recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI 2.1 - LG OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI 2.1 - LG OLED

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI 2.1 - LG OLED
    Sendt: 10-Maj-2019 kl. 19:19
Hejsa med jer,

Kan se at elgiganten har et 55" C8 på tilbud men det har "kun" hdmi 2.0 og de nye modeller som kommer nu har hdmi 2.1.

Hvor vigtig er det med hdmi 2.1 ? Vi bruger primært tv'et til alm. tv og streaming via apple tv.

Hvad ville i gøre ?

Mvh. Torben
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 19:22
Hvis du har brug for et tv nu og ikke om et år, så ville jeg ikke vente. Du vil ikke rigtig få glæde af noget HDMI 2.1 i forhold til dine behov.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 19:24
spørg dig selv    Hvad skal jeg bruge 2,1 til nu ?


2.0 dækker alt det du har 
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 22:34
Hej med jer,

Hvilke fordele giver HDMI 2.1 ? Jeg er ude i det samme om vi skal købe C8 eller C9 modellen.

Vil kun tilslutte et apple TV (måske det kommer i en 2.1 udgave) Fordele ?

Mvh. Torben
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 06:01
Betragt HDMI 2.1 to-delt:
- Båndbredden der muliggør op til 10K-opløsning ved 120 billeder per sekund
- De valgfrie funktioner som eARC, VRR, QMS og ALLM.

Der komme givetvis en Apple TV-boks med HDMI 2.1 på et tidspunkt, men hvornår det bliver kan vi kun gisne om. Konkret for denne vil de mest relevante forbedringer nok være 4K120, VRR til spil samt QMS (skift af billedfrekvens uden sort skærm). De samme ting skal så understøttes af tv'et.

Jeg tillader mig at linke til denne artikel, som jeg har skrevet, der forklarer de forskellige elementer af HDMI 2.1: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1511936813

Hvis du har planer om at købe de kommende PlayStation eller Xbox konsoller, så skal du helt sikkert have HDMI 2.1 med.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu