recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi/DSD dac til multicannel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdmi/DSD dac til multicannel.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hdmi/DSD dac til multicannel.
    Sendt: 06-December-2021 kl. 16:57
Har en OPPO 93EU som kan sende DSD(SACD) ud via. HDMI....

Findes der en, kvalitets/HiFi, Dac som kan konvertere DSD (fra HDMI) til multichannel 5.1 (RCA) ? 

Bond Cool

Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 09:58
Jeg ved ikke præcis, hvad du leder efter, men jeg har en panasonic dp-ub9000, og den har en udmærket DAC som jeg kan bruge til at sende PCM til min receiver via RCA inputs.
Jeg må indrømme at jeg ikke rigitg gider at bruge den fremgangsmåde da HDMI fra min Nvidia Shield er så meget enklere, og jeg synes ikke at kvaliteten er bedre via RCA. Hvis du går rent analogt og bruger "Direct" mode på din receiver så mister du muligheden for at bruge rumkorrektion, og det er efter min mening en større gevinst end at kunne bitstreame til receiveren...
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Jeg ved ikke præcis, hvad du leder efter, men jeg har en panasonic dp-ub9000, og den har en udmærket DAC som jeg kan bruge til at sende PCM til min receiver via RCA inputs.
Jeg må indrømme at jeg ikke rigitg gider at bruge den fremgangsmåde da HDMI fra min Nvidia Shield er så meget enklere, og jeg synes ikke at kvaliteten er bedre via RCA. Hvis du går rent analogt og bruger "Direct" mode på din receiver så mister du muligheden for at bruge rumkorrektion, og det er efter min mening en større gevinst end at kunne bitstreame til receiveren...

Hmm... syntes nu at jeg skriver meget præcist at jeg ønsker at konvertere DSD (fra HDMI) til multichannel 5.1 (RCA) fra en SACD afspiller..... altså SACD-sporet (DSD) til analog.

Bond Cool

Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 16:43
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 16:48
Jeg har selv brugt en Meridian 621 og nu en 722 til SACD output, det er en fremragende HDMI audio extractor, men den giver kun et digitalt output - så der skal DAC’s på output til dit formål…621 kan sikkert fåes ret billigt, da den ikke er 4k…

Redigeret af Audiophile - 08-December-2021 kl. 17:06
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 18:35
Forstår ikke helt hvordan mit indlæg og tekst kan misforstås ? Wink 

DSD output til 5.1 analog.... har sgu da ikke noget at gøre med LPCM, DTS, PCM, HD eller ... eller noget LOL

Bond Cool



Redigeret af bbond - 08-December-2021 kl. 18:37
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 19:31
du er vist ikke nem at hjælpe…kan din Oppo da sende DSD ud via HDMI uden konvertering?

Redigeret af Audiophile - 08-December-2021 kl. 19:36
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

du er vist ikke nem at hjælpe…kan din Oppo da sende DSD ud via HDMI?

Ja, det er jo det jeg skriver.... Wink

Bond Cool

Edit... Du har nu tilføjet "uden konvertering"  det er jo netop konverteringen jeg søger....


Redigeret af bbond - 08-December-2021 kl. 19:40
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 19:44
Jeg kan se at jeg lavede en fejl i mit indlæg. Det, der kommer ud af min Panasonic dp-ub9000 via RCA forbindelserne er et analogt signal. Så det er vel i princippet det som du leder efter. Der er andre afspillere, der kan det samme. 

Som sagt ville jeg personligt foretrække HDMI. Men du kan selv eksperimentere. Hvis du er i nærheden af Aarhus så kan jeg demonstrere det  :)
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

du er vist ikke nem at hjælpe…kan din Oppo da sende DSD ud via HDMI?

Ja, det er jo det jeg skriver.... Wink

Bond Cool

Edit... Du har nu tilføjet "uden konvertering"  det er jo netop konverteringen jeg søger....

I rest my case, har ikke lagt mærke til denne mulighed, da jeg ikke har noget at sende DSD til…du skal nok ud i nogle eksotiske receivere eller DAC, det er vist ikke en std feature…kan ikke huske jeg har set en, og hvis den tilmed skal være bedre en Oppo’ens egen konvertering…


Redigeret af Audiophile - 08-December-2021 kl. 19:55
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 09:11
En anden mulighed er selvfølgelig at købe en ny SACD-afspiller men jeg kan kun finde dem med 2 ch. output.!? - måske noget jeg overser?

Min Oppo har 5.1 rca. udtag for SACD men lydkvaliteten er ringe.... derfor interessen for en ekstern DAC.
Oppo lavede en audiofil version af deres afspiller men de findes, som bekendt, ikke mere....

Min SONY SACD999ES vil ikke mere aftaste SACD-skiverne (ja, den er renset) men at finde en afløser med multi-channal (5.1) og i samme kvalitet ??

Ps. XLR udgange vil selvfølgelig være bedre... men det gør det nok ikke nemmere ....Wink

Bond Cool

Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 10:04
Ah, det er fysiske SACDer du har. Det må jeg have overset... Jeg tror at Pioneer laver nogen afspillere, der kan, men de er dyre... Hvorfor er det at du vil konvertere til analog før du sender til din receiver?
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu