recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-DVD drev til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-DVD drev til PC

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Jeg kunne godt være interesseret i at vide hvad belastningen af computeren siger når der afspilles?  Hvor mange % taler vi om. Selvfølgelig forstår jeg godt at det afhænger af den Computer og bestykningen af den, men det kunne være ret oplysende, måske sammen med en oplysning omkring CPU og grafikkort.

Og hvordan er det i forhold til de trailere i HD man kan downloade? Er der nogen der har lyst til at hjælpe med det?

Min CPU (Intel Pentium 3,4 GHz) ligger på 60-65 % og Aktive systemprocessor ligger på 20-30%.  Det hænger ikke helt sammen, men ialt ligger CPU forbruget på ca 75% og svinger mellem 65% og 95%.

Mit grafikkort er groft underdimensioneret LOL GeForce 6800 så CPU'en er på hårdt arbejde og afspilningen hakker gevaldigt.  (Venter på der kommer et GF8500 med HDMI).

Lidt underligt synes jeg det er blevet værre efter de to seneste opdateringer af AnyDVD, men det kan også skyldes at HD DVD drevet har været taget af og nu har fået nyt drevbogstav, men jeg kan ikke se det fornuftige i det.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Mit grafikkort er groft underdimensioneret LOL GeForce 6800 så CPU'en er på hårdt arbejde og afspilningen hakker gevaldigt.  (Venter på der kommer et GF8500 med HDMI).

Lidt underligt synes jeg det er blevet værre efter de to seneste opdateringer af AnyDVD, men det kan også skyldes at HD DVD drevet har været taget af og nu har fået nyt drevbogstav, men jeg kan ikke se det fornuftige i det.

Du kunne overveje at rippe til harddisk og afspille derfra. Ved afspilning undgår du on-the-fly AACS-dekryptering på den måde. Man skal selvfølgelig lige have 30Gb ledig plads...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 00:34

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du kunne overveje at rippe til harddisk og afspille derfra. Ved afspilning undgår du on-the-fly AACS-dekryptering på den måde.

Ja, det giver ca de samme procenter! Lidt mindre måske.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Man skal selvfølgelig lige have 30Gb ledig plads...

Filmen jeg leger med fylder 21,1 GB og ligger allerede på harddisken. (se ovenfor)

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 11:33
Tak for oplysningen omkring belastning, MichaelS.

Du skriver også "Mit grafikkort er groft underdimensioneret LOL GeForce 6800 så CPU'en er på hårdt arbejde og afspilningen hakker gevaldigt.  (Venter på der kommer et GF8500 med HDMI)."

Men der kommer da ikke GF8500 med HDMI udgang? Der bruges DVI dual Link udgang med HDCP, hvor man så bruger DVI/HDMI kabel.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 12:05

Det var noget jeg læste i forbindelse med jeg skrev nyheden om 8500/8600 kortene. Der blev det nævnt at der ville komme kort med HDMI.  Det handler jo kun om at få lyden ind i HDMI kablet.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 16:46
MichaelS: Ja, det læste jeg også  men det var usikkerhed hos nogle i forbindelse med kortene. Så det var også hvad jeg først tænkte.

Siden der nu er HDCP sende på DVI Dual Link udgangene (udgangen), siger det egentlig sig selv, at det er meningen at de kan bruges sammen med et HD-Ready på HDMI indgangen (HDCP modtager), via et HDMI/DVI kabel eller en konverter.

Og sådan bruges det også.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu