recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun - Hjem -> Fritidshus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun - Hjem -> Fritidshus?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Blaahval Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Maj-2011
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blaahval Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHomerun - Hjem -> Fritidshus?
    Sendt: 09-April-2013 kl. 17:24
Hej Recordere,

Jeg har luret lidt på løsninger med hensyn til at få vores Yousee tv-pakke med når vi er på ferie, og er faldet over HDHomerun.

Er det korrekt forstået at denne kan tilsluttes med 2 x antennestik hjemmefra, hvorefter man kan fange signalet med fx DVBViewer? Vi er typisk to afsted som ikke altid er enige om kanalvalget, så er det med de to tunere muligt at se hver sin kanal, på hver sin computer?

Findes der eventuelt andre løsninger som opfylder mit behov, eller er HDHomerun sagen? Jeg er rimelig tiltrukket af boksen, fordi det umiddelbart lader til at være en super løsning som kombinere en god pris med DVB-C og netværkstilslutning.

På forhånd tak for svar!
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 21:44
HDHomeRun vil kræve fire ting:
1. At du opsætter en VPN
2. At du har en meget hurtig upload fra hjemmet
3. At du har en meget hurtig download i fritidshuset
4. At begge internetforbindelser er mega stabile

Jeg vil umiddelbart anbefale en Slingbox eller Broadway T2 (Broadway T2 har en DVB-T tuner, men du kan tilslutte en set-top-boks). Der er så vidt jeg ved ikke nogle streamingløsninger, som har indbygget DVB-C.

Hvis du er nørdet, kan du købe en Linux-receiver hvor du både kan optage og streame (optagelser + live). Dette vil dog kræve en del nørderi.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blaahval Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 23:16
Hejsa,

Tak for svaret og dine input.

Hvad er årsagen til at VPN er et krav?

Jeg har 50/50 hjemmefra, så der er intet problem. Jeg har pt. et Cinergy PCI kort i min PC, hvor jeg kan streame én enkelt kanal udefra. Det kører helt fint. Jeg har før streamet problemfrit på mindre internetforbindelser, omkring 6 mbit for almindelige kanaler og det dobbelte for HD-kanaler har jeg haft succes med. Ulempen ved dette setup er dog at man kun kan se én kanal, plus at det kræver at maskinen derhjemme er tændt.

Derfor var min tanke umiddelbart at erstatte det med sådan en HDHomerun-boks. Er min opfattelse af hvad sådan én kan ellers korrekt?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 14:25
HD home run kræver kun 1 antennesignal men giver dobbelt tuner og du kan via dvbviewer recording service se og optage udefra hvis portene er åbne.
Til top
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-April-2006
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jobbe104 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 17:30
Hvis du har en PC stående tændt derhjemme med et DVB-C tunerkort, kan du benytte DVBLogics DvbLink Server, TVSource og Network Pack.

Jeg benytter det med en DVB-C USB tuner, som opsættes til Yousees kanaler. Derefter kan jeg med iPhone, iPad, Android enhed eller PC (browser eller Windows Media Player) afspille den ønskede kanal i sommerhuset. Det kræver så også at du i din router derhjemme forwarder port 8080 til din PC og du skal have en fast ip adresse eller noget dyndns opsat, sådan at du ved hvilken adresse dine enheder skal tilgå for at få signalet.

Som der bliver sagt, kræver det selvfølgelig en vis upload hastighed derhjemme og download hastighed i fritidshuset. I den nyeste version af DvbLink Network Pack kan du selv vælge på din enhed, hvilken kvalitet du ønsker at streame (fra 0,5 mbit til 1,5 mbit ca. - kræver at din computer er nogenlunde kraftig, så den kan transcode signalet on-the-fly). Du kan også vælge at streame den "originale" DVB-C stream bitrate (omkring 10mbit på deres HD kanaler har jeg oplevet indtil videre).

/Jacob
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blaahval Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 18:52
Tak for alle svar.

Jeg har som nævnt pt. en DVBServer kørende som kan fanges med DVBViewer udenfor huset. Det kører helt fint, men har visse ulemper som fx kun den ene tuner samt naturligvis at PCen skal være tændt. Jeg er super tilfreds med DVBViewer som klient, og håber at denne fortsat kan benyttes sammen med en ny løsning. Det virker med HDHomerun iflg. deres hjemmeside.

Min tanke var at erstatte hele dette setup med en HDHomerun eller tilsvarende, og det lader til at være muligt efter hvad jeg kan læse. Så det er ikke utænkeligt at der snarligt kommer et Cinergy PCI-kort til salg herfra. Smile
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Blaahval Blaahval skrev:

Hvad er årsagen til at VPN er et krav?

Jeg har 50/50 hjemmefra, så der er intet problem. Jeg har pt. et Cinergy PCI kort i min PC, hvor jeg kan streame én enkelt kanal udefra. Det kører helt fint. Jeg har før streamet problemfrit på mindre internetforbindelser, omkring 6 mbit for almindelige kanaler og det dobbelte for HD-kanaler har jeg haft succes med. Ulempen ved dette setup er dog at man kun kan se én kanal, plus at det kræver at maskinen derhjemme er tændt.

Derfor var min tanke umiddelbart at erstatte det med sådan en HDHomerun-boks. Er min opfattelse af hvad sådan én kan ellers korrekt?
Jeg tænkte for at tilgå netværks-tuneren direkte. Men ja, det burde også være muligt med port-forward. Her kender jeg ikke HDHomeRun nok til at vide, om den også åbner for andre som gætter porten.

Undlad at bruge port 80 og 8080 til det andet. Det er godt nok de rigtige porte at benytte, men det øger antallet af angrebsforsøg, da meget skidt på nettet scanner efter populære porte.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blaahval Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 19:14
Ah på den måde. Smile

Jeg takker for tippet. Jeg har også for vane altid at benytte en tilfældig port til den slags. Mener min DVBServer kører på 31xxx som er taget ud af den blå luft.

Jeg kan ikke finde noget virkelig detaljeret information om HDHomerun, men det skulle da undre mig om man ikke kunne oprette en form for sikkerhed med user/password.
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 20:53
Jeg kan ikke se, at din adgang udefra har noget med din HD Homerun at gøre. Den levere bare et signal til din DVB server, hvorfra du via klienter tilgår serveren. Det er din HDHomerun ligeglad med. Det var noget andet, hvis du skulle streame direkte fra HDHomerun til fx en VLC Player.

Dvs du laver en port forward til din DVB server software og ikke HDHomerun, da det er softwaren der i sidste ende leverer data til klienten og ikke din HDHomerun
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu