Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
|
Sendt: 07-April-2008 kl. 20:45 |
xcardman skrev:
Jeg har en denon 2105, samt en Nad c272 effektforstærker min denon har analog 5.1 indgang kan man hører de nye lydformater, hvis man tilslutter en afspiller med analog udgang, samt decoder. Et eksempel kunne være den ny pan bd-50. vel lyden så blive bedre end almindelig DTS fra en dvd. Eller er der kun en vej og udskifte min denon. Jeg ved godt at jeg spare nogle kabler, men den virker jo fint, og man kan stadig kun hører de nye formater på blue ray eller hd-dvd(godt nok et dødt format)
|
Ja, med BD-50 får du hd lyd uden at skifte din Denon, hvis du så en dag skifter ud til ny reciever, kører du bare lyden over via hdmi, enten som pcm eller bitstream signal. Der er mange der går og venter på bd afspillere der kan dekode alle de nye hd lydformater.
|
SVP03
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 07-April-2008 kl. 22:23 |
Jeg siger mange tak til SVP Nu er der bare lang tid til August
xcardman
|
 |
ARTISTEN
Super bruger
Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 473
|
Sendt: 07-April-2008 kl. 23:40 |
jake51 skrev:
Hej
Er HD-lyd så meget bedre end almindelig digital surround, at det kan betale sig at investere i kompatibelt udstyr?
|
Det korte svar er Ja. Jeg har fået en demo i hifiklubben og jeg lader mig ikke dupere, men blev det, det er til at høre. og for freak som os må det være et must, lad jer ikke friste af brugte reciver til 2500, smid flere penge oveni og køb en Onkyo den er bedst, simpelthen. Testen findes på JPforbrug.
|
 |
Thomasdk1405
Bruger
Oprettet: 28-Marts-2008
Point: 108
|
Sendt: 08-April-2008 kl. 12:56 |
SVP03 skrev:
Hvis i har reciever med de nye hd lydformater kan i nøjes med BD-30 Denonh er det ikke, så i skal vente til BD-50 der kan dekode det i afspilleren og sende det til Denon via hdmi som PCM signal. Dette gælder både 5-1 og 7-1. Hvis BD-50 kan dekode 7-1 lyd, har ikke lige tjekket afspilleren. Husk at 7-1 lyd på hd lydformater først kommer nu. Husk også at flere af de nye film har PCM lydspor på pladen.
|
Hej !
7.1 kommer først nu - næ jeg har flere dts-hd-ma'ere som bagpå siger 5.1, men min Yamaha rx-v3800 siger alle kanaler på - f.eks. Die Hard 4.0 og Alien vs predator. Så uden at være 100 % så vil jeg tro at når bare vi har dts-hd MA så er der 7.1. Ukomprimeret pcm siger altid kun 5.1. Har ikke noget med truehd.
Vedr. bd-30 - ja hdlyd kun som bitstream og kun hdmi 1.3 i begge ender. Skal man modtage hd lyd fra ikke hdmi 1.3 / nye forstærkere med indbygget dekodere, så ja - skal ske i afspiller og sendes som pcm - krav her er så kun hdmi 1.1.
Vedr. bd-50 - mener bestemt at den dekoder 7.1 internt og alle formater.
Hilsen
Thomas
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 08-April-2008 kl. 14:05 |
Thomasdk1405 skrev:
SVP03 skrev:
Hvis i har reciever med de nye hd lydformater kan i nøjes med BD-30 Denonh er det ikke, så i skal vente til BD-50 der kan dekode det i afspilleren og sende det til Denon via hdmi som PCM signal. Dette gælder både 5-1 og 7-1. Hvis BD-50 kan dekode 7-1 lyd, har ikke lige tjekket afspilleren. Husk at 7-1 lyd på hd lydformater først kommer nu. Husk også at flere af de nye film har PCM lydspor på pladen.
|
Hej !
7.1 kommer først nu - næ jeg har flere dts-hd-ma'ere som bagpå siger 5.1, men min Yamaha rx-v3800 siger alle kanaler på - f.eks. Die Hard 4.0 og Alien vs predator. Så uden at være 100 % så vil jeg tro at når bare vi har dts-hd MA så er der 7.1. Ukomprimeret pcm siger altid kun 5.1. Har ikke noget med truehd.
Vedr. bd-30 - ja hdlyd kun som bitstream og kun hdmi 1.3 i begge ender. Skal man modtage hd lyd fra ikke hdmi 1.3 / nye forstærkere med indbygget dekodere, så ja - skal ske i afspiller og sendes som pcm - krav her er så kun hdmi 1.1.
Hilsen
Thomas |
Filmene er ikke 7-1. Din forstærker danner bare så selv de 2 kanaler. Hvordan den gør det ved jeg ikke lige.
|
SVP03
|
 |
Thomasdk1405
Bruger
|
Sendt: 08-April-2008 kl. 14:55 |
SVP03 skrev:
Thomasdk1405 skrev:
SVP03 skrev:
|
Hej !
Hilsen
Thomas
| Filmene er ikke 7-1. Din forstærker danner bare så selv de 2 kanaler. Hvordan den gør det ved jeg ikke lige. |
Hej ! Hvorfor gør den det så ikke med alle de andre måder - jeg har sat bd-30 til bitstream med alt og det er kun med dts-hd-ma jeg får 7.1 ?
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 08-April-2008 kl. 16:05 |
Thomasdk1405 skrev:
SVP03 skrev:
Thomasdk1405 skrev:
SVP03 skrev:
|
Hej !
Hilsen
Thomas
| Filmene er ikke 7-1. Din forstærker danner bare så selv de 2 kanaler. Hvordan den gør det ved jeg ikke lige. |
Hej ! Hvorfor gør den det så ikke med alle de andre måder - jeg har sat bd-30 til bitstream med alt og det er kun med dts-hd-ma jeg får 7.1 ? |
Når du kører pcm laver den kun de spor der findes på pladen og kører direkte over, det samme som hvis du havde kørt phono kabel til hver kanal, hvis du er med ! Det samme burde ske med true hd, altså 7-1.
|
SVP03
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 08-April-2008 kl. 16:12 |
har panasonic SA-XR59 egentlig hdmi 1.3? det synes jeg ikke jeg kan finde nogen steder.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Thomasdk1405
Bruger
|
Sendt: 08-April-2008 kl. 16:47 |
flemming larsen skrev:
har panasonic SA-XR59 egentlig hdmi 1.3? det synes jeg ikke jeg kan finde nogen steder. |
Hej !
Ja, ellers kunne du ikke bitstreame truehd og dtshd-ma, men eller så se her:
http://panasonic.net/pavc/blu-ray/dmp-bd30/specifications/sp ecifications.html
så kan du se at det er hdmi 1.3 med deep color.
Hilsen
Thomas
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 08-April-2008 kl. 16:55 |
ud fra dette link kan jeg ikke lige se noget om SA-XR59, men blu-ray afspillere.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 08-April-2008 kl. 17:03 |
flemming larsen skrev:
har panasonic SA-XR59 egentlig hdmi 1.3? det synes jeg ikke jeg kan finde nogen steder. |
nu fandt jeg noget i min brugsforvirring, der står 1.2a, vil det sige at jeg ikke kan føre dts hd ma over via hdmi?
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Thomasdk1405
Bruger
|
Sendt: 08-April-2008 kl. 17:24 |
flemming larsen skrev:
flemming larsen skrev:
nu fandt jeg noget i min brugsforvirring, der står 1.2a, vil det sige at jeg ikke kan føre dts hd ma over via hdmi?
|
Hej igen ! Ups var lidt hurtig på aftrækkeren før - sorry - man skal læse hvad der spørges om først. Nå, men ja - den eneste måde du kan få hd lyd ind i forstærkeren på er via en afspiller som kan afkode og sende som linær pcm - altså nul bitstream fra andet end coax og lysleder. Måske du kan bitstreame alm DD og DTS over hdmi - ved det ikke, men DD+, Truehd og de nye DTS-HD varianter kan du i hvert fald ikke.
|
 |