge de 80 GB til??
Tak
|
 |
Skalle06
Guld medlem
Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 09:07 |
Læg din musik, film og fotos på PS3 og brug den som medieafspiller. Min
160 Gb er ganske godt fyldt.
|
 |
Burke
Bruger
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 09:19 |
Skalle06 skrev:
Læg din musik, film og fotos på PS3 og
brug den som medieafspiller. Min
160 Gb er ganske godt fyldt. |
Modtaget, men når du siger film mener du så backups af
ens DVD'er eksempelvis, eller kan det være optaget
materiale fra TV?
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 09:25 |
Burke skrev:
Hej,
jeg overvejer at indkøbe en PS3, men kan ikke på dette
forum helt gennemskue hvad HDD'en bruges til andet end
game save data og eventuelle demo'er.. Er der nogen
venlige sjæle der kunne give et par eksempler på hvad
man skal bruge de 80 GB til??
Tak
|
Hovedsagligt skal PS3 bruge noget plads til at installere spillene. Typisk tager hvert spil mellem 0-500 megabyte.
Derefter kommer alle demoer, musik, film, og ikke mindst foto.
80 gigabyte lyder af meget, men husk at et filmklip fra PS Store fylder uden problemer 100-200 megabyte for et par minutters film trailer!
Vores 60 gigabyte PS3 er altid fyldt op. Overvejer at købe en 320 gigabyte og smide i, selvom jeg har en 250 gigabyte extern harddisk. Der er nogle begrænsninger ved en extern.
Så derfor.. Har du mange foto, musik, divx, film og hang til demoer, filmklip, så er 80 gigabyte ikke for meget!
|
 |
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 09:44 |
også er der også downloadable content til spil, som også kan fylde en del.
hvis du ligesom mig downloader alle demoer der kommer ud, alle trailere som bare virker lidt interessant, køber en masse spil (mange spil kræver der bliver installeret noget på hdd) og måske køber en masse DLC (i mit tilfælde til rock band 1/2) - og du helst ikke gider sidde og sku slette noget hver gang du skal downloade noget mere, så er en stor harddisk vigtig ^^
|
 |
Burke
Bruger
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 09:50 |
Ok, så siger jeg 1000 tak for alle svarene. Særdeles
brugbart. TAK!!
Burke
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 09:58 |
Efter min mening så er 80 Gb rigeligt, hvis du kun skal bruge den til at spille på.
De fleste spil bruger under 500 mb til instalation. Demoer og video klip fylder også, men du kan altså have rigtigt mange liggende på en 80 GB, og ellers sletter man dem jo igen når man har set dem.
Musik ( mp3 filer ) fylder heller ikke det helt store med mindre du har et kæmpe bibliotek af mp 3 filer.
Skal du derimod have hele film læggende, så bliver 80 GB hurtigt fyldt ud.
Jeg har selv sat en 320 HDD i min maskine. Det er meget nemt, at skifte disken. Men der er sådan set ingen grund til at gøre det, med mindre man vil have filmene liggende på PS3 i stedet for bare at streame dem over fra PC, NAS, eller lign.
Og til dit spørgsmål, om man kan optage fra TV, det kan du ikke umiddelbart.
|
 |
broeman
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 12:32 |
Nu har PSN også andet end demoer, men fulde spil hvor Pixeljunk Monsters/Eden og WipEout HD er værd at nævne, og en "udvidet demo" som Gran Turismo 5 Prologue. Jeg har dog langt fra fyldt min 320GB harddisk i boksen, men de 40GB var lige i underkanten.
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 21:43 |
Men der er abselut ingen grund til at betale dyre domme for at købe fx 80gb eller 160gb versionen da det som klondike skriver er super let selv at skifte harddisk og de er desuden billige
|
 |
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 22:04 |
PS3 kan godt optage TV. Der kan tilkøbes en DVB-T tuner til den, og via den kan der optages TV. Det hedder PlayTV tror jeg nok.
Du kan også lægge din DVD samling over på PS3'eren. Men det kræver dog at du kan finde ud af at konvertere DVD'erne til et filmformat som PS3'eren kan afvikle, f.eks. DivX.
Og som andre skriver kan man lægge sin musik over på. Dette kan også hurtigt æde pladsen.
Man kan ligeledes downloade diverse ting fra PlayStation Store, som kan være små spil (gamle titler fra PlayStation One), udvidelser til købte spil, og spil i fuldversioner.
Du kan faktisk bruge din PS3 som et mediacenter, hvor du kan spille film, musik og vise fotos fra HDD.
Men for guds skyld...køb ikke en med større harddisk, for at få en større harddisk. Køb den mindste og køb en løs harddisk ved siden af billigere fra nettet. Den skulle være rigtigt nem at skifte og garantien bortfalder ikke ved skift.
God fornøjelse
Frank
|
 |