Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 10-Februar-2007 kl. 14:21 |
Hej igen bitman - nå... på den måde. Jamen du har ret i, at indholdet på en HD DVD ligger i 1080p. Og derefter har du ret i, at HD afspillerens udgangssignal, afhængig af valget i afspilleren 480p/720p/1080i, omsættes i skærmen, hvor 720p vel er native, med mindre man altså har et Full HD TV.
Jeg har "øvet" mig lidt i at finde ud hvad der giver det bedste billede, 720p eller 1080i. Jeg kan faktisk ikke se forskel, heller ikke i selve "afviklingen" af filmen.
Redigeret af Hother - 10-Februar-2007 kl. 14:31
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
MikeOne
Guld medlem
Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
|
Sendt: 12-Februar-2007 kl. 13:29 |
Ligger også i 429 Euro i Tyskland + forsendelse..... (3200 kr)
http://geizhals.at/eu/a217032.html
|
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
 |
sebbe
Super bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
|
Sendt: 18-Februar-2007 kl. 21:46 |
okay jeg har lige et spørgsmål jeg skal ha på plads:P
vis jeg køber en hd-dvd til min xbox 360 vil den så levere ligeså flot billede som denne toshiba? eller er toshibaen bedre?
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12404
|
Sendt: 18-Februar-2007 kl. 21:52 |
Toshibaen har HDMI, så der burde der nok være en lille forskel allerede. Desuden larmer den også VÆSENTLIGT mindre, og har en række andre fordele over en X360'er som HD-DVD afspiller.
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Point: 2590
|
Sendt: 18-Februar-2007 kl. 21:58 |
sebbe skrev:
okay jeg har lige et spørgsmål jeg skal ha på plads:P
vis jeg køber en hd-dvd til min xbox 360 vil den så levere ligeså flot billede som denne toshiba? eller er toshibaen bedre?
|
Største fordel ved HD-DVD drevet er prisen... Drevet larmer ikke, det gør x-boxen. (som når den står i dash-board!)
Jeg har været yderst tilfreds med mit drev men sælger det for at investere i en decideret afspiller istedet. (slipper så for at have både dvd-afspiller og HD-DVD afspiller)
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
sebbe
Super bruger
|
Sendt: 19-Februar-2007 kl. 00:32 |
det vil så sige at når jeg køre hd dvd film over xboxens hd drev så larmer det ikke? xboxen larmer rimelig meget ja.
men ydelsen er vel den samme for xboxens hd-dvd drev og den afspiller toshiba nu er ude med? grunden til jeg spørger er at jeg synes det er mærkeligt at der er så stor forskel på prisen, nok en strategi fra microsofts side 
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 19-Februar-2007 kl. 00:47 |
sebbe skrev:
men ydelsen er vel den samme for xboxens hd-dvd drev og den afspiller toshiba nu er ude med? grunden til jeg spørger er at jeg synes det er mærkeligt at der er så stor forskel på prisen, nok en strategi fra microsofts side |
Drevet fra Microsoft er et eksternt HD DVD drev, mens Toshiba HD E1 er en komplet standalone DVD-afspiller.
Det svarer lidt til at sammenligne en trailer med en varevogn. Ja, man kan spænde traileren bag en bil og transportere varer ligesom man kan i varevognen, men det gør jo ikke traileren til en varevogn.
Jeg ved dog ikke hvordan Xbox udmærker sig mht. HD DVD. Jo, den har vist ingen HDMI udgang. Men det er jo en spillekonsol man bare spænder en "trailer bagefter" så der er sikkert en del betjeningsmæssige ting som ikke er sammenlignelige med et rigtigt apparat på hylden.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
sebbe
Super bruger
|
Sendt: 19-Februar-2007 kl. 22:59 |
okay. det med hdmi udgangen er sån set ligemeget da component stikket giver ligeså god billedkvalitet efter hvad jeg har hørt.
så længe der ikke ligefrem er forskel på billed kvaliteten på de to maskiner så er jeg ligeglad.
Redigeret af sebbe - 19-Februar-2007 kl. 23:02
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:22 |
Hej sebbe - problemet er bare, at med component vil du ikke have glæde af de mere avancerede lydsystemer (TrueHD).
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 19-Februar-2007 kl. 23:52 |
sebbe skrev:
okay. det med hdmi udgangen er sån set ligemeget da component stikket giver ligeså god billedkvalitet efter hvad jeg har hørt.
så længe der ikke ligefrem er forskel på billed kvaliteten på de to maskiner så er jeg ligeglad.
|
Det er vist kun noget der siges af Xbox ejere der kun kan tilslutte via komponent - men de er undskyldt for de kan jo ikke rigtigt vide andet da der faktisk ikke er en HDMI udgang på Xboxen man kan sammenligne med. 
Personligt er jeg nu rimeligt overbevist om at HD-DVD afspillet via HDMI fra HDE1 eller HDX1 standalone afspillere er bedre end HD-DVD afspillet via komponent fra Xboxen.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
sebbe
Super bruger
|
Sendt: 20-Februar-2007 kl. 01:00 |
er meget muligt hehe. så må man bare vente på de får spændt bæltet og tager sig sammen til at tilføje et hdmi output på 360. håber jeg sandelig de gør.
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Point: 2590
|
Sendt: 20-Februar-2007 kl. 08:43 |
spawn skrev:
sebbe skrev:
|
Det er vist kun noget der siges af Xbox ejere der kun kan tilslutte via komponent - men de er undskyldt for de kan jo ikke rigtigt vide andet da der faktisk ikke er en HDMI udgang på Xboxen man kan sammenligne med. 
Personligt er jeg nu rimeligt overbevist om at HD-DVD afspillet via HDMI fra HDE1 eller HDX1 standalone afspillere er bedre end HD-DVD afspillet via komponent fra Xboxen.
|
Overhovedet ikke´"kun noget der siges af xbox-ejere". Hvis du læser anmeldelser og sammenlignings tests på forskellige sites, bliver du hurtigt klogere!!! Der er da ingen tvivl om at HDMI ville være en fordel, men absolut ikke en forudsætning for at opnå fremragende resultater!!
Alt i alt er Add-on til 360´ern en rigtig god og billig indstignings løsning!! Specielt hvis man er lidt usikker på hvem der vinder "format krigen"
Bare min mening!
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |