recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-DVD dummet mig ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-DVD dummet mig ?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Fender56 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det havde nok været bedre, at købe en Blu-Ray maskine, de skiver er nemmere at købe, man ser dem flere steder end HD skiver. Jeg var en tur i UK her i julen, og var i en del af de store selskabers butikker, rigtig mange Blu-Ray, men og ikke så meget af de andre. 

Har man hørt mage til b...s..., det kan da kun komme fra en Panasonic forhandler.

Hvor køber du f eks Universal, Paramount eller Dreamworks film henne på BD, nej vel de laver nemlig kun HD DVD og DVD.

Nu er der endeligt ved at komme lidt gang i salget af HD DVD maskiner, og rigtigt mange er faldet for supertilbuddet fra bl a Elgiganten på 1990,- inkl 5 film, og så går en Panasonic forhandler åbenbart i panik.

At der i de Engelske butikker var mange BD skiver og få HD skiver, kunne det være fordi HD skiverne var solgt.??

Redigeret af Fender56 - 31-December-2007 kl. 10:01
Til top
Zavior Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Denmark
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 10:53
Lige et hurtig teknisk spørgsmål. Jeg er nået så langt at jeg måske er interesseret i at bytte min HD-EP10 i elgiganten for at købe den lidt nyere HD-EP30 i Hifi-klubben.

Vil man også i hifi-klubben få tilbudet om de 5 gratis film som skal sendes ind?

Og hvad med de 5 gratis film som jeg har sendt ind på for HD-EP10 ? Vil nødig få nogen på halsen hvis i forstår. Trods at det vil være fristende med 10 film.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 10:58

Oprindeligt skrevet af Zavior Zavior skrev:

Lige et hurtig teknisk spørgsmål. Jeg er nået så langt at jeg måske er interesseret i at bytte min HD-EP10 i elgiganten for at købe den lidt nyere HD-EP30 i Hifi-klubben.

Vil man også i hifi-klubben få tilbudet om de 5 gratis film som skal sendes ind?

Og hvad med de 5 gratis film som jeg har sendt ind på for HD-EP10 ? Vil nødig få nogen på halsen hvis i forstår. Trods at det vil være fristende med 10 film.

Såvidt jeg husker står der på den leaflet man skal sende ind, at det maks er 1 tilbud pr husstand, og når dit navn er registreret hos Toshiba så går den garanteret ikke igen.

Det er jo et promotion tilbud og ikke en gavebod.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Fender56 Fender56 skrev:

Det havde nok været bedre, at købe en Blu-Ray maskine, de skiver er nemmere at købe, man ser dem flere steder end HD skiver. Jeg var en tur i UK her i julen, og var i en del af de store selskabers butikker, rigtig mange Blu-Ray, men og ikke så meget af de andre. 

Har man hørt mage til b...s..., det kan da kun komme fra en Panasonic forhandler.

Hvor køber du f eks Universal, Paramount eller Dreamworks film henne på BD, nej vel de laver nemlig kun HD DVD og DVD.

Nu er der endeligt ved at komme lidt gang i salget af HD DVD maskiner, og rigtigt mange er faldet for supertilbuddet fra bl a Elgiganten på 1990,- inkl 5 film, og så går en Panasonic forhandler åbenbart i panik.

At der i de Engelske butikker var mange BD skiver og få HD skiver, kunne det være fordi HD skiverne var solgt.??

Hvor har du det fra, at jeg har noget at gøre med Panasonic, det har jeg ikke, bruger bare deres produkter, så du er helt galt på den. Jeg har bare observeret hos de store selslabers (HMV, Virgin,m.v.) forretninger hvad der var på hylderne. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 11:33

Hvor har du det fra, at jeg har noget at gøre med Panasonic, det har jeg ikke, bruger bare deres produkter, så du er helt galt på den. Jeg har bare observeret hos de store selslabers (HMV, Virgin,m.v.) forretninger hvad der var på hylderne. 

Sorry, det var blot en formodning. Men din signatur og dit avatar, leder umiddelbart straks tankerne hen på en sådan.

Ret skal være ret, du er altså ikke Panasonic sælger, men det ændrer dog ikke ved facts at HD DVD i DK er gaining momentum pt. godt hjulpet af bl a Elgiganten og Hifi-klubben. I det hele taget så afgøres denne disputs jo slet ikke i hverken Danmark eller Europa, men i USA.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 12:37

Jeg har været en "Radiomand" mange år som afviklingsteknikker og studievært. Helt tilbage fra spolebånd og pladespiller og frem til total PC styring.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 13:13
Jeg har købt mig en HD-DVD på tilbud med de 5 film i Elgiganten, så nu ryger min Kiss dp 500 på pension. Håber bare pakke-posten er på gaden i dag ? men måske jeg skal vente til på Onsdag. Jeg vil dog helst have en Blu-Ray afspiller men ser lige tiden an til det nye år, der kommer jo en kombiafspiller fra Samsung samt måske også udsalgs tilbud på Samsung 1400.
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Abaddon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 14:30

Sorry, det var blot en formodning. Men din signatur og dit avatar, leder umiddelbart straks tankerne hen på en sådan.

Ret skal være ret, du er altså ikke Panasonic sælger, men det ændrer dog ikke ved facts at HD DVD i DK er gaining momentum pt. godt hjulpet af bl a Elgiganten og Hifi-klubben. I det hele taget så afgøres denne disputs jo slet ikke i hverken Danmark eller Europa, men i USA.

Ja det vil blive afgjort i USA hvor der er blevet solgt flere blu-ray film hver eneste uge i dette år end hd-dvd film, så det ser en lille smule sort ud for hd-dvd.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Abaddon Abaddon skrev:

Ja det vil blive afgjort i USA hvor der er blevet solgt flere blu-ray film hver eneste uge i dette år end hd-dvd film, så det ser en lille smule sort ud for hd-dvd.

Smukt og velargumenteret!!  Den slags skåsikre udtalelser plejer "man" vist at understøtte med et link til en uafhængig kilde...

http://charts.highdefdigest.com/history.aspx?TYPE=100&SP AN=90

Denne graf viser det modsatte..

Kilde: highdefdigest

Redigeret af Pede8000 - 31-December-2007 kl. 15:25
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 15:30
Ifølge AV Precision's HD Audio oversigt så er der ingen forskel på understøttede lydformater af EP10 og EP30. Man skal op i EP35 eller topmodellen for at få TrueHD og DTS HD lyd.

Toshiba's hjemmeside står der at EP30 har DVD upscaling til 720p/1080i/1080p og at den har HDMI ver.1.3. Det står der ikke ved EP10, om det betyder at EP30 er bedre til at opskalere SD ved jeg ikke. Jeg ved dog at ingen af EP'erne og XE1 har 1080p/24 understøttelse.

Jeg ville returnere EP10'eren og købe en EP30 fordi 200 kr. er jo ingenting hvis man få bedre SD opskalering. Og så kan du jo komme tilbage og fortælle os om EP30 virkelig viser DVD bedre end EP10.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 15:35

Oprindeligt skrevet af Corax Corax skrev:

Ifølge AV Precision's HD Audio oversigt så er der ingen forskel på understøttede lydformater af EP10 og EP30. Man skal op i EP35 eller topmodellen for at få TrueHD og DTS HD lyd.

Toshiba's hjemmeside står der at EP30 har DVD upscaling til 720p/1080i/1080p og at den har HDMI ver.1.3. Det står der ikke ved EP10, om det betyder at EP30 er bedre til at opskalere SD ved jeg ikke. Jeg ved dog at ingen af EP'erne og XE1 har 1080p/24 understøttelse.

Jeg ville returnere EP10'eren og købe en EP30 fordi 200 kr. er jo ingenting hvis man få bedre SD opskalering. Og så kan du jo komme tilbage og fortælle os om EP30 virkelig viser DVD bedre end EP10.

Du tager nu fejl mht til EP30/35 og XE1 vedr. understøttelse af 24fps - det har de

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Abaddon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Abaddon Abaddon skrev:

Smukt og velargumenteret!!  Den slags skåsikre udtalelser plejer "man" vist at understøtte med et link til en uafhængig kilde...

http://charts.highdefdigest.com/history.aspx?TYPE=100&SP AN=90

Denne graf viser det modsatte..

Kilde: highdefdigest

Det er sjovt som den link du gav kun viser salget for amazon.com, så jeg synes ikke din "kilde" er særligt meget værd når man skal finde ud af hvad der solgte bedst I USA, jeg har læst tal fra Nielsen Videoscan som er den de fleste proffessionelle virksomheder bruger når de skal have at vide hvad der solgte bedst indenfor mange forskellige områder inklusivt DVD, Blu-ray og HD-DVD her er en lille smule om Nielsen videscan: http://www.nielsen.com/solutions/videoscan.html

Jeg har ikke tid til at grave salgstal frem for alle uger i år men jeg graver da gerne tallene fra et par af ugerne frem, resten burde være meget nemt at google, men her er for et par af ugerne:

http://www.engadgethd.com/2007/12/28/nielsen-videoscan-high- def-market-share-for-week-ending-december/
http://gadgets.qj.net/Nielsen-VideoScan-Blu-ray-outsells-HD- DVD-in-week-ending-December-9/pg/49/aid/109846
http://www.engadgethd.com/2007/10/12/nielsen-videoscan-high- def-market-share-for-week-ending-october/

Her er nogle flere salgstal, selv om dette er en blu-ray site så er tallene altså fra nielsen videoscan så det er ikke bare noget nogle blu-ray fanboys siger:

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=8608

Redigeret af Abaddon - 31-December-2007 kl. 16:56
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu