|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 16-Januar-2010 kl. 11:24 |
|
hvorfor kommer der ikke nogle harddiskoptagere med DVB-C tuner? synes jeg læste noget om at standarden på dem de prøvede at producere var for ringe, men er det ikke bare at bruge dem som så sidder i TV? De Recordere som findes med DVB-T holder næsten ikke rigtigt når man har YouSee..... |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Der var jo en på vej fra Sony, men den blev opgivet, da man ikke kunne få den til at virke til vores forhold, så om der er andre på vej vides ikke, men der er jo 3126 fra You See og andre tilsvarende, så helt galt er det ikke. Kommer der noget med optisk drev, så vil der sikkert komme restriktioner på, ligesom det f.eks er med den fra Panasonic til Freesat i UK.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10530 |
![]() |
|
Hvis du kan undvære muligheden for at kunne optage fra eksterne kilder, findes der masser af harddiskrecordere med DVB-C tuner, de såkaldte PVR modeller, f.eks. fra Vantage, Homecast, Technisat, Kathrein, Dreambox, Topfield, Arion, Eycos m.fl.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
|
De kan jo starte med at lave en YS boks copy,(funker jo fint
efterhånden) bare uden kryptornering og med digital udgang, hvor svært
kan det være,,,,,,, HVIS de turde......
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det spørgsmål bliver stiller 2-3 gange om dagen i forumet. Den traditionelle harddisk recorder med egen MPEG-2 encoder er et dødt produkt. Produktudviklingen stoppede med DVB-T tunere med MPEG-2 for et par år siden, og der er ikke rigtigt sket noget siden da. Det giver god mening da DVB PVR boxe er et bedre produkt. For at sætte tingene lidt på spidsen, så ser du heller ikke nogen produktudvikling af s/h TV apparater. Fremtiden hedder farve TV... ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
|
Så må jeg se hvad de der PVR bokse er for noget haløj, jeg var bare mere end glad for min gamle Dmr85H
mener jeg den hed, den var perfekt, slow og step begge veje og redigering kunne den også, det var degligt let med kun en boks og ikke skulle slås med alt muligt software og andet...
|
||
![]() |
||
fido ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2007 Status: Offline Point: 19 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
fido ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2007 Status: Offline Point: 19 |
![]() |
|
Jeg er nok tungnem, men jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan udstyre en recorder med T/C MPEG4 tuner. Det fungerer fint i min ældgamle (ca. 2 år) Sony med DVB T MPEG 2. Hvorfor er er en PVR den traditionelle recorder overlegen (bortset fra tuneren)?
Da jeg åbenbart skal have en PVR-box (med HDD) - hvilken skal jeg købe?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
You See har jo f.eks deres egen Samsung 3126.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Fordi den optager den rå transportstrøm og dermed slet intet kvalitetstab har uanset bitrate på det originale signal. Det er ydermere en proces, der ikke er særlig resourcekrævende.
En HDD/DVD-recorder, der har både analog og digital tuner, laver typisk det digitale signal om til analog, hvorefter den encoder det i MPEG2.
MPEG2 er det naturlige valg, for det er jo det, man skal bruge, når man laver en DVD.
Teknisk set er der naturligvis ikke noget til hinder for at lave en HDD/DVD-recorder med DVB-C og MPEG4, men helt ukompliceret er det formentlig ikke. Prøv bare at se på de mange værktøjer dem, der overfører optagelser til pc, har i spil for at få lyd, undertekster mv. på plads.
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10530 |
![]() |
|
1. Bl.a. er MPEG4 ikke kompatibel med DVD formatet. Det er MPEG2.
2. En PVR optager det der bliver sendt, altså ægte digital, uden at reencode med deraf følgende kvalitetsforringelse og forøgelse af filstørrelser.
3. Umiddelbart vil jeg anbefale Vantage 8000C.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvis produktet en dag kommer (og det tvivler jeg på), vil alle optagelser givetvis blive encodet i MPEG2 med hardmattede undertekster. Sådan fungerer de nuværende HDD recordere med MPEG-2 DVB-T tuner også. Selv om input er en MPEG2 transport stream, bliver der lavet en ny encodning i MPEG2 med dertil hørende kvalitetstab, og undertekster bliver encodet som en del af video streamen (ellers kan du ikke være sikker på DVD Video kompatibilitet, da en MPEG2 TS ikke behøver at være DVD Video kompatibel). Eneste forskel på at have en eksternt tilsluttet STB via er SCART er at der ikke sker en analog konvertering over RGB SCART, da hele processen kan holdes i det digitale domæne, men stadig med re-encodning (well, jeg vil ikke afvise at nogle HDD recordere med digital tuner laver noget analog konvertering, men det behøver de ikke). Det bør ikke være den store deal af smide en DVB-T MPEG4 tuner eller en DVB-C MPEG4 tuner i en HDD recorder (en enkelt komponent skal udskiftes basalt set), men der er en række ulemper 1) HDTV bliver nedskaleret til SDTV (stor ulempe!!) 2) Lav-bitrate MPEG4 vil nok give et stort kvalitetstab ved re-encodning til MPEG2 (værre end re-encodning af MPEG2 til MPEG2) 3) Du mister valgfrie undertekster og 5.1 lyd (HDD recordere encoder normalt kun 2.0) 4) En STB PVR er et bedre og billigere produkt. Hvorfor produktudvikle i retning af et ringere produkt? Der findes recordere med Blu-ray drev (BD recordere), men dem som jeg har set fungerer anderledes end de traditionelle HDD/DVD recordere. De laver ikke egen encodning, men remuxer DVB transport streamen til et Blu-ray kompatibelt format, typisk AVCHD, uden kvalitetstab. H264 video kan uden videre remuxes, men jeg kunne forstille mig at HE-AAC lyd og DVB undertekster giver visse problemer i den henseende. Der er ikke særligt mange lande som bruger DVB undertekster. Derudover er der de sædvanlige bekymringer hos Hollywood for at optagelserne havner hos naboen eller på The Pirate Bay (folk vil nok hellere rippe Blu-ray disce...). Der er ikke nogen dansk lov som forbyder produktion eller salg af produkter hvor optagelserne kan kopieres videre (eksterne harddiske eller optiske), men mange af de store consumer electronics producenter har kapitalforbunde interesser med filmselskaber. Det er heller ikke utænkeligt at amerikansk copyright lov (de har udvidede regler om medvirken til andres ophavsretslige krænkelser, secondary liability) kan begrænse produktudviklingen. De fleste produkter designes til verdensmarkedet. Når vi har Macrovision i stort set alle VHS maskiner (og HDD recordere) skyldes det amerikansk lovkrav. Disse rettighedsproblemer bør dog være mindre hvis HDD recorderen encoder alt til DVD Video, altså MPEG2 herunder nedskalerer HDTV, så det kan næppe være forklaringen på at der ikke er nogen som laver en traditonel HDD recorder med MPEG4 DVB-whatever tuner. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |