|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 28-December-2008 kl. 21:20 |
Nuværende hardware: Gigabyte GA-MA69GM-S2H AMD X2 4800 2GB ram ovennævnte bundkort skulle vidst ikke understøtte FullHD via HDMI som ellers specs. giver udtryk for. Jeg er lidt på udkig efter noget HD-lyd, men er ikke sikker på hvordan det gøres optimalt? Min reviever har ikke HDMI, men 5.1 analog indgange. Bør jeg købe et godt lydkort og køre 5.1 analogt og så beholde min reciever (Yamaha RX-V740)? Vente på et Fuldt integreret HD Video/lydkort med HDMI, og så også købe en ny reciever? Når jeg benytter PC som afspiller er det så ikke fuldstændig ligegyldigt med HDMI som video-mellemled. Da opscalering jo foregår i PC? Eller er en samlet signal-kilde (HDMI) at foretrække? |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Har prøvet med analog fra samme kort, men der var alt for meget støj.
Et ekstern lydkort med 5.1 analog ud er nok lykken. Jeg har så købt en blueray afspiller i stedet. Bruger kun min HTPC til dvd og optagelser. jeg havde bare lånt et blueray drev. En sony s550 fylder ingen ting og den bruger mindre strøm og virker hvergang. Den koster heller ikke mere end hvis du skal ud og købe gode dele. Den kan decode alle formater. En Panasonic BD55 er også fin. De har begge analog ud. Jeg tror ikke du kan få en bedre kvalitet via en HTPC. |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Har læst at opscalering fra pc skulle kunne konkurrere med meget dyre standalone afspillere. Med PC-løsningen har du en All-in-one boks hvilket er det primære for mig. Ja det med støj fra analogt ville også bekymre mig. Har søgt lidt på eksterne kort, og fundet dette her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=72636& ;Anmeldelse=true men det kan vel også hurtigt blive en dyr løsning mht kabler Redigeret af mbm1 - 28-December-2008 kl. 22:01 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
opscalering fra pc skulle kunne konkurrere med meget dyre standalone.
med den rette opsætning, kan man få et rigtig godt billede, men kun på dvd. Blueray skal bare sendes ud i 1080P/24, man opscaler ikke blueray Problemet er bare med blueray via en htpc, at løsningen bliver for dyre. indkøb af software og hardware og alle problemerne med opsætning og o.s.v. Samt du ikke får et bedre billede. Køb en blueray afspiller med analog ud som kan decode og 6 phone kabeler. Du kan beholde din reciever, få god lyd uden støj og et kanon billede. Det er bare en bedre løsning uden problemer. selvfølige kan man godt få blueray via sin htpc, men jeg synes bare det er for besværligt set i forhold til resultat. |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Hvis det skal være lige nu idag, så er der nærmest kun analog vejen. Eller nøjes med en SPDIF 5.1 lyd, hvilket din forstærker sikkert også understøtter. HDMI HD 7.1 lyd er stadig ikke helt på plads (HDMI stereo er vist det de fleste understøtter idag). Flere producenter har dog addon kort i støbeskeen, men jeg frygter de vil have DRM knas i drivers et godt stykke tid inden de bliver rigtig gode. Så 6-12 mdr før det virkelig er nemt (og billigt) at gå denne vej. Jeg bruger SPDIF til min forstærker og HDMI til fladskærmen. Og det lyder helt fantastisk i mine ører. Jeg kan alligevel ikke høre forskel på en iPod og en BW højtaler
|
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har problemer med at jeg ikke kan justere subens volume seperat fra stereo til 5.1. Der er for lidt sub i 5.1 i forhold til stereo. Så derfor er løsningen analogt ud, så jeg kan justere de forskellige kanaler på pcén istedet for når jeg køre spdif ud. Kan I foreslå et rimeligt eksternt kort som har 5.1 analogt ud? |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Vil du ikke skulle juster sub manuelt på PC'en alt efter om det er stereo eller 5.1 med analog udgange også? Så hvad vinder du på det? Vil løsningen ikke være at justere systemet ind til 5.1 film og så bruge en ordenlig stereo afspiller med equalizer som du så tilpasser? Redigeret af Hodor - 29-December-2008 kl. 19:58 |
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
|
![]() |
Man skulle med AC3filter kunne justere niveauerne seperat når man sender analogt. Når der sendes spdif kan man intet justere på pcén. Jeg benytter kun pc. Både til film og musik. |
|
![]() |
|
![]() |
Det kan godt være du kan justere niveauerne seperat, men ikke alt efter hvad der sendes igennem. Så du skal stadig justere sub for 5.1 og stereo. Hvis jeg altså forstår det rigtigt. Det vil jo være surt at ofre 1000 kr. og finde ud af man ikke kommer videre. Faktisk mener jeg du kan decode AC3/DTS med AC3filter, ligesom til analog, hvorefter du justere lyden. Og til sidst encodere tilbage til AC3 men med dine justering inklusiv. Det er vel fordi du har passthough på 5.1 at den ikke røre ved det? Det kan være fordi mine bundkort har Dolby Digital Live jeg kan det ovenstående. (Og DTS bliver til DD i processen.) Redigeret af Hodor - 29-December-2008 kl. 21:03 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
mit problem er er alt musik (stereo generelt) har jeg justeret til et passende subwoofer niveau. Dette niveau er så bare for lavt når jeg ser alle 5.1 film. Her skal subwooferniveauet være højere. I programmet AC3filter kan man justere eks. subbens og LFE nivauet, men kun hvis man benytter analoge udgange. |
|
![]() |
|
![]() |
Og jeg siger nettop jeg juster sub/lfe på min SPDIF udgang via AC3Filter med 5.1. Du kan nettop ikke juster hvis du har SPDIF passthrough slået til. Det er jo hele pointen med passthrough feature. Slå passthough fra under SPDIF fanen i AC3Filter og vælg 'Use AC3 encoder'.
Og min MP3 musik går ikke igennem AC3Filter så den er uberørt. Redigeret af Hodor - 29-December-2008 kl. 21:35 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
ok det vil jeg lige prøve. Troede bare at man skulle benytte passtrough når det var ens reciever der skulle decode DD/DTS?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |