recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun EPG problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun EPG problem

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 02:12
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Undskyld at jeg lige smutter ind i tråden her, men jeg har lige bestilt mig en HD Homerun
og har et par spørgsmål:

Er der er en guide til at få DVB Viewer til at køre?
Jeg har fuld pakke fra Yousee.
Jeg har læst at nogle har deres epg liggende på f.eks en nas, og kan derfra styre optagelser,
kan jeg gøre dette??

//Guldhammer
DVBViewer har en server del (Recording Service). Den kan ikke ligge på en NAS, men kan agere Server, som navnet antyder. Du kan, som jeg, have en PC til at være "NAS" med Recording Service kørende. Det kræver en Win PC der leger server. Ønske du det så skal jeg gerne levere en mini guide
Nej det kommer til at bruge for meget strøm.
Jeg vil sætte min HDHomerun til at gemme optagelserne på min NAS.

//Guldhammer
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 08:05

HDHomerun er kun tuner, den kan ikke lave optagelser for dig og den slags. Du kan i princippet tænke på en hdhomerun som 2 stk usb tunere der kan sluttes til dit lokalnet. Sådan en usb dims gør heller ikke en skid før den bliver sat til en computer der fortæller hvad der skal ske.

Hvis du gerne vil være fri for en computer til at stå for optagelser, så er der mulighed for på nogle nas at installere programmet tvheadend. Din nas kan så kontakte en hdhomerun og bede om tv signal fra de kanaler nas'en ønsker at optage.

Kort sagt, en hdhomerun er ikke en optagerboks, den er kun 2 tunere i en kasse der kan sluttes til dit netværk. Den kan levere tv signal til en computer der spørger efter det og herefter er det computerens problem at få gemt signalet hvis det skal gemmes.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

HDHomerun er kun tuner, den kan ikke lave optagelser for dig og den slags. Du kan i princippet tænke på en hdhomerun som 2 stk usb tunere der kan sluttes til dit lokalnet. Sådan en usb dims gør heller ikke en skid før den bliver sat til en computer der fortæller hvad der skal ske.

Hvis du gerne vil være fri for en computer til at stå for optagelser, så er der mulighed for på nogle nas at installere programmet tvheadend. Din nas kan så kontakte en hdhomerun og bede om tv signal fra de kanaler nas'en ønsker at optage.

Kort sagt, en hdhomerun er ikke en optagerboks, den er kun 2 tunere i en kasse der kan sluttes til dit netværk. Den kan levere tv signal til en computer der spørger efter det og herefter er det computerens problem at få gemt signalet hvis det skal gemmes.
Mon det kan bruges til Synology DS411J, eller Synology DS110J??
I så fald må MCenterFreak gerne lave en miniguide til en sådan computer Wink
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 10:21

I så fald må MCenterFreak gerne lave en miniguide til en sådan computer Wink
DVBViewer og den tilhørende Recording service kan pt. kun køre på en Windows maskine, hvilket de to nævnte NAS ikke er, så vidt jeg ved.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 10:32
Så vidt jeg ved har synology support for USB dvb tunere fra DSM 4.1. Men det har intet med DVBViewer at gøre.
Citér DSM 4.1 unlocks multimedia sensation. The all-new Video Station greets users with film posters and detailed information gathered online automatically. With a TV Recorder module, users can watch TV shows or set a recording schedule.

Men jeg har aldrig hørt noget som helst om at få det til at virke med netværks baserede tunere som hdhomerun.

Redigeret af gensplejs - 05-Oktober-2012 kl. 10:33
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 12:09

Ingen anelse, men her er en der har fået det til at virke på en DS210J http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=141981. I det hele taget finder du en del om emnet ved at google på tvheadend synology hdhomerun.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 12:46

Undskyld at jeg lige smutter ind i tråden her, men jeg har lige bestilt mig en HD Homerun
og har et par spørgsmål:

Jeg har læst at nogle har deres epg liggende på f.eks en nas, og kan derfra styre optagelser,
kan jeg gøre dette??

//Guldhammer
DVBViewer har en server del (Recording Service). Den kan ikke ligge på en NAS, men kan agere Server, som navnet antyder. Du kan, som jeg, have en PC til at være "NAS" med Recording Service kørende. Det kræver en Win PC der leger server. Ønske du det så skal jeg gerne levere en mini guide

Ja tak! Jeg har en Home Server 2011, som skal fungere som NAS-/Optage-enhed, når min HD-Homerun kommer. Så ja tak.  Tongue

M.v.h.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

og har et par spørgsmål:

kan jeg gøre dette??

//Guldhammer

Ja tak! Jeg har en Home Server 2011, som skal fungere som NAS-/Optage-enhed, når min HD-Homerun kommer. Så ja tak.  Tongue

M.v.h.
Ellers kan man når det er optaget på en PC få det automatisk flyttet til WHS.. således gør jeg på mit setup.. (men jeg bruger også kun server som alt andet end tv-optager, den har vist ikke krafter til det WHS V1 på Dual Atom cpu).
Og det sker via den backup service som er med i WHS.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

(men jeg bruger også kun server som alt andet end tv-optager, den har vist ikke krafter til det WHS V1 på Dual Atom cpu).
Og det sker via den backup service som er med i WHS.

Jeg mener nu nok at der er flere som benytter f.eks. en HP Microserver som optagerenhed?

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 17:52

Når nu du render ind i problemet at hdhomeruns software godt kan finde kanalerne og vise dem, men dvbviewers kanalscan ikke finder en skid, så er det firewall på whs 2011 der driller.

Installationen er ret harmløs og ligetil.

Hent nyeste version af hdhomerun softwaren på silicondust's hjemmeside. Lad den installere, finde din hdhomerun og lave en tuning af kanaler. Med hdhomerun quick tv kan du checke om de virker.

Hent nyeste version af dvbviewer og lad den installere. Under options, hardware skal du lige ind og fortælle om din hdhomerun skal tune på cable (DVB-C) eller antenna (DVB-T). Samtidigt fjerner du hakkene i "direct tuning" og "has CI module".

Tid til at scanne kanaler i dvbviewer, på min fandt den som sagt ikke en skid før jeg slukkede for firewall, så sluk for firewall hvis din heller ikke finder noget, bagefter kan du så rode med at få åbnet de rigtige porte i firewall så det også virker med firewall tændt. Jeg har en router der blokerer for skrammel udefra så jeg kører generelt uden firewall på mine maskiner.

Når du har fundet kanalerne i dvbviewer kan du sortere dem i den rækkefølge du synes er bedst og smide eventuelle dubletter ud.

Herefter henter du programmet Recording Service (RS) fra dvbviewers hjemmeside, log ind med det brugernavn du fik da du købte dvbviewer. Når RS er installeret dukker der et lille ikon op nede i højre hjørne af skærmen. Højreklik på ikonet, vælg opsætning, hardware og fortæl om de to tunere skal være cable eller antenna og fjern hak ved direct tuning og has CI module.

WHS 2011 har en eller anden hjemmeside kørende på port 80, noget med installering af klient software, så mens du er i RS's opsætning går du ind under Web/upnp og vælger noget andet end port 80 til RS's webside. Vælg fx. port 100. Gem, Ok..

Højreklik på ikonet igen og vælg stop service og bagefter start service. Nu burde den være kørende og hente EPG info hjem automatisk.

I en browser på WHS maskinen taster du localhost:100 i adresselinien, så burde du få den hjemmeside frem RS har lavet. Den er sandsynligvis ret tom, men klikker du på status er den sandsynligvis igang med at hente epg data hjem.

På din almindelige computer kan du også åbne en browser og taste [ip-nummer på whs maskinen]:100 ind (uden klammer), så burde du få samme webside. Sæt din WHS maskine op til at køre med fast ipnummer og lav et bookmark i browseren til RS hjemmesiden, så er du klar til at bestille optagelser når der er kommet lidt epg data hjem.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 18:05
Det er fan'me super det der, strandvasker, tak ska' du ha'.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 21:37

Det er fan'me super det der, strandvasker, tak ska' du ha'.

Ja, lad os nu lige se hvor meget jeg har glemt, det er sådan frit fra huskeren.. Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu