recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdhomerun købt men...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdhomerun købt men...

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Mikael A Mikael A skrev:

Er det normalt at noget der ligner 60-100 sekunder optagelse fylder 215mb???

Jep, lidt afhængigt at kvaliteten passer det fint nok.

Det er noget skidt, at selve optagelsen ikke er ok - det må vel betyde et problem på selve NAS'en, eller evt. netværket mellem din HD HR, og NAS'en
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 09:30
Mit sæt vil være NAS'en er for sløv..

Prøv evt at optage en SD kanal.

Til top
Mikael A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 09:45
hmm det lader til jeg må bruge den bærbare så med eyetv - en kende skuffende må man sige...
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 09:52
Det burde kunne komme til at virke - du er slet ikke den eneste der forsøger med den kombination af HD HR + DVBLink installeret på en Synology NAS
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 09:54
Well hvis det er hardware der hænger bliver det jo aldrig godt :D
Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nfspower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 09:58
DS212J er også den mindste "CPU".... Snupper du en DS213 i stedet så er der mere skub i.
Syntes jeg har læst på nogle forums rundt omkring, at man heller ikke skal køre SQL server og mail server på den mens men kører DVBLink - Ved ikke om du har det kørende.
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 10:00
Nej den står bare med DVBlink også bruges den til DNLA altså film, serie og børnetv...

Det bare genere mig er at det ikke på hverken DVBlogic's, HDhomerun's eller Synology's hjemmeside noget om hvilke NAS der kan slæbe det... 

For jeg har lige solgt min mac mini for at komme af men en temmeligt dyr optager... Det kunne jeg i bund og grund have sparet mig da min macbook nu skal stå klar hele dagen til at optage... 

Redigeret af Mikael A - 16-Februar-2013 kl. 10:03
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 12:15
det er ikke sådan mine ældre seagate ST3500630AS harddiske kan være flaskehalsen...?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 12:50
Øhhh hvorfor skiftede du din Mac Mini ud med en synology - når du bruger eyeTV i forvejen. HDHomerun kører fint med eyeTV på en Mac ????Confused
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 13:04
Fordi jeg havde synology til at stå.. Mac Mini blev KUN brugt til at optage på. Alt afspilning af film osv var vi DNLA fra Synology'en .. .Så syntes jeg lige over 5000kr optager var lige voldsomt nok... Den nye tuner kostede mig kun 1100kr...

Så ud over at sælge mac'en og få lidt penge hjem, smed jeg endnu et apperat væk fra mit TV setup, ved kun at have HDhomerun og Synology'en ... Optagelser lavet på synology er nemlig i MPeg4 som også kan ses vi DNLA, dvs også kun 1 fjernbetjening :-D

Som nødløsning kører jeg pt eyetv på min bærbare og det er faktisk super... så alternativt til synology'en og DVblink bliver et kabel mellem macbook og tv...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu