|
HD-DVD er fremtiden! - eller er Blu-ray! |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | |
MortenHansen
Ny bruger Oprettet: 30-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 16:27 |
Her lidt input fra TDK som er den förende på udviklingen af Blu-ray : TDK har fremvist prototypen på en ny Blu-ray disk med plads til hele 100 GB. Det er en fordobling i forhold til de nuværende Blu-ray medier. De første single- og dual-layer diske på markedet har plads til henholdsvis 25 og 50 GB. Den nye prototype fra TDK bruger hele fire lag og kommer dermed op på 100 GB. Jeg vil i fremtiden holde jer alle opdateret om dette emne, da interessen i forummet virker stor. Stay tuned !! Vi har i 2 år haft Blu-ray på markedet i Japan, og i europa er det ralativt nyt og bruges pt. kun af broadcast selskaber til TV produktion. Vi venter på at HW kommer på markedet til forbrugerne. Dette forventer vi i forbindelse med VM i fodbold i tyskland (snöft, snöft Danmark), da dette er den förste store produktion i europa i HD kvalitet....
|
|
Morten Steen Hansen
TDK Danmark |
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 20:17 |
Kanon med et aktuelt indspark fra en producent! Dejligt at se TDK!!! Hvornår er der VM i fodbold i Tyskland? (Spørgsmålet er seriøst, jeg interesserer mig ikke så meget for fodbold). Hvilken hardware snakker vi i så fald om? HDD-BD(+DVD) optagere? Jeg skrev +DVD i parantes fordi en BD-optager - vil den også kunne optage på DVD? Men egentlig kunne det være ligemeget, for har man først BD-optager, hvorfor så bruge DVD-optager?! Hvorfor så lang tidshorisont for 100 GB BD? Når I har en prototype nu, hvorfor så ikke arbejde på at f.eks. 2 lags og 4 lags BD er standard når BD rammer forbrugermarkedet? - i 2006? Hvis dette lykkedes for Jer, ville det være klart for enhver at Blu-ray vinder over HD-DVD. Dog med den parantes, at det vil kræve at Blu-ray accepterer de to punkter som HP har været inde på skulle opfyldes for, at computerverdenen for alvor vil tage BD til sig. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 01-November-2005 kl. 23:26 |
Så har Blu-ray folkene givet sig og tillader nu at filmselskaberne selv bestemmer hvormeget copyright der skal være på materialet. Med andre ord er det nu muligt at lave Blu-ray skiver næsten uden copisikring som Micro$oft ønsker det. http://www.cdfreaks.com/news/12616 /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
Thorvald
Sendt: 01-November-2005 kl. 23:47 |
Ok - så kører det nok derudad for Blu-ray. Man kunne så håbe på at dette betyder, der kun bliver ét HD-format, nemlig Blu-ray.
|
|
Thorvald. |
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 03-November-2005 kl. 15:43 |
Så er Pioneer vist også ved at køre marketing kanonen i stilling. Deres første nyhedsbrev om Blu-ray lover film og afspillere i foråret 2006. Se hele nyhedsbrevet her. /Lars Redigeret af laursen |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Zagadka
Super bruger Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Sendt: 20-November-2005 kl. 23:15 |
Jeg synes at denne artikel hører til i denne diskussion.
Redigeret af Zagadka |
|
Thorvald
Sendt: 28-November-2005 kl. 17:17 |
Hvad blev der af HVD (Terabyte Disk): HVD. ???
|
|
Thorvald. |
|
HTPC
Guld medlem Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
Sendt: 30-November-2005 kl. 21:39 |
HVD er skam på vej: Klar med holografisk diskette Til næste år vil Maxell lancere et transportabelt, holografisk medie, der kan rumme 300 GB. http://pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=6619
Maxell udvikler holo-disk med 1,6 terabyte
Teknologi: Til
næste år er Maxell klar med holografiske plader med en lagerkapacitet
på 300 GB, og senere generationer får plads til hele 1,6 terabyte. http://comon.dk/index.php/news/show/id=24456 |
|
HTPC
Guld medlem Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
Sendt: 30-November-2005 kl. 21:41 |
Blu-ray kræver milliard-investeringer
Teknologi: Blu-ray er favorit i kampen om fremtidens dvd-format, men de høje produktions-omkostninger kan blive et problem.
http://comon.dk/index.php/news/show/id=24505 |
|
Thorvald
Sendt: 01-December-2005 kl. 06:26 |
Ja, det er jo lidt ærgeligt at produktionsomkostningerne for Blu-ray bliver så meget højere - men man kan jo håbe, at det kun er fordi teknologien er i sit forstadie og at prisen hurtigt falder drastisk når en egentlig produktion går igang. Og måske når de dygtige ingeniører at finde på noget smart - en smartere teknik, bedre / billigere materialer - så omkostningerne bliver lavere.
|
|
Thorvald. |
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 01-December-2005 kl. 07:34 |
Det jeg er spændt på at se er prisen på en BR-film. I dag koster en dvd 199 og special/2 discudgaver 229/249 kr. Hvilket betyder at jeg køber mine dvd'er hos Play eller CDwow. Jeg nægter at give så meget. Og i mange tilfælde venter jeg til prisen falder til £8. Og nu hører jeg så hvisken om at en BR-film vil komme til at koster 299 kr. Det varer længe inden jeg investerer i en afspiller. |
|
SkiveBio
Bruger Oprettet: 17-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Sendt: 03-December-2005 kl. 01:04 |
Her er lidt om Blu-Ray formatets kopisikring. Folkene bag må være godt og grundige "pissed" på ham den kære Jon... http://www.itavisen.no/php/art.php?id=256720 Mvh SB Redigeret af SkiveBio |
|
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |