|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Henrik Pedersen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:20 |
Hej Jeg har købt et Sony TV 46W4500 (iøvrigt et SUPER TV)., endvidere har jeg købt et CA modul til stofa og et smartcard for at kunne se kanalerne i digital kvalitet. Såvidt så godt. Min gamle panasonic HDD recorder kan kun modtage analogt signal og jeg søger nu derfor efter en HDD recorder med DVB-C tuner, men syntes ikke jeg kan finde nogen - er der nogen her der ved om de findes ?? Mvh Henrik |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
HDD recorder med DVB-C tuner findes ikke.
en mulighed er en pvr boks med dvb-c tuner i. Dem som udbyderne tilbyder kan man kun få sine optagelser ud via scart til din recordere smart med en dvb-c tuner i et tv, men man skal jo alligevel have en boks stående til optagelse. så har aldrig forstået den debat om tuner. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10532 |
![]() |
Dem findes der mange af, men der er ingen af dem som har DVD recorder eller afspiller indbygget. Al optagelse og afspilning sker fra harddisk. De mest kendte mærker er Vantage, Arion, Eycos, Technisat og Kathrein. Flemming Redigeret af fltk - 12-Marts-2009 kl. 12:46 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
![]() |
Dit W4500 har "Smartlink" på Scart2, ikke?. Det er godt nok ikke en Sony Recorder du har, men mon ikke du kan optage på Pana'en den vej? Bevares, signalet bliver konverteret til analog, men det er klasser bedre end det analoge antennesignal. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
vrøvl. Abcom IP910 er en PVR boks til DVB-C og HD skal jeg lige tilføje. se denne tråd for mere info http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52812& PN=1&TPN=1
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
- Dreambox 8000 har mulighed for at lagre på DVD skriver - du glemte at nævne de mere populære dreambox og abcom bokse, som kathrein som eksempel er beslægtet med, dog ikke på samme niveau som dem endnu. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
HDD recorder med DVB-C tuner findes ikke, som foreksempel en sony eller pan med dvd-drev. (kendte mærker). Så det er ikke noget vrøvl
Dreambox 8000 eller en Abcom IP910 er en pvr boks i mine øjne. Han søgte alså efter en HDD recodere som hans panasonic. En pvr er gode, men den er meget anderledes. Men de kan være lige så gode, havde selv en Vantage 7100st(der er ingen harddisk indbygget), som jeg har sendt retur af forskellige årsager). alt redigering af optagleser skal via pc og brændes ud via pc. Det skal man nok lige huske og fortælle, inden man bare anbefaler en foreksempel en vantage. Det er jo ikke alle som er pc nørder. Indkøbsprisen er også noget højere. husk og køb den vantage med dvb-c tuner i Redigeret af xcardman - 20-Marts-2009 kl. 08:30 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10532 |
![]() |
Hvis man lægger vægt på billedkvalitet er de langt bedre end konventionelle recordere, idet en PVR optager digitalt, mens de førnævnte optager analogt og konverterer signalet med kvalitetstab til følge. Endvidere er redigering på en PC langt hurtigere og mere nøjagtig end direkte på recorderen. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Det har du ret i, men det er alså ikke alle som gider og rode med det.
for dem som der bare brænder en optagelse ud en gang i mellem. Fordelen via en PVR er HD optagelse, som en almindelige recodere ikke kan. så stor kvalitets forskel er der alså heller mellem en recordere via scart til boks og en pvr boks. Dette er kun for SD optagelse. Man slipper dog for at have 2 kasser stående. Hvis man ikke har en optager i forvejen, så er en pvr boks en rigitg god løsning, det kan vi hurtig blive enig om. Det var bare ikke det trådstarter spurtgte om, derfor mit svar. I kunne jo bare have skrevet, der var en anden løsning. Redigeret af xcardman - 20-Marts-2009 kl. 10:15 |
|
![]() |
|
![]() |
Trådstarter efterlyste en harddiskrecorder med DVB-C tuner, hvilket jeg har givet forslag til. Han skrev oprindeligt ikke noget om, at den samtidig skulle have DVD drev/optager. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
![]() |
vi opfatter spørgsmålet forskelligt, men trådstarter har i hvertfald fået et svar. Det må være det vigtigste.
|
|
![]() |
|
![]() |
forskel accepteret her. og ja, den som spurgte har vist fået et svar, og ved nu at der findes bedre alternativer set udfra andres syn på funktion og kvalitet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |