recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun EPG problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun EPG problem

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
theispasser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theispasser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHomerun EPG problem
    Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:49
Hej

Jeg er ny mht. WMC så hav venligst lidt tålmodighed.

Jeg har installeret HDHomerun dual tuner som er tilsluttet Stofa. Lavet en kanalsøgning og fundet ca. 80 kanaler og har også fundet den tilhørende XML fil.

Det er lykkes mig at få WMC/7 til at finde kanalerne fra HDHomerun, men har kun EPG til 14 kanaler (der er ingen tilgængelige data til resten).

Det undrer mig at det tager meget lang tid for WMC at lave en kanalsøgning. HDHomerun har jo allerede lavet listen med kanalerne. Jeg ville tro at WMC bare skulle kopiere XML filen.

Er der nogen som ved om man kan hente EPGen fra en anden udbyder og i givet fald hvor ændrer man det i WMC?

Hilsen Theis 
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:47
wmc tuner selv, og kan ikke "bare lige" kopiere filen, desværre.

Faktisk er hdhomerun softwaren nød til at lave lidt "fusk" og lade somom det er dvb-t da wmc ikke understøtter dvb-c i det frekvensområde vi bruger i danmark.

Hvad angår epg er kilden MS bruger elendig. JEg har selv fornyligt skiftet til ontv.dk som kilde(koster knap 100 pr år) og bruger så det fixe program MCfetchXMLTV ( http://mcefun.nrossen.dk/ ) til at hente data ind i MCE.

Det er desværre ikke sådan bare lige til. men resultatet er væsentligt bedre end MS' indbyggede.
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2009
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 21:39

Jeg kan også anbefale løsningen med ontv.dk

Det virker godt, når det først er sat op

Henrik
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
theispasser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2012
Sted: Danmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theispasser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 21:56
Tak for svarene vedr ontv.dk

Jeg glemte at nævne at jeg har EPG på DR1 men mangler fra DR K.

Det syntes jeg er meget mystisk og får mig til at tro at der er noget andet galt.
Jeg har foretaget en omhyggelig mapning af kanalnummer og kanaloversigten for hver kanal.

Der sker også det at hvis jeg ændre mapningen af f.eks DR1 til en tysk kanaloversigt kan jeg ikke ændre mapningen tilbage. DR1 forsvinder på listen i kanaloversigten på samme måde som om den er i brug.

Vil den løsning med ontv.dk løse det problem?

Hilsen
Theis
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 12:50
Ja man har ikke særlig mange.. det er for den måde som Yousee sender deres signal.. du kan så at sige ikke bruge den indbygget..

og ja Ontv.dk vil løse det problem.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 13:08
Jeg har selv HDHomerun med yousee og jeg ved godt at silicon dust siger at det hele er yousee's skyld meeeeen.

Hvis man i setuppen sætter main application til media portal og sætter virtual channel mapping mode til auto så kan man i stedet bruge DVBLink TVSource til at mappe over til DVB-T så kan man sagtens bruge epg'en direkte fra dvb strømmen i Windows Media Center...
Det virker forresten også fint direkte i media portal.

HDHomerun remap af kanaler = epg død og man skal hente xml...
DVBLink TVSource remap af kanaler = alt ok...

Så kan silicon dust supporteren sige hvad han vil men det kan ikke kun være yousee der laver lort i den når det virker fint med alternative løsnionger... HDHomerun laver på en eller anden måde ged i dvb strømen når den mapper...
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 13:26
Så har du også lige et ekstra led inden du bare har kanalerne inde..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 13:44
JA jeg skal bruge extra software... til gengæld slipper jeg for at rode med xml import fra ontv...
Bum bum bum begge dele er nogenlunde lige belastende og jeg overvejer kraftigt at sælge min HDHomerun igen.

Min pointe er egentlig bare at silicon dust support er fulde af lort når de giver yousee hele skylden.
Yousee + HDHomerun + Remap med HDHomerun driver = Fail.
Yousee + HDHomerun + Remap med DVBLink TVSource = OK.
Yousee + Digital Devices tuner = OK.

Lige meget hvordan jeg vender den ender jeg ud med at silicon dusts driver er noget hø.

Redigeret af gensplejs - 03-Oktober-2012 kl. 14:14
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 09:25
såvidt jeg husker skal man definere om man vil have pg fra inline eller fra MS kilde. Som standard står den til MS(husker ikke hvad det teknisk hedder) Kan tænkes at forskellen handler om at dvblink selv sætter sourcen til inline?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 10:12
HDHomerun remapningen kvæler in band EPG informationen helt. Man kan slet ikke vælge in band EPG'en i Media Center. Der er ikke noget at gøre.

Når jeg bruger dvblink er MS kilden stadig default men man kan vælge in band EPG'en i Media Center.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 12:54
Undskyld at jeg lige smutter ind i tråden her, men jeg har lige bestilt mig en HD Homerun
og har et par spørgsmål:

Er der er en guide til at få DVB Viewer til at køre?
Jeg har fuld pakke fra Yousee.
Jeg har læst at nogle har deres epg liggende på f.eks en nas, og kan derfra styre optagelser,
kan jeg gøre dette??

//Guldhammer

Redigeret af guldhammer - 04-Oktober-2012 kl. 12:56
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Undskyld at jeg lige smutter ind i tråden her, men jeg har lige bestilt mig en HD Homerun
og har et par spørgsmål:

Er der er en guide til at få DVB Viewer til at køre?
Jeg har fuld pakke fra Yousee.
Jeg har læst at nogle har deres epg liggende på f.eks en nas, og kan derfra styre optagelser,
kan jeg gøre dette??

//Guldhammer
DVBViewer har en server del (Recording Service). Den kan ikke ligge på en NAS, men kan agere Server, som navnet antyder. Du kan, som jeg, have en PC til at være "NAS" med Recording Service kørende. Det kræver en Win PC der leger server. Ønske du det så skal jeg gerne levere en mini guide
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu