|
HDHomerun / DVBLink og lyd på nogle HD kanaler? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tce ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-September-2013 kl. 08:51 |
Jeg har købt mig en HDHomerun box og installeret DVBLink 4.6 på min Synology NAS.
TV-signalet kommer fra Yousee (Cable). DVBLink har fundet et væld af kanaler og jeg kan tilsyneladende også se de kanaler, jeg forventer. Dog oplever jeg at der mangler lyd på bla. DR1 HD & TV2 HD. Langt de fleste HD kanaler er der dog lyd på. DVBLink finder ikke DR1 og TV2 uden HD - som ellers burde findes. Nogle bud på at løse lydproblemet? /Thomas |
|
![]() |
|
Tce ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok. Fandt selv løsningen.
Det lader til at alle DR HD kanaler sender lyden i et format som hedder "HE-AAC". Jeg var ikke klar over at der er fandtes varianter af AAC codec.... I hvert fald blev mit problem løst ved at installere et HE-AAC codec. Alm. AAc codec gjorde ingen forskel. /Thomas |
|
![]() |
|
krelle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-April-2014 Status: Offline Point: 3 |
Hej
Jeg har samme hardware og software og har samme problem med mgl. lyd DR1 og TV2. Hvor installerede du HE-AAC codec? Mvh Kristian |
|
![]() |
|
Codec skal installeres på den enhed, som afspiller - I mit tilfælde Windows 7. Ikke på NAS.
/Thomas |
|
![]() |
|
Tak, kan du huske hvor du fandt dit HE-ACC codes til Windows Media Player?
Jeg har forsøgt mig med en pakke fra Obis uden held. Mvh Kristian |
|
![]() |
|
Jeg mener at det er dette: ac3filter_2_6_0b.exe
Hvor jeg lige hentede det, kan jeg ikke huske. Men prøv at Google det. /Thomas |
|
![]() |
|
Tak! Det virkede :o)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |