recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-LYD ...KHz?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-LYD ...KHz?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Emne: HD-LYD ...KHz?
    Sendt: 05-Juli-2008 kl. 15:50

Jeg bruger min ps3 og min HD-E1 til at dekode de nye hd-formater og sender dem så videre som pcm min onkyo 606..

Onkyo'en skriver 48KHz i displayet når den får lyd fra ps3'en men 96KHz når den får lyden fra min HD-E1.. Synes udmildbart at HD-E1 lyder bedre men der er ikke nogle af de film som jeg har på hd-dvd som jeg også har på blu-ray, så der kan godt være tale om en placebo effekt når jeg synes hd-dvd lyder bedre... har sat ps3'en til automatisk når det kommer til at vælge de forskellige KHz.. da jeg helt ærligt ikke ved hvad det betyder...

Harr prøvet at søge i gamle tråde da jeg godt ved at der har været oprette mange tråde angående ps3 og hd-lyd..men har fundet meget lidt om netop KHz.

Er der nogle der kan prøve at foklare hvad jeg bør vælge.. Eller er alt som det skal være?

Redigeret af Bredvig - 05-Juli-2008 kl. 15:50
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 16:11

Har også undret mig! I manualen til BD30 kan der vælges mellem 48 og 96 khz under "PCM Down Conversion". Står endvidere: Signals are converted to 48 khz despite the settings acrosss in the following cases:

_when the signals have a sampling frequency of over 96 khz

_when the disc has copy protection

_when "BD-Video Secondary Audio" is set to"On"

Til top
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 17:52
Men 96khz er bedre eller hvordan hænger det helt præcis sammen?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 19:32
Ja det vil jeg mene. Men 96 khz kan kun overføres via HDMI som jeg læser det. Ved ikke om du har HDMI på begge afspillere, ellers kan det også være i opsætningen du skal ændre.
Til top
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 19:37

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det vil jeg mene. Men 96 khz kan kun overføres via HDMI som jeg læser det. Ved ikke om du har HDMI på begge afspillere, ellers kan det også være i opsætningen du skal ændre.

Jo HDMI på begge afspillere... Kan nok godt ændre det men der er bare en evig lang liste af forskellige nummere efterfulgt af "khz".. og det forvirre mig en smule... Troede bare ps3'en ville vælge det mest korrekte når jeg valgte automatisk!

Redigeret af Bredvig - 05-Juli-2008 kl. 19:38
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 19:41
Jeg har faktisk ikke lagt mærke til hvad min BD30 outputter, men den står til 96 khz, så hvis filmen indeholder den samplings frekvens, må Onkyoen også outputte det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu