|
HDMI CEC + Spdif |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Februar-2016 kl. 13:52 |
||||
Hej
Er der en der kan give et endegyldigt svar på om det er muligt, at trække lyd ud af TV via optisk, over til til en surroundreceiver, samtidig med at volumen på receiver styres over HDMI-CEC? Formål= At kunne se alm tv med "god" lyd, uden at skulle have fat i 2 forskellige fjernbetjeninger for at zappe og styre volume. På forhånd tak Redigeret af Stoffer1987 - 25-Februar-2016 kl. 13:53 |
|||||
![]() |
|||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
I følge brugsanvisningen til mine forældres Pana 42PX10 - ja! Klaus |
|||||
![]() |
|||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
||||
Hvordan vil du styre det, når der kun er optik man bruger? Jeg ville sige nej. |
|||||
![]() |
|||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
||||
"samtidig med at volumen på receiver styres over HDMI-CEC?" Det betyder at der skal et HDMI kabel i også..... Klaus |
|||||
![]() |
|||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
||||
Så er der vel ingen grund til optisk kabel, så kan HDMI kablet vel bare bruges til lyd? |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||||
Det må formodes at der ikke er ARC i enhederne |
|||||
![]() |
|||||
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
||||
+At der med ARC vel ikke kan overføres surround. |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||||
Øh jo da....! Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre? M.v.h. |
|||||
![]() |
|||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||||
Det er ikke en givet ting, når det er fra externe enheder tilsluttet TVet. |
|||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Det synes jeg da ikke jeg kan få netflix mv til at gøre, når det køres fra tv.
Eller som radiomanden skriver, når der er enheder koblet direkte til tv. Redigeret af Stoffer1987 - 25-Februar-2016 kl. 17:55 |
|||||
![]() |
|||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||||
Det virker nødvendigvis heller ikke fra Netflix, da jeg have det, så var der ikke 5.1 når det var fra TV, brugte jeg derimod HDD Recorderen, så var der ingen problemer, derfra kom der DD+ i 5.1. |
|||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||||
Mit tv (Panasonic) smider DD 5.1 i receiveren, via HDMI, når jeg benytter TV'ets Netflix app.
M.v.h. |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |