recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDE1 i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDE1 i Elgiganten

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 09:14

sammenlignende tests - af hvad ?

Pede, jeg tror ikke du rigtigt læste hvad jeg skrev, man kan netop ikke lave en sammenlignende test på X360 af om komponent er ligeså godt som HDMI, for der findes ikke HDMI på X360. Det var det jeg kommenterede. Ikke om billedet ikke var fremfragende via komponent fra en X360 - det kan det sagtens være.

Ja, et add-on til X360 kan være en god og billig indstignings løsning - forudsat man har nogen somhelst interesse i overhovedet at eje en X360 i forvejen så man allerede har købt en og kun vurderer prisen på HD-DVD drevet, ellers er den samlede pris på en X360 med diverse add-ons jo ikke nævneværdigt billigere end en dedikeret afspiller. Og ikke ligeså køn, praktisk eller støjsvag.

Køber man udelukkende X360 med addons for at kunne spille HD-DVD vil jeg mene det er en dårligere løsning der ikke er specielt billig. Jeg gider ikke spille Xbox spil, jeg syntes ikke den er køn at have stående i stuen under fladskærmen (slet ikke med et løst usb drev ved siden af), jeg syntes dens mediecenter muligheder stinker, og så larmer den. Så jeg køber ikke en X360 blot for at kunne spille HD-DVD. 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 13:47
man kunne jo også gemme xboxen lidt af vejen så den ikke larmer og ser så grim ud som du siger, jeg køber en xbox fordi jeg synes den er en fantastisk maskine med stort underholdningspotentiale, at man så kan købe et hd-drev til den er bare et plus, og så er det billigt 

vis jeg ikke havde xboxen ville jeg slet ikke købe nogen hd-dvd da den er alt for dyr i øjeblikket, prisen daler hurtigt og kan godt leve med dvd kvalitet noget tid.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 15:36

Hej Spawn!!! Jeg forstod det sådan at du kommenterede:

Det kan også være lige meget da man også får udemærkede billeder via component.. med denne respons:

Det kan vist kun være x-box ejere der ikke har andre muligheder der siger sådan... Never mind!

Der er masser af tests på nettet hvor man sammenligner HD-Drevet med en konventionel afspiller.. OG MAN FÅR FREMRAGENDE BILLEDER.. Jeg har set afspillere tilsluttet med hdmi og det er ikke til at se nogen forskel med det blotte øje!!

At du synes at x-boxen er grim, støjende, stinker osv osv.. er din holdning og kan ikke rigtigt bruges af andre!!! Syns du???

Redigeret af Pede8000 - 20-Februar-2007 kl. 16:18
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 15:47
forresten hvor meget bedre bliver billedet fra en almindelig dvd skive på hd-dvd drevet? meget eller bare en tiny lille smule? og hvor stort er springet så videre fra dvd kvaliteten til en hd-dvd i hd maskinen? håber i forstår? fx i forhold 1:2:5 ( dvd kvaliteten bliver fordoblet i hd-dvd drevet ift i en alm. dvd maskine, og en hd film er 4 gange bedre end en alm. dvd i en alm dvd maskine) brug gerne komma tal som det sikkert er nødvendigt
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hej Spawn!!! Jeg forstod det sådan at du kommenterede:

Det kan også være lige meget da man også får udemærkede billeder via component.. med denne respons:

Det kan vist kun være x-box ejere der ikke har andre muligheder der siger sådan... Never mind!

Øh - det kan jeg ikke forstå - jeg quotede ovenikøbet hvad det var min kommentar var rettet mod og det havde intet at gøre med om komponent ikke var udmærket, men om det var ligeså godt som HDMI.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

okay. det med hdmi udgangen er sån set ligemeget da component stikket giver ligeså god billedkvalitet efter hvad jeg har hørt.
så længe der ikke ligefrem er forskel på billed kvaliteten på de to maskiner så er jeg ligeglad.

Det er vist kun noget der siges af Xbox ejere der kun kan tilslutte via komponent - men de er undskyldt for de kan jo ikke rigtigt vide andet da der faktisk ikke er en HDMI udgang på Xboxen man kan sammenligne med.

Personligt er jeg nu rimeligt overbevist om at HD-DVD afspillet via HDMI fra HDE1 eller HDX1 standalone afspillere er bedre end HD-DVD afspillet via komponent fra Xboxen.

Der er masser af tests på nettet hvor man sammenligner HD-Drevet med en konventionel afspiller.. OG MAN FÅR FREMRAGENDE BILLEDER.. Jeg har set afspillere tilsluttet med hdmi og det er ikke til at se nogen forskel med det blotte øje!!

Ja - men nu kommenterede jeg ikke sammenligning af Xbox med HD-Drev kontra en almindelig konventionel afspiller, eller Xboxens øvrige afspillekvaliteter, jeg kommenterede blot om Xbox360/HD-DVD med komponent var ligesågodt som Xbox360/HD-DVD med HDMI ville have været. Og derudover om X360/HD-DVD ville stå ligeså flot som en standalone HD-DVD afspiller med HDMI - nemlig afspillerne HDE1 og HDX1 fra Toshiba.

At du synes at x-boxen er grim, støjende, stinker osv osv.. er din holdning og kan ikke rigtigt bruges af andre!!! Syns du???

Jeg syntes ikke X-boxen er grim, jeg syntes bare ikke den er ligeså pæn som en standalone afspiller.

Jeg syntes ikke X-boxen stinker, jeg syntes bare dens evner som mediaextender stinker.

At den er støjende har jeg fra masser af Xbox ejere.

Næe - det kan godt være andre ikke kan bruge det til noget, jeg prøvede bare at illustrere hvorfor man måske ville vælge en standalone afspiller fremfor en spillekonsol med et tilsluttet usb-drev, udfra den betragtning at man måske ikke ønskede sig en spillekonsol. Det er klart at vil man have en spillekonsol er Xboxen fin fin, og muligheden for et HD-DVD drev i den forbindelse helt fornuftig. Det var hverken en kritik af Xboxen eller dens afspillekvaliteter over komponent.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 17:10
Mange amerikanske brugere fortæller at kvaliteten på PS3'ens blu-ray
afspilning er decideret bedre end på Toshibaen, og mange stand alone
afspillere af blu-ray såsom Samsung.

Synes nu også at PS3'en er ganske fornuftigt designet
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 18:25

Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

forresten hvor meget bedre bliver billedet fra en almindelig dvd skive på hd-dvd drevet? meget eller bare en tiny lille smule? og hvor stort er springet så videre fra dvd kvaliteten til en hd-dvd i hd maskinen?

Maskinens ringe  evne til at håndtere alm. DVD-materiale (ok, 'ringe' er måske nok nok lige i overkanten, men jeg var ikke imponeret og ventede mig trods alt mere af en afspiller i dén prisklasse) var faktisk én af grundene til, at jeg besluttede mig at levere den tilbage til forhandleren. Selvfølgelig gengiver Toshiba'en da almindelige DVD-film i en pæn kvalitet ved 720p og 1080i. Men bestemt ikke noget, der giver hverken min Panasonic DVD-S97 eller Philips DVP-9000S seriøs konkurrence. Og efter min mening ikke de fem kilo værd, den koster hos bl.a. Tape Connection. Men forskellen fra DVD- og til HD-DVD afspilning på maskinen er markant.

Til gengæld ser jeg frem til mødet med storebroderen EX1 med en vis spænding.

Redigeret af musicus - 20-Februar-2007 kl. 18:29
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Maskinens ringe  evne til at håndtere alm. DVD-materiale (ok, 'ringe' er måske nok nok lige i overkanten, men jeg var ikke imponeret og ventede mig trods alt mere af en afspiller i dén prisklasse) var faktisk én af grundene til, at jeg besluttede mig at levere den tilbage til forhandleren. Selvfølgelig gengiver Toshiba'en da almindelige DVD-film i en pæn kvalitet ved 720p og 1080i. Men bestemt ikke noget, der giver hverken min Panasonic DVD-S97 eller Philips DVP-9000S seriøs konkurrence. Og efter min mening ikke de fem kilo værd, den koster hos bl.a. Tape Connection. Men forskellen fra DVD- og til HD-DVD afspilning på maskinen er markant.

Til gengæld ser jeg frem til mødet med storebroderen EX1 med en vis spænding.

Nu glæder jeg mig til at læse Hothers svar på dette indlæg. Svjh er han temmelig imponeret over hvordan maskinen viser alm dvd'er.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 19:09
LOL!! Uha, ja, den ellers så rolige Hother, er nødt til at komme ind i kampen..
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 19:30

Rolig nu... Hother er på pletten.

Jamen Toshiba´en er noget forfærdelig bras, og ikke den papkasse værd den bliver leveret i - desværre.

Beviset er lige her:

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2007/01/05/Toshiba- HD-E1KE-HD-DVD-Player/p1

http://forbruker.no/digital/tester/dvd/article1625146.ece

Redigeret af Hother - 20-Februar-2007 kl. 19:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 19:44

Nå, der er liv i dig Hother..

her er en anden...:

http://www.areadvd.de/hardware/2006/Toshiba_HD-E1_01.shtml

..og de er ret begejstrede for SD-DVD kvaliteten...SEHR GUT!!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 19:46

Ja Pede - jeg har jo også (ind i mellem) lidt andet at kigge efter

Altså lad mig sige det på den måde omkring afspilning af SD DVD´ere. Når kvaliteten på afspilning af film som jeg også har set på C+HD, er lige så god, eller ofte bedre med Tosh´en, så kan den ikke være så ringe. 

At andre har en anden oplevelse kan jeg jo ikke gøre så meget ved.

Redigeret af Hother - 20-Februar-2007 kl. 19:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu