recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDE1 i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDE1 i Elgiganten

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 19:55

Umuligt!!   

Man bør sidde 24/7 på recordere for at forsvare sine interesser... hehehe...!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 19:57
Jo - det prøver jeg såmænd også Pede - men fru Hansen kan godt ind i mellem blive lidt forkert i ansigtet
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

forresten hvor meget bedre bliver billedet fra en almindelig dvd skive på hd-dvd drevet? meget eller bare en tiny lille smule? og hvor stort er springet så videre fra dvd kvaliteten til en hd-dvd i hd maskinen?

Maskinens ringe  evne til at håndtere alm. DVD-materiale (ok, 'ringe' er måske nok nok lige i overkanten, men jeg var ikke imponeret og ventede mig trods alt mere af en afspiller i dén prisklasse) var faktisk én af grundene til, at jeg besluttede mig at levere den tilbage til forhandleren. Selvfølgelig gengiver Toshiba'en da almindelige DVD-film i en pæn kvalitet ved 720p og 1080i. Men bestemt ikke noget, der giver hverken min Panasonic DVD-S97 eller Philips DVP-9000S seriøs konkurrence. Og efter min mening ikke de fem kilo værd, den koster hos bl.a. Tape Connection. Men forskellen fra DVD- og til HD-DVD afspilning på maskinen er markant.

Til gengæld ser jeg frem til mødet med storebroderen EX1 med en vis spænding.

nu var det mere xbox hd-dvd drevet jeg var interesseret i:P mangler stadig et konkret svar på det:S
 men thx anyway! kan dog se på diverse indlæg og links at alle ikke deler din mening haha;b

Redigeret af sebbe - 20-Februar-2007 kl. 20:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 20:04

Ha ha... fair nok..!! Kender det godt!!!  Jeg plejer at få prygl!! Hehe!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 20:05

Da der HD-E1 der erste "richtige" HD DVD-Player für den deutschen Markt ist, war ein Bildvergleich nur mit dem Xbox 360 HD DVD-Player möglich, der zum Preis von rund 200 EUR wirklich ein Schnäppchen ist, aber eben auch nur im Zusammenspiel mit der recht lauten Xbox 360-Konsole funktioniert. Qualitativ gibt sich der Xbox 360 HD DVD-Player keine Blöße. Die Schärfe und Farbwiedergabe beider Geräte liegt auf einem nahezu identischen Level. Minimale Unterschiede zeigen sich beim Kontrast. Hier hat der Toshiba HD-E1 doch die Nase vorn und lässt das Bild ein wenig plastischer wirken als der im Direktvergleich etwas dunklere Xbox 360 HD DVD-Player.

nogen der kan oversætte det i korte træk? er ikke god til tysk men det virker som om der står lidt om xboxen og toshibaen, altså forskel osv?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 20:17
Hej sebbe - er nok lige så elendig med tysk, men jeg får det til, at der er forskelle mellem xbox og Toshibaen, men der er detaljer der skiller.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 20:39

Der står:

Skarphed og farvegengivlse er ens på begge apperater (identisk) Minimale forskelle på kontrasten, hvor Tosh er en "næse" foran?? Billedet på Toshen er mere elastisk end den mere mørke Xbox.. I think!!

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

nu var det mere xbox hd-dvd drevet jeg var interesseret i:P mangler stadig et konkret svar på det:S

Nå, hehe, den smuttede lige for mig.
Men nu var jeg jo ikke ude på at iværksætte en tilsvinings-kampagne af HD-E1. Som HD-DVD-afspiller betragtet synes jeg faktisk den gør jobbet ganske udmærket.

Betragtet som DVD-afspiller havde jeg bare regnet med, at den også ville imponere tilsvarende på dét område. Især fordi hyldepladsen på mit TV-møbel i forvejen er ved at være fyldt godt op med optagere, afspillere, settop-boxe, surround-forstærkere m.m. Så det ville være fedt, hvis anskaffelsen af en HD-DVD afspiller samtidig kunne overflødiggøre én af DVD-afspillerne. Det var mere derfor jeg kviede mig ved at skulle spendere fem tusinde af mine surt tjente kroner på den.

Jeg er jo på det nærmeste blevet stillet i udsigt af en særdeles entusiastisk T.C.-medarbejder (ingen sarkasme - på spejderære), at HD-EX1 godt kan det gylle, og at skiftet fra HD-E1 til HD-EX1 svarer til "at gå fra stock car til formel-1 racer".

så jeg venter spændt på at den bliver sendt med posten fra Xave.dk.

Redigeret af musicus - 21-Februar-2007 kl. 15:06
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 21:59

Jeg er slet ikke enig med dig musicus - både jeg og flere testere mener faktisk den er fremragende. Én her i forrummet har faktisk udtalt, at HD E1 er bedre end hans Denon til SD DVD. Men okay krav og oplevelser er jo forskellige.

Umiddelbart vil jeg mene at man skal være mere end almindelig krævende, hvis man ikke kan lade HD E1´eren indgå som den generelle DVD-afspiller.

Enig  - EX1 bliver spændende at opleve, men når nu mit TV ikke kan håndtere 1080p er jeg super tilfreds med HD E1.

Hvis du køber en HD EX1 - så meld lige tilbage med dine erfaringer 

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 09:14

Ja Toshinaen gør det bedre end min Denon 2910

Hans

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 11:17
Hej hansie - ja det var vist dig der kom med den udmelding -
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Ja Toshinaen gør det bedre end min Denon 2910

Hans

Jeg er enig i, at Toshibaen også gør det godt med SD materiale. MEN, min Denon 1930 gør det mindst lige så godt, og så larmer den ikke

/Anders
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu