|
hdhomerun + wmc |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 09:45 |
|
Hejsa.
Jeg er virkelig på bar bund her.
Jeg kører med win7 64 og wmc Jeg har ingen problemer med at finde og se tv via min HDHR, og jeg har heller ingen problemer med wmc når jeg har geninstalleret windows. Men jeg oplever at efter lidt tid, måske 3-4 dage, så forsvinder signalet i wmc, og jeg kan ikke se tv. Jeg prøver så at søge efter tv igen, men så finder den slet ikke noget. dog virker det i HDHR, Nogen der har ligende problem? |
||
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
||
![]() |
||
Gramkow ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad for et TV-signal bruger du? DVB-C eller DVB-T ? Har set et lignende problem på en Win7 x86 SP1 WMC fornylig. Set med DVB-T - både Anysee T7C og Digital Devices tunere. Pludselig er der intet signal i WMC, og søgning efter kanaler hjælper ingenting.
Mener at det løste problemet at flå tunerne helt ud af Windows og installere drivers osv. igen ... men noget permanent fix er det jo ikke :-( Redigeret af Gramkow - 27-Oktober-2012 kl. 13:20 |
||
![]() |
||
Gramkow ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 112 |
|
Løb ind i præcis samme problem idag...
Fuldt opdateret Windows 7 Home Premium x64 - alt virkede fint. Lagde så .NET Framework 4.0 på - stadig fint. Reboot - smid 13 patches til .NET Framework 4.0 på ... herefter intet signal i WMC (DVB-T). Rullede tilbage til restore point før jeg satte TV op i WMC (det var efter .NET Framework 4.0 kom på - slettede EPG basen, hev tunerkortene ud af device manager, afinstallerede driver til tunerkort, installerede de 13 patches. Reboot. Installerede tunerdrivere (CineCT kort), konfigurerede CAM moduler, ind i WMC og sæt TV op forfra. Herefter virker det som det skal - så p.t. er mit bedste bud at det er en eller anden af de 13 updates som smadrer visse konfigurationer ift. WMC EPG basen... Anyway - det virker for mig som fix - og så slap man da for at reinstallere Windows. / Gramkow
Redigeret af Gramkow - 28-Oktober-2012 kl. 20:12 |
||
![]() |
||
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
|
Jeg tror ikke det er en opdatering..
Jeg prøvede at installere 32bit, det har nu virket i 3 dage, men nu er signalet væk igen! jeg har sat windows til ikke at opdatere noget. Så det er som kommet ud af den blå luft. Jeg ved simpelhen ikke hvor jeg skal lede. |
||
Samsung LE40A656/676
||
![]() |
||
|
Jeg har nu forsøgt at slå al opdatering fra, både windows + wmc updaten.
Men mine kanaler bliver ved med at forsvinde på mystisk vis. Når de forsvinder, er kanalerne stadigvæk i Programoversigten, men den kommer med "intet signal"
Det virker fint i HDHR's eget program. |
||
Samsung LE40A656/676
||
![]() |
||
|
Enig - det er ikke noget update halløj. Lurer på om det kan være noget background channel scan i relation til DVB-T der gør det?
Problemet er opstået igen på den maskine jeg reinstallerede forleden - det vil sige at status er: - Digital Devices CineCT V6 DVB-T - Problem konstateret - Anysee E7TC - Problem konstateret - HDHomerun DVB-T - Problem konstateret - HDHomerun DVB-C (Stofa) - Ingen problemer konstateret Det lugter jo afgjort af at der er 'noget' ift. DVB-T som virker anderledes ? Overvejer lidt at kaste Win8 på et mediecenter med DVB-T tuner for at se om det udviser samme symptomer... Mvh Lars
Redigeret af Gramkow - 06-November-2012 kl. 09:33 |
||
![]() |
||
|
Jeg bruger HDHomerun DVB-C fra stofa, og jeg oplever prøvet.
Men som du siger, lyder lidt som noget der scanner i baggrunden. Har dog prøvet at slå Peroidescan fra i mediacenter opgavesyring. men det hjalp heller ikke noget. |
||
Samsung LE40A656/676
||
![]() |
||
|
Update-
Jeg har nu geninstallere det hele igen, og det eneste jeg har gjort er at deaktivere firewallen på det interne, og nu har den kørt i en uge, uden at forsvinde. |
||
Samsung LE40A656/676
||
![]() |
||
|
Dvs. blot deaktiveret Windows Firewall på maskinen ?
Hmmm. Det giver ikke meget mening at det skulle have nogen effekt - men hvis det virker :-) / Lars
|
||
![]() |
||
|
Ja, det er det eneste jeg har gjort, underligt nok. Har blot deaktiveret den internet, den eksterne FW er stadigvæk aktiv. Det kan måske være noget med at WMC skal snakke med hdhr, på en bestemt port. ? |
||
Samsung LE40A656/676
||
![]() |
||
theispasser ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 16 |
|
Jeg har haft et tilsvarende problem, dog var det kun DR HD som manglede signal.
Jeg rapporterede fejlen til silicondust som bad mig om at lave en re-tune af HDHR og WMC. Efter den øvelse kom kanalen igen. Men jeg ved ikke om det holder. Hilsen Theis
|
||
![]() |
||
ttppeewee ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Status: Offline Point: 73 |
|
hvordan har du gjort det? Jeg har nemlig samme problem. Kan ikke finde nogle kanaler i MCE
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |