recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD-rec. fra Pioneer DVB-C?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDD-rec. fra Pioneer DVB-C?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Emne: HDD-rec. fra Pioneer DVB-C?
    Sendt: 08-Februar-2011 kl. 11:58
Hejsa

Hukommelsen svigter mig desværre.. og så er det jo godt at I er her :-)

Er det Pioneer eller Panasonic eller Sony der laver en HDD-recorder med indbygget DVB-C tuner? Jeg mener det var "en af de store". Så er man fri for Denver 109 og ekstern HDD osv.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 12:07

Samsung har et par modeller på markedet, hvor der så også er BD/DVD afspiller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Samsung har et par modeller på markedet, hvor der så også er BD/DVD afspiller.

Men på Samsung kan man ikke brænde optagelserne over på en dvd/bd, det mener jeg at man kunne på en af de andre.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 13:12

Der kan ikke flyttes optagelser fra dem, hvis de skal overholde udbydernes og producenternes krav, og det vil mærkevarene gøre. Der er vist ikke andre endnu end Samsung på DK markedet endnu der har optagere til DVB-C.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der kan ikke flyttes optagelser fra dem, hvis de skal overholde udbydernes og producenternes krav, og det vil mærkevarene gøre. Der er vist ikke andre endnu end Samsung på DK markedet endnu der har optagere til DVB-C.

Okay mange tak. Så beholder jeg min Denver 109HD og harddisk kombination lidt endnu. Selvom betjeningen/menu'erne er langt under niveau i forhold til de stores HDD-optagere. Men det er prisen jo også...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 11:42
Jeg tænkte på noget andet... selvom det godt nok hører til i en anden gruppe, kan man selv bygge en htpc som kan optage digitalt mpeg4 og brænde det til dvd/bd? Og evt. køre noget Linux optage-software på den eller Windows Media Center. Hvis ja, hvad vil fordele og ulemper så være? Jeg går ud fra at en htpc-psu bruger en helvedes masse strøm i forhold til en HDD-optager.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 13:10

Ja der er mange der foretrækker et MC til at optage på, og enten gemme det optagene på HDD eller få det ud på et medie, der er ikke som sådan den store forskel på et MC og en PC, den væsentlige forskel er Tuneren, der fås både til Analog og til de Digitale platforme.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu