recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHR + CAmodul?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDHR + CAmodul?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mailand84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 21:56
Vil nu helst bibeholde WMC.
Må ud og undersøge lidt ved de forskellige udbydere..
Så vender jeg tilbage... Mange tak indtil videre.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 20:45
Så er jeg kommet lidt nærmere...

Tdc Home Trio levere på adressen, men de siger der skal bruges boks. kan man bruge det til MC7??

Ellers overvejer vi boxer.

Fiber + Yousee er ikke en mulighed. Og da viasat tilsyneladende er besværligt at få ind på MC, er det heller ikke en mulighed.

Så er der vist Stofa, Canaldigital & Telia tilbage som jeg mangler at undersøge.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 22:34
Man kan godt bruge TDC home trio sammen 7MC sammen med et 3.part produkt fra DVBlogic.

Der kræves hverken TV-kort eller bokse, det modtages via HTPC-ens netkort..

Kun ikke krybtret kanaler kan modtages...

Endvidere skal der tilkøbes tilstrækkelig båndbredde, hvis flere TV skal anvendes og/eller der skal kunne optages...

Løsningen som ellers på mange måder er optimalt,  er betinget af hvilke kanaler, der er krybteret...
Billede-kvalitet er lidt bedre end Boxer..

Redigeret af avh - 01-Juli-2011 kl. 00:26
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 06:39
Har før brugt DVBlogic, så det kender jeg da lidt Smile

Er træls med de krypterede kanaler, da jeg regner med at ville ha Viasat pakken, og de må da som minimun være krypteret.
Nogen der ved hvilke der er krypteret og ikke? eller er det lige et ring ind til kundeservice (Som sikkert alligevel ikke ved det) Confused
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 10:05
SÅ.... tror jeg jeg er tæt på at ha' fundet ud af hvad det skal være:
- Boxertv
- CanalDigital
Ville helst ha' haft TDC, da de både har Viasat & SBS, men da flere kanaler er kodet, er det jo nok ikke en god løsning til mit MC Cry
Så tror jeg vælger CanalDigital, pga. de har HD kanaler + flere kanaler generelt.
Hvordan får jeg det ind i MCE?
Skal jeg bare ha mig 3-4x DVB-S modtagere m. CI? Hvilke kan i anbefale? (EVT. dualtuner)
Og så en tur igennem DVBViewer, så spiller det? 

Hvad med 3-4x TerraTec S7 (DVB-S2 HDTV modtager)

Redigeret af Mailand84 - 02-Juli-2011 kl. 10:18
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 10:37
Hvis du går efter TV3 kanaler, kunne muligheden via ViaPlay måske være en mulighed (VOD-service)??

Boxer og canal digital har langt hen af vejen de samme kanaler, men billede kvaliteten er klart bedre hos canal digital.

Når det er krybteret kanaler til MCE, skal det igennem dvblogic, uanset om det er boxer eller canal digital.
DVBviewer kan modtage krybteret kanaler direkte...

Med BoxerTV kan ldet ade sig gøre uden videre med deres eget CAM-modul.
(Der er optræk til ci+ cam modul og her er det tvivlsomt).

Jeg er efterhånden usikker på canal digital, fordi de har indført nogle CAM, som skal registres  og det kræver særlige godkendte TV.
Spørgsmålet er er disse cam direkte er paired med disse TV, så vil det ikke kunne bruges i en HTPC.

Endvidere er det uklart for mig om man anvende nye smartcard fra canal digital til de tilgængelige conax cam...
(og hvis man kan få fat i disse smartcard uden at skulle medkøbe en masse isenkram)

Det er ved at blive surt med HTPC-løsninger..

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 10:50
Største problem med Canal Digital er krav om godkendt udstyr. Skal du f.eks. have 4 Canal Digital kort, så kræver de køb af 4 godkendte bokse i den forbindelse, eller du skal ved køb af Common Interface angive navn, type og serienummer på TV der skal være Canal Digital godkendt. 

Redigeret af digitalt.tv - 02-Juli-2011 kl. 10:51
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 13:21
Så boxer er altså ikke engang fremtidssikret med HTPC?

Hvis man vælger de ski.. bokse fra canaldigital, er der vel ingen problemer med at få kanalerne ind i mce, og sætte boksene i skabet så de kan samle støv... (Ved godt de koster 1195.- pr ekstra rum.) Så man skal lige være sikker på hvor mange der er behov for Ermm
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 08:50
OPSUMERING:

Tdc hometrio - Kryptere en del af deres kanaler, så dette må være en dårlig ide til MCE
Fiber - Kan ikke levere på adressen
Yousee - Kan ikke levere på adressen
Telia - Kan ikke levere på adressen
Viasat - Er som i skriver meget besværlig/umulig at få ind i MCE

Boxer - Kan levere, men der skulle komme nye moduler/kort som højst sandsynlig ikke kan intgreres med MCE???

CanalDigital - Kan levere, men deres kort/CI moduler skal kodes, derfor er de ikke til at få ind i MCE???

Skal jeg virkelig droppe en HTPC, og bare få noget med en HDD-optager.?? Har de sidste 6 år kørt med MCE, og har været utrolig glad for mulighederne heri, især efter HDHR kom.

Redigeret af Mailand84 - 03-Juli-2011 kl. 08:51
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Mailand84 Mailand84 skrev:

OPSUMERING:

Tdc hometrio - Kryptere en del af deres kanaler, så dette må være en dårlig ide til MCE
Fiber - Kan ikke levere på adressen
Yousee - Kan ikke levere på adressen
Telia - Kan ikke levere på adressen
Viasat - Er som i skriver meget besværlig/umulig at få ind i MCE

Boxer - Kan levere, men der skulle komme nye moduler/kort som højst sandsynlig ikke kan intgreres med MCE???

CanalDigital - Kan levere, men deres kort/CI moduler skal kodes, derfor er de ikke til at få ind i MCE???

Skal jeg virkelig droppe en HTPC, og bare få noget med en HDD-optager.?? Har de sidste 6 år kørt med MCE, og har været utrolig glad for mulighederne heri, især efter HDHR kom.

Boxer og canal digital kan fint integreres i 7mc. Du skal bare have godkendte cam moduler. Hvad disse cam moduler sidder i er for såvidt totalt underordnet.

Tag fx canal digital....Du køber et godkendt Conax CAM, oplyser serienr eller hvad nu Canal Digital vil have, hvorefter du sætter kort i CAM og CAM i din tuners CI læser.

Proceduren med Boxer er det samme undtaget registrering af CAM.

Husk, CD låser kort til HARDWARE hvilket kan være et CAM, en godkendt STB eller lignende. Hvis dit kort er parret med et givent cam kan du i princippet flytte CAM rundt til alle enheder med CI læser/DVB-S2 og se Canal digital.

7mc har ikke direkte support for CAM, denne understøttelse skal enten leveres af drivere til dit tunerkort eller vha DVBlogic.

Eksempler på tunere der kan levere direkte support for CAM/PAYtv er Digital Devices OCTOPUS med relevante addon cards/CI læser. Hauppauge, leverer også DVB-S2 tunere, hvor du kan tilkøbe Wintv-CI( Har et liggende hvis du vil købe det)

Redigeret af Patriarken - 03-Juli-2011 kl. 09:12
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 09:11
Okay... Så var der jo noget jeg havde misforstået Wink

Så vil jeg helst ha' CD, er der et sted man kan se hvilke de godkender? (Kan kun finde TV+Bokse på deres side)
Evt. links Thumbs Up

Så bestiller jeg bare CD+ekstra rum, køber nogle CAM ved siden af, oplyser Serienr. Så igennem DVBViewer, så er jeg køende igen?? (Så var det da næsten for nemt til at være sandt alligevel) Big smile
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 09:19
Hvad med dette??

Til denne:

Undskyld alle spørgsmålene, men har altid været vandtil DVB-C igennem fællesantenne Confused
Og synes godt nok, det er noget kringlet at finde ud af de forskellige udbydere + begrænsninger..

Redigeret af Mailand84 - 03-Juli-2011 kl. 09:20
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu