|
HDHomerun EPG problem |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg vil sætte min HDHomerun til at gemme optagelserne på min NAS. //Guldhammer
|
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
||
Hvis du gerne vil være fri for en computer til at stå for optagelser, så er der mulighed for på nogle nas at installere programmet tvheadend. Din nas kan så kontakte en hdhomerun og bede om tv signal fra de kanaler nas'en ønsker at optage. Kort sagt, en hdhomerun er ikke en optagerboks, den er kun 2 tunere i en kasse der kan sluttes til dit netværk. Den kan levere tv signal til en computer der spørger efter det og herefter er det computerens problem at få gemt signalet hvis det skal gemmes. |
|||
![]() |
|||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
||
I så fald må MCenterFreak gerne lave en miniguide til en sådan computer
![]() |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
||
DVBViewer og den tilhørende Recording service kan pt. kun køre på en Windows maskine, hvilket de to nævnte NAS ikke er, så vidt jeg ved.
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
||
Så vidt jeg ved har synology support for USB dvb tunere fra DSM 4.1. Men det har intet med DVBViewer at gøre.
Men jeg har aldrig hørt noget som helst om at få det til at virke med netværks baserede tunere som hdhomerun. Redigeret af gensplejs - 05-Oktober-2012 kl. 10:33 |
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
||
Ingen anelse, men her er en der har fået det til at virke på en DS210J http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=141981. I det hele taget finder du en del om emnet ved at google på tvheadend synology hdhomerun. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Ja tak! Jeg har en Home Server 2011, som skal fungere som NAS-/Optage-enhed, når min HD-Homerun kommer. Så ja tak. ![]() M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
||
Og det sker via den backup service som er med i WHS.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Jeg mener nu nok at der er flere som benytter f.eks. en HP Microserver som optagerenhed? M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
||
Når nu du render ind i problemet at hdhomeruns software godt kan finde kanalerne og vise dem, men dvbviewers kanalscan ikke finder en skid, så er det firewall på whs 2011 der driller. Installationen er ret harmløs og ligetil. Hent nyeste version af hdhomerun softwaren på silicondust's hjemmeside. Lad den installere, finde din hdhomerun og lave en tuning af kanaler. Med hdhomerun quick tv kan du checke om de virker. Hent nyeste version af dvbviewer og lad den installere. Under options, hardware skal du lige ind og fortælle om din hdhomerun skal tune på cable (DVB-C) eller antenna (DVB-T). Samtidigt fjerner du hakkene i "direct tuning" og "has CI module". Tid til at scanne kanaler i dvbviewer, på min fandt den som sagt ikke en skid før jeg slukkede for firewall, så sluk for firewall hvis din heller ikke finder noget, bagefter kan du så rode med at få åbnet de rigtige porte i firewall så det også virker med firewall tændt. Jeg har en router der blokerer for skrammel udefra så jeg kører generelt uden firewall på mine maskiner. Når du har fundet kanalerne i dvbviewer kan du sortere dem i den rækkefølge du synes er bedst og smide eventuelle dubletter ud. Herefter henter du programmet Recording Service (RS) fra dvbviewers hjemmeside, log ind med det brugernavn du fik da du købte dvbviewer. Når RS er installeret dukker der et lille ikon op nede i højre hjørne af skærmen. Højreklik på ikonet, vælg opsætning, hardware og fortæl om de to tunere skal være cable eller antenna og fjern hak ved direct tuning og has CI module. WHS 2011 har en eller anden hjemmeside kørende på port 80, noget med installering af klient software, så mens du er i RS's opsætning går du ind under Web/upnp og vælger noget andet end port 80 til RS's webside. Vælg fx. port 100. Gem, Ok.. Højreklik på ikonet igen og vælg stop service og bagefter start service. Nu burde den være kørende og hente EPG info hjem automatisk. I en browser på WHS maskinen taster du localhost:100 i adresselinien, så burde du få den hjemmeside frem RS har lavet. Den er sandsynligvis ret tom, men klikker du på status er den sandsynligvis igang med at hente epg data hjem. På din almindelige computer kan du også åbne en browser og taste [ip-nummer på whs maskinen]:100 ind (uden klammer), så burde du få samme webside. Sæt din WHS maskine op til at køre med fast ipnummer og lav et bookmark i browseren til RS hjemmesiden, så er du klar til at bestille optagelser når der er kommet lidt epg data hjem. |
|||
![]() |
|||
||
Det er fan'me super det der, strandvasker, tak ska' du ha'.
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
||
Ja, lad os nu lige se hvor meget jeg har glemt, det er sådan frit fra huskeren.. ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |