|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Zavior ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() Sendt: 20-Februar-2008 kl. 19:24 |
Har for nylig fået fiber hos Dansk Bredbånd. Har jo så fået en masse kanaler.
Men kan sku ikke følge med! Så jeg er på udkik efter en hdd optager. Sagen er den at jeg gerne vil vide hvilken tilslutning der skal brugs? Output signalet fra DB kommer jo igennem et SCART stik og ikke et antenne stik. Men hvordan kobler jeg sådan en maskine til ? Eller nogle bud på et godt køb til max 2000,- |
|
![]() |
|
Tarzan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Status: Offline Point: 310 |
![]() |
Jeg har selv TV via Dansk bredbånd, så opsætningen kan jeg hjælpe dig med. Du skal montere et scartkabel fra settop boksen fra DB til harddisk-optageren, og der skal så monteres et scart/HDMI kabel fra harddiskoptageren til dit TV. Medmindre du har købt to bokse, så kan du kun optage fra den aktive TV-kanal, dvs. den kanal du ser på TV. Dansk Bredbånd er håbløs bagud på dette område, men lige pt køres der test med nogle nye bokse indeholdende en harddisk, de skulle kunne optage fra en kanal, mens man ser en anden, timeshift osv osv., men jeg har intet hørt om, hvornår vi kunder kan få/købe disse nye bokse. |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
Zavior ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() |
Hehe. Troede at tråden var gået i glemme bogen. Men du skal have tak for
svaret. Var nemlig lidt i tvivl om hvordan sådan en maskine skulle tilsluttes. Ja DB er ikke kommet helt med endnu. Har også uofficielt fået at vide at der skulle komme en ny boks med HDMI udgang så det vil blive muligt med noget HD :D |
|
![]() |
|
Tarzan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Status: Offline Point: 310 |
![]() |
Ja, vi har problemer med frysninger på div tv kanaler, så her har været et rend af personer fra dels Dansk bredbånd og dels SEAS-NVE. Når to selskaber skal dele et ansvar, så har de 3% hver!! Det er ALTID den andens skyld. Det er fra DB jeg har oplysningerne om det med indbygget harddisk, timeshift, optage fra (mindst) en anden kanal, HDMI osv osv. lige pt er der 4 familier der har den nye boks på prøve, og det går indtil videre ikke for godt for dem. Der er voldsomme problemer med timeshift funktionen, især hvis det er en HD-kanal man gør det med (f.eks TV2 sport HD), samt hvis du f.eks optager fra TV3, og ser f.eks Zone reality imens, og du så skifter den kanal du ser på til f.eks DR, så kommer der en frysning på ca 1 sekund på den kanal den optager på. Så indtil videre hedder tidshorizonten "2. kvartal 2008", men montøren der var her troede ikke på, at den holder. |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
![]() |
Tarzan...noget nyt i denne sag?
Eller er der andre som ved noget om Dansk Bredbånds HD og HDD boks? |
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
jeg er også med på en lytter ...
|
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
![]() |
Alt hvad jeg har kunnet få ud af DB er dette modtaget d 8/7:
Hej Svend
Tak for din henvendelse.
Vi har desværre ikke nogen bokse med HDMI-udgang. Vi venter med at lancerer boksene til starten af 2009, da der er et mere stabilt signal til den tid, og der vil være mange flere kanaler der bliver vist i HD.
Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen.
Desværre har jeg ikke noget alternativ til Dansk bredbånd, da husstanden gerne vil have viasat, og DB er eneste udbyder hos SEAS-NVE fibernet med viasat.
Hvordan med jer andre med TV fra DB, har I også frysninger på billede+lyd ind imellem? Typisk af ½-1 sekunds varighed, men indimellem meget længere tid. Redigeret af Tarzan - 15-Oktober-2008 kl. 22:47 |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
![]() |
Så var det min tur til at rykke Dansk Bredbånd for svar vedr. deres forhåbentlig kommende HD bokse med harddisk. Hej Thomas Med venlig hilsen / best regards
Noget tyder så også på, at de vil tilbyde HD kanaler i starten af 2009! Lad os nu se... |
|
![]() |
|
![]() |
Iøvrigt kan jeg se på udbyderen SMILE CONTENT, at de også står på spring med en HD boks med harddiskoptager. Jeg har skrevet til dem vedr. en lanceringsdato, men afventer fortsat svar. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har så ikke mulighed for at vælge SMILE CONTENT, da FastTV og Dansk Bredbånd er de 2 eneste valgmuligheder hos SEAS-NVE mht TV, og FastTV har Canal Digital, og dermed ikke TV3
Tilbyder SMILE CONTENT Viasat-kanaler? |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, desværre ikke! Til gengæld tilbyder de 5 HD-kanaler
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvorfor er det så svært at få viasat og canal digital til at tilbyde deres programmer fra flere udbydere? YouSee, Stofa m.fl. har da begge kanalsæt (eller en del af det) i deres program, så hvorfor skal vi fiber-kunder være sat tilbage i muligheder. YouSee tilbyder jo også HD kanaler, men jeg kan desværre ikke få YouSee her.
![]() |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |