|
HDMI 1.4 Audio Returnere channel |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Johnine ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 83 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 08:18 |
|
Hej alle..
Ved ikke om det er det helt rigtige sted for dette emne, men here goes: Min bror har for nyligt købt nyt anlæg, en Denon X1100, og en bunke minipods. I den forbindelse vil han naturligvis gerne have lyd fra sit tv, på sit anlæg. Da jeg selv "kun" har en Denon 4310, har jeg aldrig rodet med Audio return Channel. Han har hdmi kabel imellem tv og receiver. Men hvilke indgange skal de sidde i? Man vil jo normalt sætte tv'et i Monitor out, men modtager den så lydsignalet fra tv'et? Fjernsynet er købt sidste år, modellen kender vi ikke lige (endnu), men da det er et ret nyt Samsung tv, bør det vel være understøttet? Er det en speciel hdmi udgang, der er assigned til Audio return? Ja, det var mange spørgsmål, men jeg synes sgu ikke lige Google giver svar på spørgsmålene.. På forhånd tak for hjælpen! ![]() |
||
Panasonic TX-P50G30Y
Denon DBP-1611UD Denon AVR4310 B&W DM683 B&W DMHTM62 B&W SW610 B&W M1 Konsol: PS 3 Spisestuen: B&W 685 Køkkenet: B&W 686 Kontoret B&W Zeppelin Air |
||
![]() |
||
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
"Er det en speciel hdmi udgang, der er assigned til Audio return?"
Som jeg husker det på mit Pana så var det kun den ene HDMI der havde ARC og porten havde dette påtrykt over denne.
Redigeret af sl1000 - 13-Oktober-2014 kl. 08:33 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
På Samsung er det HDMI 2 der skal bruges hvilket er TYDELIGT mærket på tilslutningen. På Reciver er det HDMI Out. Derefter sættes den op til at hente lyden derfra. CEC aktiveres på enhederne. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Hvad siger brugsforvirringen? For den har i jo selvfølgelig tjekket først!!!
M.v.h. |
||
![]() |
||
Johnine ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 83 |
|
Det er ikke for at være en kælling, men nu er du selv gået ned af den sti, så lad os bare forsætte.
Nu siger du jo det selv så ganske fint. Brugsforvirringen. Den er jo som bekendt, aldrig ret meget mere end forvirrende. Ydermere har jeg lidt bonusinfo: Min bror bor i København, han er ikke noget teknisk vidunder, så han vil ikke ane hvad han skulle kigge efter i en brugsanvisning. Han vidste ikke engang, det hed Audio return Channel. Jeg bor selv i Esbjerg, så jeg kan ikke lige vise ham det. Udover det, så sidder jeg pt. 240 km ude på Nordsøen, og er på nathold. Så det gør det hele lidt mere besværligt. Men tak for dit svar Henrik. |
||
Panasonic TX-P50G30Y
Denon DBP-1611UD Denon AVR4310 B&W DM683 B&W DMHTM62 B&W SW610 B&W M1 Konsol: PS 3 Spisestuen: B&W 685 Køkkenet: B&W 686 Kontoret B&W Zeppelin Air |
||
![]() |
||
|
Mange tak for svar Radiomand og sl1000.
![]() |
||
Panasonic TX-P50G30Y
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Nu kræver det jo i første ombæring at man læser den, inden man finder den forvirrende. Er den forvirrende, har man seriøst købt et forkert produkt.
Ja, for når nu brormand har oplyst dig om typenumre på tv og forstærker, så kræver det vel 5 minutter med google, inden du har begge brugsanvisninger "i hånden" på elektronisk vis. Dybest set det samme som jeg ville gøre, hvis jeg skulle kunne hjælpe din bror.... Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |