|
HDHomerun EPG problem |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() M.v.h.
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Oh, bugger, "ræk Fanden en lillefinder" og alt det der, hehe.. Hov, kom lige i tanke om, at da jeg lavede skanning i dvbviewer valgte jeg Europe: Yousee eller noget i den stil ved at klikke på pulldown menuen Transponder List. Hvis nu du ikke har Yousee og din udbyder ikke lige er på listen kan du vælge den af de der Kabel (QAM xx) yyyy MHz der passer bedst til din udbyder. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Ellers kan jeg supplere med den quick guide jeg lavede i 2010. Der er der dog ikke taget hensyn til de "vanskeligheder" der er med Home Server/HomeRun Quick guide
til installation af DVBViewer & Recording Service Recording Service er gratis (hvis man har købt DVBViewer)
ad-in til DVBViewer, og kan hentes her: https://www.dvbviewer.tv/members/ På serveren: 1.
Installer Tuner(ne) 2.
Installer driverne til tunerne (det skal være
BDA drivere, hvis der er flere valg) 3.
Installer DVBViewer. Konfigurer det, skan kanaler, vær sikker på
at alt virker 4.
Installer Recording Service 5.
I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware
og vælg ”Benyt ikke” under” Tilstand:” for de tunere du vil dele ud 6.
Klik på start>Alle
programmer>DVBViewer>DVBViewer Recording Service>Service Options 7.
Vælg ”Server”. Skriv portnumrene ned for ”Unicast
Interface”, og ”Control Server”. Sædvanligvis 3456 and 4022 8.
Hak i ”Activate Autdiscovery”, skriv portnumer
ned, sædvanligvis 600 9.
I ”Web Settings” indtast det ønskede Username og
Password 10.
I ”Hardware”, klik på ”scan devices”, for at få
hentet tunerne På klienten 1.
Installer DVBViewer. Installer IKKE tunere under
setup fasen 2.
I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware.
Klik på ”+” knappen og vælg det antal tunere du vil benytte fra serveren 3.
Select ”Normal” i ”Tilstand” for hver Tuner 4.
For hver tuner: Klik ”opsætning”. I ”DVB Server”
skriv serverens IP addresse (du kan finde den på serveren med Windows Taste + R
skriv ”CMD” og derefter” ipconfig”, f.eks. 192.168.1.x, alternativt servernavn,
f.eks.: http://server) 5.
Samme addresse i ”DVB Unicast” 6.
Skriv portnummer i ”DVB Server port” ( 4022) 7.
Skriv ”DVB Unicast port” (3456) 8.
I ”Auto Opdager Service”, skulle navnet på
serveren gerne være vist 9.
I Indstillinger>Indstillinger>Recording
Service klik ”Enable Support for Recording Service”. Skriv IP adressen fra serveren og Username og password fra serveren
(punkt 7 længere oppe) 10.
Klik ”Test Connection”. Hvis alt er ok, viser
den navn og version fra Recording Service, ellers skriver den FAILED Hvis alt er ok, kan du nu skanne kanaler på klienten Hvis ikke, så check alle portopsætninger igen. Prøv at
disable din firewall på serveren. Hvis det virker med disabled firewall, så
skal de ovennævnte porte åbnes i firewallen, og der skal gives tilladelse til
at dvbviewer.exe og dvbservice.exe må køres Codecs Hvis der benyttes Win 7, skal der normalt ikke installeres
codecs. Under Win Vista/Win XP kan man f.eks. benytte CoreAVC, Cyberlink
PowerDVD, Divx og mange andre Grafikkort Hvis man benytter DVB-T og vil se DR HD, virker ATI kort
meget dårligt (pr. november 2010, kender ikke status per oktober 2012) |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Hej MCenterFreak.
Det er super! Tak for det.
Hvad mener du at der kan være af vanskeligheder, med WHS (2011) og HD Homerun?
M.v.h.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Fik mig måske udtrykt forkert. Henviste bare til de af Strandvasker nævnte |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
theispasser ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 16 |
|
Er det ikke MCImportXMLTV jeg skal bruge? Hilsen Theis
|
||
![]() |
||
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
|
Jo
|
||
![]() |
||
theispasser ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 16 |
|
I min programoversigt ligger kanalerne med nummer 1,2,4,5,7,8,9 osv. Jeg vil gerne have kanalerne liggende i nummerorden dvs. 1,2,3,4,5 osv. på samme måde som en DVB-C modtager. Ifølge Silicondust kan det ikke lade sig gøre. Man kan dog lave sin personlige kanalliste, med samme nummerorden, men jeg har ikke fundet ud af hvordan man vælger den fra hovedmenuen. Jeg mente at epg data udelukkende kom via nettet (default fra M$). Men der står i et indlæg at man kan få det via signal udbyderen (som på en DVB-C modtager). Hvordan vælger man det ene frem for det andet? Og kan man være sikker på at det ikke giver støj på linien? Jeg har oplevet at have dobbelt af nogle kanaler med forskellig epg informationer. Jeg har også det problem at når jeg ser DR2 får jeg tekst tv fra DR1 ind over. Nogle gange er det undertekst siderne, andre gange er det kun tiden ( f. eks 22.45) som står i højre øverste hjørne. Ja, mange problemer - er der nogen som kan komme med svar. Hilsen Theis |
||
![]() |
||
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
|
Du retter dem der hvor du søger dem frem i HDHR programmet, således har jeg gjort på min, så de ligger det sted hvor jeg har ville have dem til.. men du kan ikke "vælge" du kan kun have en digital cabel.xml (ellers kan du også selv rykke rundt på dem i MCE)Jeg bruger aldrig teksttv i MCE så ved ikke hvordan det virker.
Men når du har importeret guiden via det program, så kan du tilføje dem til hvilket program du vil have.
|
||
![]() |
||
|
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår din forklaring. 1. HDHR. Her skal man scanne kanaler til at starte med. 2. WMC. Skal også scanne kanaler. 3. Jeg mener ikke at der bliver overført noget fra HDHR til WMC når man scanner. Er det korrekt? 4. Jeg kan godt flytte rundt på kanalerne i WMC således at de kommer i den ønskede rækkefølge. 5. Men jeg vil gerne ændre på kanal nummeret således at: 1 - DR1 2 - DR2 4 - DRHD osv. ændres til: 1 - DR1 2 - DR2 3 - DRHD osv. Det er lidt nørdet at skulle huske hvor der er huller i programlisten. 5. Teksttv problemer er jo netop at jeg ikke har trykket på teksttv knappen. Den kommer frem alligevel, men fra en anden kanal. Nogle gange er det i form at uønsket tekst, eller at den viser teksttv tiden i øverste højre hjørne. Og det kan også være et mørke gennemsigtigt bjælke i bunden af skærmen. MEGET IRRITERENDE. Hilsen Theis
|
||
![]() |
||
|
Jo det kommer med over, det står nemlig i den XML fil som hdhr laver :-) så det er enten i hdhr eller direkte i XML filen du skal gøre det, hvis du ikke gider i wmc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |