|
HDHomerun+Stofa=4 kanaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
xcalibur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 137 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-December-2011 kl. 10:30 |
|
Jeg bor i Aalborg, og har lige skiftet TV pakke, og derefter kan jeg kun finde 4 kanaler med min HDHomerun, nemlig DR1, DR2, TV2 og Zaptor kanalen. Udbyderen er Stofa AN-TV
Tidligere har vi haft pakke 2 i en anden lejlighed (også AN-TV), hvor den fint fandt alle kanaler. Vi flyttede midt i oktober, hvor vi gik til den største pakke, og der blev alle kanaler også fundet. I torsdag skiftede vi så ned til den mindste pakke, og derefter har HDHomerun kun kunne finde de 4 kanaler tidligere nævnt. Lidt facts: Setuppet kører Windows 7 x64, hvor HDHomerun sender kanalerne videre til Windows Media Center. Den analoge tuner i TVet finder fint de kanaler der skal være tilgængeligt. HDHomerun søger på QAM64 og 256 på 6900, som Stofa foreskriver. Jeg kører med seneste beta software/firmware fra HDHomerun. De sidste par dage har jeg søgt og forsøgt lidt af hvert, og jeg har ikke kunne finde noget der har kunne løse mit problem. Er der nogen der har nogen ideer?
|
||
![]() |
||
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Husker du at lave en full scan når du laver din kanalsøgning?
|
||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
||
![]() |
||
xcalibur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 137 |
|
ja det tror jeg? I hdhomerun setup værktøjet scanner den alle kanaler og det tager måske et kvarter og kun de fire bliver fundet.. Er der andre muligheder?
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
|
Piroriter QAM 256 over 64. Du har kun fundet 64QAm kanaler.... |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
|
Genialt Mr. Patriarken! Der blev jeg snydt af HDHomerun - vidste ikke listen var prioriteret, men tusind tak for svaret og løsningen. Mi vælter kanalerne ind, mange mange tak.
|
||
![]() |
||
joensson ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 213 |
|
Lol - havde samme problem - troede bare den tog begge QAM'er når man angav to. Jeg er helt ny Stofa kunde og har ikke fået trukket kabler hen til mit tv med dvb-c - så jeg havde kun testet på HDHR'en og troede at det var Stofasignalet der ikke var godt nok til HDHR.
Nå, men nu har jeg da ellers få tjekket mine kabler ret godt og grundigt og købt et par HF-tætte stik, og noget ordenligt kabel. Signalstyrken steg fra 89% til 96% ved at gøre det - så hvis andre har et lidt dårligt signal - så prøv og tjek stik og kabel. |
||
![]() |
||
tjepi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
|
Et konkret eksempel:
En udbyder har tv2, dr og en række andre mikndre interessanne kanaler liggende i qam64, mens hd kanalerne ligger i qam128. Hvis jeg prioriterer qam128 over qam64, så finder den kun kanaler liggende i qam128. Bytter jeg rundt og prioriterer qam64 over 128, finder den kun kanaler liggende i qam64 - på den måde bliver det lidt enten eller, jeg ville jo gern kunne se kanaler fra begge qam'er. Any ideas?
M.v.h.
Torben
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Ifølge tråden her http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=11522 er det med flere qam et problem folkene bag hdhr arbejder på. Indtil der kommer en opdatering der fikser det kan man indsætte en tredie dummy qam så skanner den de første to, men ikke den tredie. Så hvis du vil have skannet qam64 og qam256 bør løsningen indtil videre være at sætte 64 og 256 ind som primær og sekundær og bruge fx. 128 som tredie mulighed, så bliver både 64 og 256 skannet, men ikke 128'eren.
Jeg har dog ikke testet det, jeg refererer udelukkende det jeg fandt i den linkede tråd. Redigeret af strandvasker - 05-Januar-2012 kl. 08:21 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |