Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
|
Emne: HDMI 1.4 og DVB-C2 i 2010? Sendt: 30-September-2009 kl. 10:05 |
Kan man forvente HDMI 1.4 og DVB-C2 i næste års fladskærme?
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 10:54 |
forventer du 4096 x 2160 pixels 24Hz på dit næste tv med hdmi 1.4 og 3D. for av en el regning  . det skal jo være plasma dvb-c2 der går sikkert et par år. Men man har vel en boks til at optage  ellers har du ikke meget at bruge det til
Redigeret af xcardman - 30-September-2009 kl. 10:55
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 11:54 |
Nææ, jeg spurgte såmænd bare af ren og skær nysgerrighed, da jeg flytter den 1 december, og ikke må knalde en parabol op i den nye lejlighed, så, jeg "hænger" på YouSee, da Boxer tvs "tilbud" ikke er noget for mig. DVB-C2 skulle vidst komme hos YouSee næste år, og da jeg også har en projektor i tankerne, kunne jeg jo først købe sådan én og købe/leje en boks midlertidligt, og så købe et plasma tv+receiver med HDMI 1.4 senere, hvis det kom i næste års modeller, hvad jo ikke er helt utænkeligt. Ligesom det ikke er utænkeligt, at næste års fladskærme bliver udstyret med DVB-C2 tunere, da de store producenter sikkert ved at DVB-C2 er lige om hjørnet.
Nej, jeg har ikke en boks til at optage. Når jeg skifter til plasma og/eller projektor får jeg ikke brug for at optage, da jeg så kun vil se film på Blue Ray, eller hvis der lige skulle komme en god film på tv som ikke kan købes/lejes på Blue Ray, og som alligevel bliver genudsendt. Desuden kan jeg ikke se nogen grund til at optage film der bliver genudsendt et utal af gange, og film er det eneste jeg har optaget på min PC, og jeg sér dem sgu aldrig alligevel... Jeg optog dem, men jeg sér dem aldrig fra min PC som er koblet til TVet FORDI de er blevet/bliver genudsendt flere gange...
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 17:05 |
Tilbage til mit spørgsmål som også kunne stilles sådan: Kan man forvente, at de store producenter ikke sover i timen når det drejer sig om HDMI 1.4 og DVB-C2?
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 17:10 |
vores behov er forskellige. Jeg optager da 24 timer og dokumentar programmer  . har opsagt alt tv. har kun de gratis tilbage. men fleste producenter sover vel altid lidt i timen
|
 |
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 17:48 |
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 17:51 |
Media licens hvad er det  Det er man jo tvunget til som almindelig skat. Men som alle skatter burde man kunne se hvad de gik til. Miljøskat som går til alt andet.
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 20:42 |
Firebird skrev:
Kan man forvente, at de store producenter ikke sover i timen når det drejer sig om HDMI 1.4 og DVB-C2? |
Mht. DVB-C2 kan jeg forsikre dig om, at de store - fx LG, Panasonic, Sony, Samsung, Thomson mfl. ikke sover i timen.
Det forventes, at de første DVB-C2 modtager chips kan vises i maj 2010 på en tysk kabelmesse og de første enheder (bokse, IDTV) med DVB-C2 tunere vil være på udstillingerne IFA-Berlin og IBC10 i Amsterdam til september 2010.
Du skal nu nok ikke regne med, at DVB-C2 tunere er standard/almindelig før engang i 2011.
Der er megen tale om, at lave en fælles chip, der kan både DVB-T2 og DVB-C2. Ja, jeg har endda hørt muligheden for en C2/S2/T2 chip omtalt.
Nogle kabelselskaber har ret alvorlige pladsproblemer i deres net og vil derfor gerne meget hurtigt igang med DVB-C2, medens andre pt har kanaler nok og de vil derfor ikke forcere udviklingen.
Der er også tyske kabelselskaber, der gerne meget hurtigt vil have DVB-C2 indført i en ny version af Euro-DOCSIS bla for at kunne forbedre download kapaciteten ved internet brug.
Det forventes, at DVB-C2 indføres til brug for nye services - VOD, mere HDTV, hurtigere internet ol. Først senere kommer de alm. SD muxer til.
Men man vil naturligvis gerne hurtigt begynde at levere DVB-C2 udstyr til kunderne, så mindre skal udskiftes, når man begynder at sende med DVB-C2. Især kunder, der endnu anvender analoget kabel-tv, vil man gerne undgå at skulle skifte mere end en boks hos.
Lars
Redigeret af reslfj - 30-September-2009 kl. 20:46
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |