recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun / DVBLink og lyd på nogle HD kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun / DVBLink og lyd på nogle HD kanaler?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tce Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHomerun / DVBLink og lyd på nogle HD kanaler?
    Sendt: 24-September-2013 kl. 08:51
Jeg har købt mig en HDHomerun box og installeret DVBLink 4.6 på min Synology NAS.
TV-signalet kommer fra Yousee (Cable).

DVBLink har fundet et væld af kanaler og jeg kan tilsyneladende også se de kanaler, jeg forventer. Dog oplever jeg at der mangler lyd på bla. DR1 HD & TV2 HD. Langt de fleste HD kanaler er der dog lyd på.

DVBLink finder ikke DR1 og TV2 uden HD - som ellers burde findes.

Nogle bud på at løse lydproblemet?

/Thomas

Til top
Tce Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 18:45
Ok. Fandt selv løsningen.
Det lader til at alle DR HD kanaler sender lyden i et format som hedder "HE-AAC". Jeg var ikke klar over at der er fandtes varianter af AAC codec....

I hvert fald blev mit problem løst ved at installere et HE-AAC codec. Alm. AAc codec gjorde ingen forskel.

/Thomas
Til top
krelle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-April-2014
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 15:43
Hej

Jeg har samme hardware og software og har samme problem med mgl. lyd DR1 og TV2.

Hvor installerede du HE-AAC codec?

Mvh Kristian
Til top
Tce Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 08:19
Codec skal installeres på den enhed, som afspiller - I mit tilfælde Windows 7. Ikke på NAS.

/Thomas
Til top
krelle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 08:34
Tak, kan du huske hvor du fandt dit HE-ACC codes til Windows Media Player?

Jeg har forsøgt mig med en pakke fra Obis uden held.

Mvh Kristian
Til top
Tce Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 14:11
Jeg mener at det er dette: ac3filter_2_6_0b.exe
Hvor jeg lige hentede det, kan jeg ikke huske. Men prøv at Google det.

/Thomas
Til top
krelle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 12:35
Tak! Det virkede :o)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu