recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-DVD har det bedste billede.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-DVD har det bedste billede.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 17:33

Hmm...  Prøv at se følgende film og se så om du stadig mener billedet er bedst.

The Patriot - extended cut

Fantastic four rise of the silver surfer

R.V

Underworld evelution..

Jeg har nogle venner der sværger til hd-dvd og de mente indtil de så de overstående film at hd havde det fineste billede mend et ændrede sig da de så filmene.. men som sagt så er billede jo en objektiv ting så folk bliver nok aldrig enige...

You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Jeg er ikke professor i billede, men der er godt mange anmeldere som kaster om sig med fine begreber, og de har efter min mening ikke udstyret til, at vurdere det med. Nogle gange føler jeg heller ikke helt de har 100 % styr på, hvad de selv mener, når de bruger de fine ord.

Jeg er faktisk ret glad for High Def Digest fordi siden er ret godt skruet sammen, og de andre elementer i anmeldelserne plejer at være fornuftige, men jeg er bestemt ikke vild med deres anmelderudstyr. Sony LCD og bagprojektion!? Og kun bagprojektions-tv'et er med garanti professionelt (ISF) kalibreret; det står der intet om ved LCD tv'et. Sjovt nok ligger billedkvalitetskvalitetsgennemsnittet hos ham der bruger en BenQ 1080p projektor noget lavere, end hos dem der bruger de slatne tv.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 18:21

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Blazing Saddles ér godt nok ude på Blu-ray

Okay, det var gået min næse forbi... Ét styk Blazing Saddles HD-DVD til salg...  

Bare gas, i praksis beholder jeg dem af historisk interesse, men det er muligt at jeg gen-investerer i nogle af filmene på blu-ray efterhånden som de kommer, især film som jeg bruger til demo.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

http://hddvd.highdefdigest.com/772/meetjoeblack.html

Testet på:

Review Components:
- 52" Sony Bravia XBR3 1080p Flat-Panel LCD
- Toshiba HD-XA2 HD DVD Player
- Yamaha 7.1 (840w) with Klipsch Synergy series 7.1 speakers
- HDMI and optical audio connections

Problemstillingen giver vel sig selv. Vi kan selvfølgelig ikke alle være enige, men noget andet udstyr, kunne resultatet meget vel have været anderledes.

Jeg er ikke professor i billede, men der er godt mange anmeldere som kaster om sig med fine begreber, og de har efter min mening ikke udstyret til, at vurdere det med. Nogle gange føler jeg heller ikke helt de har 100 % styr på, hvad de selv mener, når de bruger de fine ord.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Det er faktisk NETOP på grund af dét review at jeg bruger lige præcis Meet Joe Black som negativ reference, der er andre der er præcis ligesådan. At en umiddelbart erfaren anmelder ikke kan se problemerne ved dén skive, siger noget om hvor højt der er til loftet i HD-systemerne - han sidder med et system hvor han ganske enkelt ikke kan se det fulde potentiale af HD.

Skal man tro på Joe Kane (hvilket jeg for det meste gør), så er det faktisk dét der er hele grundlaget for at udgivelserne overhovedet er som de er: Da man har lavet transfer'en, har man siddet med nogle professionelle LCD-monitorer, der ikke er i nærheden af at levere dén kvalitet der skal til for at kunne se hvad de arbejder med. Formaterne er bedre end det tilgængelige udstyr. Så vil nogen naturligvis argumentere for at filmen må være "god nok" når man ikke kan se forskel på almindeligt udstyr, men sådan ser jeg langtfra på det. HD skal ikke være godt nok til dét udstyr vi har i dag, det er dét udstyr vi har i dag der skal være godt nok til at gengive HD! Det bliver det aldrig, hvis producenterne af filmene sætter kvaliteten efter dét udstyr vi har i dag, i stedet for dén kvalitet vi gerne vil opnå. Når man køber en film, så skal den også være god når man skifter sit 40" tv ud med et 100". Det er jo dét der er problemet med SD - fordi udgiverne har designet SD til at det er "godt nok", når vi ser det på et 28" tv, så fungerer det pludselig slet ikke på vores nye lækre 60" Pioneer plasma - ikke fordi det er SD, men fordi det er dårlig SD. Jeg vil gerne have at HD undgår samme problematik (selv om det allerede er hverdag i USA, desværre).

Jeg kan lige se det for mig: "Jeg har købt dét her 103" plasma, og nu ser HD lige pludselig ikke godt ud længere, det pixellerer jo helt vildt?"

"Jamen, DET er bare fordi du skal have dén her 150" Super-HD skærm i stedet for, SÅ får du helt fantastiske billeder. Du skal godt nok lige have dén her nye afspiller og skifte din filmsamling ud igen, men det er bare SÅ fedt!".

HD er godt nok til at være det endelige format, til hjemme-brug. De få tosser der mener 1080P ikke er godt nok, kan få lov til at købe en 8k D-cinema projektor og lege biograf i baghaven med. HD er "godt nok", hvis vi ellers bare lader det VÆRE godt nok. SD var også "godt nok" til 32" tv, hvis vi ellers havde fået det leveret i en ordentlig kvalitet - behovet for HD ville kun have været der af hensyn til større billeder, hvis det ikke havde været fordi SD i praksis stinker.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Aqaitas Aqaitas skrev:

Jeg har nogle venner der sværger til hd-dvd og de mente indtil de så de overstående film at hd havde det fineste billede mend et ændrede sig da de så filmene.. men som sagt så er billede jo en objektiv ting så folk bliver nok aldrig enige...

Det er dét der er hele pointen: Kvalitetsforskellen mellem HD-DVD og Blu-Ray ligger ikke i formaterne, men i kvaliteten af film-udgivelserne - og det er principielt stort set uafhængigt af formatet. Jeg ved godt Blu-Ray i princippet kan levere højere bitrater, HD-DVD har bare bevist at der ikke er det store behov for det.

Jeg er iøvrigt enig mht. The Patriot, men jeg har ikke set de andre.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

De få tosser der mener 1080P ikke er godt nok, kan få lov til at købe en 8k D-cinema projektor og lege biograf i baghaven med.

Tja, dem synes jeg egentlig der er relativt mange af. Eller har jeg bare været 'uheldig'. Det er de samme der mener, at man sagtens kan se forskel på 768p og 1080p, på 50" displays, ved ti meters afstand...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu