|
HDHomerun Setup (kabeltv/nalnet) |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 12:42 |
|||
Jeg er i færd med at konfigurere min HDHomerun, men er i tvivl om hvilke indstillinger jeg skal bruge i forhold til tunerne.
Jeg får TV fra Næsby Antennelaug (Nal-Medienet) og er først i tvivl om jeg skal vælge Digital Antenna eller Digital Cable som input og derefter, hvad der skal vælges mht. modulation/qam-indstillinger (aner ikke hvad det betyder). Jeg får også mulighed for at angive VLC Media Player som Quick-TV applikation - kan det anbefales sammenlignet med WMC? |
||||
![]() |
||||
NielsR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 92 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
En søgning på hjemmesiden gav de info du søger
Du skal vælge Digital Cable som er lig med DVB-C(Cable) og Digital Antenna = DVB-T (Terrestial) QuickTV funktionen anvendes til hurtigt lige at checke en kanal, VLC er fint. WMC kan ikke anvendes til QuickTV. Men du kan selvfølgelig stadig anvendes din HDHomerun tunere i WMC. Håber det hjælper
|
||||
![]() |
||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|||
Tak for info - desværre kan jeg ikke finde nogle kanaler med denne opsætning. Jeg har kun mulighed for at vælge qam64=6875 når jeg vælger Digital Cable til tuneren og jeg har kun signal til den ene tuner-indgang på hdhr'en - men uanset om jeg vælger digitial antenna eller digital cable (med qam64,6875) så finder jeg ingen kanaler...
|
||||
![]() |
||||
NielsR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 92 |
|||
Undskyld, kan godt se mit svar var ikke ret tydeligt. Du skal anvende Digital Cable på fællesantenne, Digital Antenna er kun hvis du har en antenne på taget.
I HDHomerun Config (GUI) skal du indstille tunere til eu-cable begge to, check evt. om det er en gl firmware, min er ikke helt ny, men virker fint og er version 20120405. Bagefer skal du skal ind i HDHomerun Setup, og under Location fanebladet skal du vælge "Denmark", og under fanen "Tuners" skal du gerne finde begge tunere i din HDHR, der skal du vælge Digital Cable for begge. Under DVB-C fanen skal du vælge 6875 for alle QAM 64 & 128 & 256 (Qam 64 øverst). Når dette er sat skal du skanne på fanen "Digital Cable", Hvis du stadig ikke finder noget, så check lige signal styrken på frekvens 143 via Config GUI programmet. Din signal styrke skal gerne være over 50%, ellers check dine kabler om det er ordenlige typer og stik o.s.v. Håber det hjælper :)
|
||||
![]() |
||||
|||
Tak for svaret - identificerede problemet som en defekt antennesplitter fra Harald Nyborg - nu finder jeg kanaler til den helt store guldmedalje (inklusiv en masse kanaler som ikke er med i min pakke og som jeg dermed ikke kan se - pænt irriterende at de ikke filtreres fra).
|
||||
![]() |
||||
Nichof ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
|||
Og hvordan ville du have den til at filtreret dem fra?
Din HDHomerun tuner skelner jo ikke mellem hvilke pakker du har eller ej, men finder alt der er tilgængeligt på antennenettet. Du kan herefter deaktivere dem du ikke ønsker. Mvh. Niels
|
||||
![]() |
||||
|||
Det ændrer jo ikke ved at det er pænt irriterende at 75% af de fundne kanaler skal sorteres manuelt fra efterfølgende, men det bestrider du jo heller ikke. Om filtreringen så skal ske i HDHomerun/fjernsynet eller hos TV-udbyderen er en anden diskussion - jeg synes umiddelbart at TV-udbyderen bør gøre det, men det evner de åbenbart ikke.
|
||||
![]() |
||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|||
Er de 75% krypterede kanaler? Dem kan TV udbyderen ikke filtrere fra, men din software kan måske. Med den software som jeg bruger kan jeg vælge kun at scanne FTA (uden kryptering) programmer. |
||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||
![]() |
||||
|||
Jeg ved ikke om de er krypterede eller låst på anden vis, men det er kanaler som ikke er med i basispakken. Pakkevalg afgør, hvilket kanaler du kan se, men uanset valget får du stadig smidt alle kanaler i nakken... - hvis de kan finde ud af at gøre, så jeg ikke kan se dem, kan de vel også finde ud af at fjerne dem helt så jeg ikke skal bruge så meget tid på at rydde op i deres rod. (HDHomerun og 3 fjernsyn tager tid - og kan gentages, når de roder rundt i deres kanaler, hvilket hænder)
Jeg ved ikke, hvor jeg indstiller det med FTA - bruger konfigurationsværktøjet til HDHomerun til at scanne efter kanaler og er endnu ikke nået til opsætning af WMC. |
||||
![]() |
||||
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
|||
hej jeg har en HDHomerun, og kører på mac, jeg kan ikke rigtig få det til at virke, når jeg installere softwaren fra silicondust skriver den i terminal vinduet at der er fundet en og softwaren bliver også opdateret, men når jeg så åbner programmet hdhomerun view siger den at der ikke er fundet nogle hdhomerun på mit netværk ?
|
||||
Med Venlig Hilsen
Flarup |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |