recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun pixelering kun på optagelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun pixelering kun på optagelser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
r40 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r40 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHomerun pixelering kun på optagelser
    Sendt: 30-Juli-2015 kl. 13:25
Hejsa

Beklager hvis det har været oppe i den 146 siders lange forum tråd.

Jeg har købt en brugt HDHomerun med 2 tuner, og den fungere fint, men der er næsten altid udfald/pixelering på vores MCE optagelser - men har aldrig oplevet det via live TV via MCE.

Er der en forklaring?

Mvh Karsten

Redigeret af r40 - 30-Juli-2015 kl. 13:26
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 13:38
Nu kender jeg ikke HDHomerun, men er det noget med at du optager på en ekstern USB harddisk? Hvis det er tilfældet kan problemerne skyldes ikke tilstrækkelig strøm til harddisken og en aktiv USB hub kunne være løsningen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 20:41
nej man optager ikke på en ekstern usb. - HDHR kræver en pc. - Det kan måske være der er problemer med netværket og dropped frames. har i optaget samtidig med at i har set noget andet på samme tid? - og eventuelt et led i setuppet som er trådløst?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nej man optager ikke på en ekstern usb. - HDHR kræver en pc.

Hvad optager man så på? En intern HDD?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
r40 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-November-2009
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér r40 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 11:13
Hejsa

I mit tilfælde optager jeg via Mediacenter i Windows 7, direkte til en SSD.
Dvs tror ikke det er en flaskehals i forbindelse med SSD'en.

HDHomerun har kun 100Mbit netinterface, resten i vores hjem er 1Gbit. Så tror ikke det er vores Net, men så burde det også ses på Live TV.

Det sker også når PC ikke laver noget - f.eks om natten, og hvor det kun er en tuner der er i brug.

Mvh Karsten  
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 13:13
Problemet må vel ligge i den mekanisme, der optager. Stream'en fra HDHR til PC er jo den samme, uanset om du afspiller eller optager. Så det er måske mere et WMC spørgsmål end et HDHR.
(Har selv HDHR med 2 DVB-C tuners, den optager så direkte på min NAS vha DVBLink software på NAS... ingen problemer dér, hverken afspil eller optag)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 14:20
@fltk - hvad bruger du selv til at optage på? HDHR er nøjagtig det samme som en terratec løsning hvad angår med at se og optage. - det eneste anderledes er at dit antennestik ryger i HDHR og den leverer signalet ind via netværk frem for at du smider antennestikket direkte i et TV-kort.

til OP- prøv eventuelt at smide optagelserne en tur i VLC og afspil den vej. eller i en eller anden videoeditor så man kan se om der er noget i vejen med optagelserne. men det kan godt være WMC som er skurken. mindes jeg havde nogle problemer tilbage i 07/08 da jeg legede med win7 sidst (har ikke brugt WMC siden dengang, men sidder på en mac løsning i dag)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu