recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun og EPG data
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun og EPG data

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tosse_Bollen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2015
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tosse_Bollen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHomerun og EPG data
    Sendt: 20-Januar-2015 kl. 19:33
Halløj alle Recorder-nørder (Ment på den fede måde) Big smile

Jeg har bikset en HDD-Recorder sammen bestående af DVBLogic (På NAS boks), og en HDHOme run (model HDHR3-EU) koblet på en Yousee fuld pakke forbindelse.

Opsætningen virker, og jeg kan optage uden store problemer. Det er jo herligt Big smile

Men, der lidt knas i min opsætning. Jeg har udvalgt mig nogle bestemte kanaler som DVBLogic skal præsentere i sin EPG guide visning. Og stortset alle de udvalgte kanaler bliver vist i EPB guiden. Men der er også kanaler hvor DVBlogic ikke kan vise EPG data (Feltet er helt blankt), en af dem er Dansk tv2. På min kukkasse kan jeg sagtens se EPG data via kukkassens EPG guide.

Det generer mig jo en del del, jeg har Googlet lidt rundt for at se efter om man kunne tvinge Homerun kassen til at lave en EPG data scanning / søgning. Jeg kan se at andre har valgt at betale for EPG data, men det huer mig ikke. Da jeg jo blot vil se de EPG data som allerede ligger i mit stik.

Kabel tilslutningen er som følger:

Vægstik => 2 splitter => 1 forbindelse til sove værelse.
Forbindelse 2 løber ind i stuen til en Panasonic HDD recorder => 2 splitter => 1 forbindelse til HDHomerun. Forbindelse 2 til kukkassen. Alle stik er de nye i metalhuse, kablet er dobbelt skærmet. og de 2 splittere, der har den ene F-stik og den anden er kablerne direkte sat ind i en kabellås.

Da jeg installerede Homerun boksen, var både signal kvalitet og styrke i den nydelige ende af skalaen. Den laveste værdi jeg så var 87 ud af 100. Og jeg har ingen problemer med dårligt signal (pixeleringer) på nogle af de tilsluttede kukkasser.

Er der andre som knas med at se EPG data via en HDHomerun ? Eller har jeg lige misset en indstilling et eller andet sted ?
/TB
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 20:03
Din HDHomerun har ingen indflydelse på dine EPG data, det er blot en tuner som omdanner signalet til til IP båret og installerer virituelle tunere på din(e) computere.

Prøv evt at se sidste del af denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135355&PN=10&title=alternativer-til-timefortv og her: http://www.webgrabplus.com/ måske der er noget du kan bruge. Jeg har lige lagt mit system om til at bruge Webgrab++ og NRossens fortrinelige program MCImportXMLTV. Jeg har tidligere brugt samme program men med XMLTV fil fra timefor.tv.

Mvh.
Niels
Til top
Tosse_Bollen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2015
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tosse_Bollen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 13:08
Hej Niels,

Tak for dit hurtige svar.

Jeg vil læse de tråde og nu hvor sneen alligevel vælter ned, har man noget at bruge tiden på Smile
/TB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu