recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdhomerun + Stofa (AN-TV) TV3 no go?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdhomerun + Stofa (AN-TV) TV3 no go?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hdhomerun + Stofa (AN-TV) TV3 no go?
    Sendt: 08-Juni-2012 kl. 00:25
Hejsa! 
Jeg har været den lykkelige ejer af en HDHomerun siden 2009. Jeg har dog kun brugt den som DVB-T - hvilket den også har gjort rigtig godt! 

Men - vi var efterhånden blevet godt trætte af kun at kunne se kanaler der startede med DR Embarrassed, så idag fik jeg installeret Stofa på matriklen.  (pakke 1)

Jeg fik trukket kabel til "maskineparken" - og det hele er kablet. 

HDHomerun er nyeste firmware / software, 
og jeg har sat den til at begge tunere skal være DVB-C. 

Når jeg søger kan jeg ikke finde TV3. 
Som jeg lige kan se på oversigten så er alle andre kanaler fundet - men tv3 dukker ikke op. 

Er her andre brugere som har  stofa /an-tv - som oplever samme problem / har en løsning på det? 

Synes jeg har prøvet alle muligheder - med at bytte om på modulationsrækkefølgen, osv. Men intet har givet mig TV3. 

Hvad gør i andre? 

vh 
Ronni 
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 06:29
Oprindeligt skrevet af ronnih ronnih skrev:

Hejsa! 
Jeg har været den lykkelige ejer af en HDHomerun siden 2009. Jeg har dog kun brugt den som DVB-T - hvilket den også har gjort rigtig godt! 

Men - vi var efterhånden blevet godt trætte af kun at kunne se kanaler der startede med DR Embarrassed, så idag fik jeg installeret Stofa på matriklen.  (pakke 1)

Jeg fik trukket kabel til "maskineparken" - og det hele er kablet. 

HDHomerun er nyeste firmware / software, 
og jeg har sat den til at begge tunere skal være DVB-C. 

Når jeg søger kan jeg ikke finde TV3. 
Som jeg lige kan se på oversigten så er alle andre kanaler fundet - men tv3 dukker ikke op. 

Er her andre brugere som har  stofa /an-tv - som oplever samme problem / har en løsning på det? 

Synes jeg har prøvet alle muligheder - med at bytte om på modulationsrækkefølgen, osv. Men intet har givet mig TV3. 

Hvad gør i andre? 

vh 
Ronni 

Ligger på følgende frekvens:

<Program>
    <Name>TV3</Name>
    <Enabled>true</Enabled>
    <Modulation>a8qam256-6900</Modulation>
    <Frequency>322000000</Frequency>
    <TransportStreamID>16</TransportStreamID>
    <ProgramNumber>1172</ProgramNumber>
    <GuideNumber>21</GuideNumber>
  </Program>

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 09:17
Hej Patriarken! 
Tak for info :). 

Kan jeg manuelt tilføje den til HDHomerun - inden jeg laver re-scan på kanalerne ind i WMC? 
Eller kører du med noget imellem hdhomerun og mc?

vh 
Ronni 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 09:40

Hej Patriarken! 
Tak for info :). 

Kan jeg manuelt tilføje den til HDHomerun - inden jeg laver re-scan på kanalerne ind i WMC? 
Eller kører du med noget imellem hdhomerun og mc?

vh 
Ronni 

Der ligger en xml  fil i c:\programdata\silicondust\hohomerun. Du kan prøve at tilføje ovenstående efter en scanning.

Undertegnede kører med DVBlink

Redigeret af Patriarken - 08-Juni-2012 kl. 09:40
Mit Setup
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 09:56
Takker! 
Jeg prøver at smide kanalen ind - og ser om ikke det lykkedes :). 

Jeg få dig til at beskrive - kort - hvad du opnår ved at have DVBViewer som "middleware" mellem hdhomerun og wmc? 

Kunne jo være jeg skulle overeje også at investere i det. 

vh 
Ronni 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 10:05

Takker! 
Jeg prøver at smide kanalen ind - og ser om ikke det lykkedes :). 

Jeg få dig til at beskrive - kort - hvad du opnår ved at have DVBViewer som "middleware" mellem hdhomerun og wmc? 

Kunne jo være jeg skulle overeje også at investere i det. 

vh 
Ronni 

Jeg har dvblink ikke dvbviewer som "Middleware". Dvs jeg så kan samle alle mine tunere og dele dem på netværket. Jeg har to HDHR og 3 Firedtv til paytv samt en enkelt HVR-930c også til paytv. Tunerne til paytv kan ikke deles til WMC klienter uden DVBlink. Har så for for at gøre det nemmere at administrere samlet alle tunere i DVBlink selvom jeg egentlig ikke behøvede at køre igennem DVBlink med HDHR. Jeg har 4 WMC maskiner i huset.

DVBlink har også den fordel at det er umådeligt simpelt at bruge en XML tv guide som bare droppes i en folder hvorpå man mapper kanaler én gang og så skal du ikke tænke på guide på nogen af klienterne.
Mit Setup
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 10:14
Hejsa! 
Tak for svar - ja dvblink self :). 

Ok  - jeg har pt kun to klienter - og de "enes" fint om hdhomerun'en indtil videre - men nu her når ungerne skal til at have fjernsyn (mediecenter) på værelse - så kan det være jeg til at lege lidt med det. 

Så godt at tv-guiden var lidt rådden "out-of-the-box" med stofa igår - så måske jeg skal til at kigge på et alternativ til standard wmc guide-data. 

Men tak for hjælpen :) 

vh 
Ronni 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu