recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun klientprogram til Windows 7 - hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun klientprogram til Windows 7 - hvilket?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHomerun klientprogram til Windows 7 - hvilket?
    Sendt: 21-September-2012 kl. 22:47
Hej alle

Jeg er i færd med at installere en HDHomerun og er ved at overveje hvilket klientprogram jeg skal bruge til at håndtere en HDHomerun boks. Programmet må gerne give mulighed for at se TV samt lave optagelser og så skal det være hurtigt - gerne så trimmet som muligt (=non-bloat) - behøver ikke noget der også afspiller musik, laver powerpræsentationer eller laver kaffe til mig (selvom sidstnævnte vil være fedt nok)

Så "trimmede" klientprogrammer til HDHomerun under Win7 - hvilke bud har vi?

Mvh Tommy
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 23:47
OK... - hvis jeg nu dropper (næsten) alle krav - hvad findes der så af software som giver mig mulighed for at se og optage TV via HD Homerun under Windows 7?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 07:07
Jeg ville bruge Windows Media Center...

M.v.h.
Til top
JBtv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBtv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 07:27
Prøv eventuelt at se på www.nextpvr.com
Det kan det du vil - fokus er på optagelse af tv, altså en ren pvr funktionalitet.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 08:12
dvbviewer m/ recording services - suveræn dvb applikation med web interface til epg.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 17:49
Windows 7 MCE, HELT sikkert
Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 17:58
Et simpelt interface til optagelse og mulighed for at vise TV på computeren uden overflødigt lir - dvs. dybest set bare et skalerbart billede med TV-signal - en tynd ramme er OK, men helst ikke mere - så kan jeg have TV kørende i en lille diskret boks, mens jeg laver andre ting på computeren.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 19:42
Det kan MCE også, altså bare et lille vindue.
+/- skifter kanal. der er shoptcuts til stort set alle funktioner, og de fleste tastatures multimedie taster styrer MCE.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Et simpelt interface til optagelse og mulighed for at vise TV på computeren uden overflødigt lir - dvs. dybest set bare et skalerbart billede med TV-signal - en tynd ramme er OK, men helst ikke mere - så kan jeg have TV kørende i en lille diskret boks, mens jeg laver andre ting på computeren.

Windows 7 MCE...!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu