recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi/DSD dac til multicannel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdmi/DSD dac til multicannel.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

En anden mulighed er selvfølgelig at købe en ny SACD-afspiller men jeg kan kun finde dem med 2 ch. output.!? - måske noget jeg overser?

Min Oppo har 5.1 rca. udtag for SACD men lydkvaliteten er ringe.... derfor interessen for en ekstern DAC.
Oppo lavede en audiofil version af deres afspiller men de findes, som bekendt, ikke mere....

Min SONY SACD999ES vil ikke mere aftaste SACD-skiverne (ja, den er renset) men at finde en afløser med multi-channal (5.1) og i samme kvalitet ??

Ps. XLR udgange vil selvfølgelig være bedre... men det gør det nok ikke nemmere ....Wink

Bond Cool


Ja, det er ikke rigtig understøttelse for SACD mere med et godt multichannel analogt output (Oppo og Pioneer er savnet) , der er kommet nogle nye afspillere fra Reavon, men det ligner lidt noget pyntet kina bras…
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

En anden mulighed er selvfølgelig at købe en ny SACD-afspiller men jeg kan kun finde dem med 2 ch. output.!? - måske noget jeg overser?

Min Oppo har 5.1 rca. udtag for SACD men lydkvaliteten er ringe.... derfor interessen for en ekstern DAC.
Oppo lavede en audiofil version af deres afspiller men de findes, som bekendt, ikke mere....

Min SONY SACD999ES vil ikke mere aftaste SACD-skiverne (ja, den er renset) men at finde en afløser med multi-channal (5.1) og i samme kvalitet ??

Ps. XLR udgange vil selvfølgelig være bedre... men det gør det nok ikke nemmere ....Wink

Bond Cool


Ja, det er ikke rigtig understøttelse for SACD mere med et godt multichannel analogt output (Oppo og Pioneer er savnet) , der er kommet nogle nye afspillere fra Reavon, men det ligner lidt noget pyntet kina bras…

Nææ... men der er altså noget med det at kunne sætte "sin egen" musik på .... især når man har et kvalitets anlæg bygget op med vægt på HiFi og rigtig meget musik på dette medie Big smile

En streaming tjeneste i Hi-Res (og en afspiller til samme) er selvfølgelig næste skridt ... men at betale et beløb hver måned hvis man nu ikke bruger det så tit (arbejde kan gå noget ud over ens fritid) og kan man finde "sin egen" musik ? Embarrassed  

Bond Cool

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu