recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDhomerun + yousee - hastighed kanalskift?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDhomerun + yousee - hastighed kanalskift?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pmedia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmedia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDhomerun + yousee - hastighed kanalskift?
    Sendt: 17-Juli-2012 kl. 11:45
Hej med jer,
Er der forsinkelse på kanal skift når hdhomerun anvendes til at levere yousee signalet til ens htpc?
Jeg har ikke købt en hdhomerun box endnu da jeg ikke har kunnet finde svar på om der er forsinkelse på. Confused
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 15:30
Jeg føler ikke der er større forsinkelse ved kanalskift på en HDHomerun end der var på Samsung boksen fra Yousee
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
pmedia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmedia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 18:39
Hej Jesper, tak for input :)
 Jeg kender desværre ikke til hastigheden på den Samsung box, men hvor hurtigt er skiftet ca i forhold til signalet direkte ind i ens tv?
Til top
mbulow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbulow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 18:55
Jeg har lige testet lidt...

Mit TV (Sony Bravia Z5500) er ca. 2 sekunder om at skifte kanal.
Mit mediecenter (Windows 7 MediaCenter) er ca. 4 sekunder om det.

I begge tilfælde har jeg skiftet frem og tilbage mellem DR Ramasjang og DR K

Det skal dog lige siges at jeg har installeret DVBLink TVSource. Jeg skal ikke kunne sige om kanalskiftet ville være hurtigere uden.

EDIT: Det er den gamle HDHomerun jeg har

Redigeret af mbulow - 17-Juli-2012 kl. 18:56
Til top
mbulow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbulow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 19:04
Har lige testet min HDHomerun fra min bærbare, uden TVSource.

Ser jeg TV via "HDHomeRun QuickTV" tager det også lige omkring de 4 sekunder at skifte kanal.
Til top
pmedia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmedia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 19:40
Mange tak  mbulow :) Super info!
Tror du det er muligt at lave et setup det ikke skifter meget langsommere end hvad man oplever ved normalt tv zapperi?
Jeg arbejder på at lave et system som familien vil tage i mod, og jeg tror den lag vil irritere frem for skabe mere forståelse for projektet :S
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu