recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun EPG problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun EPG problem

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 21:57
LOL

Kommer det ikke til at funk'e, så får du bare en 30 - 40 PB'er...  Wink

M.v.h.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

LOL

Kommer det ikke til at funk'e, så får du bare en 30 - 40 PB'er...  Wink

Oh, bugger, "ræk Fanden en lillefinder" og alt det der, hehe..

Hov, kom lige i tanke om, at da jeg lavede skanning i dvbviewer valgte jeg Europe: Yousee eller noget i den stil ved at klikke på pulldown menuen Transponder List. Hvis nu du ikke har Yousee og din udbyder ikke lige er på listen kan du vælge den af de der Kabel (QAM xx) yyyy MHz der passer bedst til din udbyder.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det er fan'me super det der, strandvasker, tak ska' du ha'.

Ja, lad os nu lige se hvor meget jeg har glemt, det er sådan frit fra huskeren.. Wink
Ellers kan jeg supplere med den quick guide jeg lavede i 2010. Der er der dog ikke taget hensyn til de "vanskeligheder" der er med Home Server/HomeRun

Quick guide til installation af DVBViewer & Recording Service

Recording Service er gratis (hvis man har købt DVBViewer) ad-in til DVBViewer, og kan hentes her: https://www.dvbviewer.tv/members/

På serveren:

1.       Installer Tuner(ne)

2.       Installer driverne til tunerne (det skal være BDA drivere, hvis der er flere valg)

3.       Installer DVBViewer.  Konfigurer det, skan kanaler, vær sikker på at alt virker

4.       Installer Recording Service

5.       I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware og vælg ”Benyt ikke” under” Tilstand:” for de tunere du vil dele ud

6.       Klik på start>Alle programmer>DVBViewer>DVBViewer Recording Service>Service Options

7.       Vælg ”Server”. Skriv portnumrene ned for ”Unicast Interface”, og ”Control Server”. Sædvanligvis 3456 and 4022

8.       Hak i ”Activate Autdiscovery”, skriv portnumer ned, sædvanligvis 600

9.       I ”Web Settings” indtast det ønskede Username og Password

10.   I ”Hardware”, klik på ”scan devices”, for at få hentet tunerne

På klienten

1.       Installer DVBViewer. Installer IKKE tunere under setup fasen

2.       I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware. Klik på ”+” knappen og vælg det antal tunere du vil benytte fra serveren

3.       Select ”Normal” i ”Tilstand” for hver Tuner

4.       For hver tuner: Klik ”opsætning”. I ”DVB Server” skriv serverens IP addresse (du kan finde den på serveren med Windows Taste + R skriv ”CMD” og derefter” ipconfig”, f.eks. 192.168.1.x, alternativt servernavn, f.eks.: http://server)

5.       Samme addresse i ”DVB Unicast”

6.       Skriv portnummer i ”DVB Server port” ( 4022)

7.       Skriv ”DVB Unicast port” (3456)

8.       I ”Auto Opdager Service”, skulle navnet på serveren gerne være vist

9.       I Indstillinger>Indstillinger>Recording Service klik ”Enable Support for Recording Service”. Skriv IP adressen fra  serveren og Username og password fra serveren (punkt 7  længere oppe)

10.   Klik ”Test Connection”. Hvis alt er ok, viser den navn og version fra Recording Service, ellers skriver den FAILED

Hvis alt er ok, kan du nu skanne kanaler på klienten

Hvis ikke, så check alle portopsætninger igen. Prøv at disable din firewall på serveren. Hvis det virker med disabled firewall, så skal de ovennævnte porte åbnes i firewallen, og der skal gives tilladelse til at dvbviewer.exe og dvbservice.exe må køres

Codecs

Hvis der benyttes Win 7, skal der normalt ikke installeres codecs. Under Win Vista/Win XP kan man f.eks. benytte CoreAVC, Cyberlink PowerDVD, Divx og mange andre

Grafikkort

Hvis man benytter DVB-T og vil se DR HD, virker ATI kort meget dårligt (pr. november 2010, kender ikke status per oktober 2012)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 12:12
Hej MCenterFreak.

Det er super! Tak for det.
Hvad mener du at der kan være af vanskeligheder, med WHS (2011) og HD Homerun?

M.v.h.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 12:26

Hej MCenterFreak.

Det er super! Tak for det.
Hvad mener du at der kan være af vanskeligheder, med WHS (2011) og HD Homerun?

M.v.h.
Fik mig måske udtrykt forkert. Henviste bare til de af Strandvasker nævnte
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
theispasser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2012
Sted: Danmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theispasser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

wmc tuner selv, og kan ikke "bare lige" kopiere filen, desværre.

Faktisk er hdhomerun softwaren nød til at lave lidt "fusk" og lade somom det er dvb-t da wmc ikke understøtter dvb-c i det frekvensområde vi bruger i danmark.

Hvad angår epg er kilden MS bruger elendig. JEg har selv fornyligt skiftet til ontv.dk som kilde(koster knap 100 pr år) og bruger så det fixe program MCfetchXMLTV ( http://mcefun.nrossen.dk/ ) til at hente data ind i MCE.

Det er desværre ikke sådan bare lige til. men resultatet er væsentligt bedre end MS' indbyggede.

Er det ikke MCImportXMLTV jeg skal bruge?

Hilsen Theis
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 21:53
Jo
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theispasser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 10:17

I min programoversigt ligger kanalerne med nummer 1,2,4,5,7,8,9 osv.

Jeg vil gerne have kanalerne liggende i nummerorden dvs. 1,2,3,4,5 osv. på samme måde som en DVB-C modtager.

Ifølge Silicondust kan det ikke lade sig gøre. Man kan dog lave sin personlige kanalliste, med samme nummerorden, men jeg har ikke fundet ud af hvordan man vælger den fra hovedmenuen.

Jeg mente at epg data udelukkende kom via nettet (default fra M$). Men der står i et indlæg at man kan få det via signal udbyderen (som på en DVB-C modtager). Hvordan vælger man det ene frem for det andet? Og kan man være sikker på at det ikke giver støj på linien? Jeg har oplevet at have dobbelt af nogle kanaler med forskellig epg informationer.

Jeg har også det problem at når jeg ser DR2 får jeg tekst tv fra DR1 ind over. Nogle gange er det undertekst siderne, andre gange er det kun tiden ( f. eks 22.45) som står i højre øverste hjørne.

Ja, mange problemer - er der nogen som kan komme med svar.

Hilsen Theis

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 17:27
Du retter dem der hvor du søger dem frem i HDHR programmet, således har jeg gjort på min, så de ligger det sted hvor jeg har ville have dem til.. men du kan ikke "vælge" du kan kun have en digital cabel.xml (ellers kan du også selv rykke rundt på dem i MCE)
Jeg bruger aldrig teksttv i MCE så ved ikke hvordan det virker.

Men når du har importeret guiden via det program, så kan du tilføje dem til hvilket program du vil have.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theispasser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Du retter dem der hvor du søger dem frem i HDHR programmet, således har jeg gjort på min, så de ligger det sted hvor jeg har ville have dem til.. men du kan ikke "vælge" du kan kun have en digital cabel.xml (ellers kan du også selv rykke rundt på dem i MCE)
Jeg bruger aldrig teksttv i MCE så ved ikke hvordan det virker.

Men når du har importeret guiden via det program, så kan du tilføje dem til hvilket program du vil have.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår din forklaring.

1. HDHR. Her skal man scanne kanaler til at starte med.
2. WMC. Skal også scanne kanaler.
3. Jeg mener ikke at der bliver overført noget fra HDHR til WMC når man scanner. Er det korrekt?
4. Jeg kan godt flytte rundt på kanalerne i WMC således at de kommer i den ønskede rækkefølge.
5. Men jeg vil gerne ændre på kanal nummeret således at:

1 - DR1
2 - DR2
4 - DRHD
osv.

ændres til:

1 - DR1
2 - DR2
3 - DRHD
osv.

Det er lidt nørdet at skulle huske hvor der er huller i programlisten.

5. Teksttv problemer er jo netop at jeg ikke har trykket på teksttv knappen. Den kommer frem alligevel, men fra en anden kanal. Nogle gange er det i form at uønsket tekst, eller at den viser teksttv tiden i øverste højre hjørne. Og det kan også være et mørke gennemsigtigt bjælke i bunden af skærmen. MEGET IRRITERENDE.

Hilsen Theis
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 16:09
Jo det kommer med over, det står nemlig i den XML fil som hdhr laver :-) så det er enten i hdhr eller direkte i XML filen du skal gøre det, hvis du ikke gider i wmc.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu