recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-DVD fælleskøb - interesse/mulighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-DVD fælleskøb - interesse/mulighed?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

[....] jeg vil bare vente til der kommer en god optager og den behøver for min skyld ikke at kunne optage gennem HDMI, hvis det ikke bliver tilladt. Optagekvaliteten vil stadig være bedre end for nuværende optagere.

Hvis din eneste optagemulighed bliver RGB-input, er der ikke noget argument for at encode i MPEG-2 i højere opløsninger end 720x576 og/eller bitrater højere end 9.8Mbit. En HDD recorder med SDTV og mulighed for at brænde på dual-layer medier må være nok.

På HDTV optagefronten vil jeg hellere gå efter en digital modtager med HDD, så jeg kan gemme transportstrømmen direkte. Det er simplere end "recordere" konceptet med ekstern eller indbygget digital modtager (decodning, evt. D/A konvertering, og til sidst encodning). Denne maskine skal stå ved siden af din HD-DVD og/eller Blu-Ray afspiller (det bliver ikke en combi, og digitale modtagere med HDD har ofte begræsninger med overførsel fra HDD til computer eller disc medier).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 17:21
Jeg er måske også interesseret. Skal alligevel have en ny og bedre dvd-afspiller til min hjemmebio og så kunne man måske ligeså godt tage HD-delen med.

Optagefunktion er jeg ligeglad med

Jeg kan se, at Tape Connection nu har listet priser for begge Toshiba-modeller

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2& ;emne=produkt&gruppenr=23

Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 15:35
Jeg vil være meget interesseret i fælleskøb af HD-DVD afspiller. Mine første HD skiver ankommer i løbet af ugen, og der er jo grænser for, hvor længe man kan holde dem op mod lyset og se om der kommer flotte billeder frem. 1080p projektor er også på trapperne, så den skal jo fodres.

Hans Henrik
Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-December-2006
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 12:16
Jeg er klar på et fælleskøb af  Toshiba HDE 1 
Til top
HighDef Se dropdown menu