|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
kongedam ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() Sendt: 18-Januar-2009 kl. 01:53 |
|
Hejsa Er der nogle som kan hjælpe mig med at sætte passthrugh op? |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Redigeret af Patriarken - 19-Januar-2009 kl. 09:23 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
kongedam ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() |
|
Jeg har Powerdvd 8, men kan ikke få det til at virke. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det dur bare ikke, nu har jeg under cyberlink options konfigureret den til at køre HDMI audio med passthrugh
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Redigeret af Patriarken - 19-Januar-2009 kl. 09:22 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
pis, Kan bare ikke få det til at virke, vu køber jeg et Toslink kabel og forsøger via SPDIF udgangen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har slettet mine indlæg da de var OT, da jeg havde misforstået spørgsmålet.
Du skal indstille dit lydkort(HDMI interface'et) til 48000khz digitalt stereo PCM og dit directshow filter til SPDIF. |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Lige præcist det grafikkort du har kan jo levere 7.1 LPCM lyd ud via HDMI, så det skal jo virke, såfrem man altså har gjort alt korrekt. Men det er jo elementært.
Man skal have den rigtige dongle ( DVI/HDMI) der helst skulle følge med grafikkortet ved køb. Ellers er den meget svær at skaffe. Men det har du måske nok? Men skriver du noget sted om du overhovedet får noget igennem? Og ellers gå frem som Patriarken siger. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har billed + stereo lyd, jeg kan har under konfigurere af højtalere for HDMI output, mulighed for at ændre lydkilden til:
PS. Jeg bruger original dongle
Redigeret af kongedam - 20-Januar-2009 kl. 14:39 |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Ok, jeg kan ikke helt sætte mig ind i problematikken, men måske kan det hjælpe at vide at codning fra en blu-ray plade, sker via et software program i Windows og er altså ikke noget der forgår på et lydkort.
Måske forsøger du noget du ikke kan? Et lydkort kan så bruge det afkodede signal og konvertere til analog via en DAC (digital to analog converter), eller sende det allerede afkodede signal videre til en forstærker, der så igen er udstyret med en digital til analog kreds (DAC). Betydningen af en selvstændig forstærker i denne sammenhæng er altså, at den forstærker man har kan have en betydelig bedre DAC end et lydkort kan have. Der kan være stor kvalitets forskel på dac, så den analoge lyd der kan hentes fra et lydkort (hvis nu den sourround forstærker man har understøtter analog modtagelse) ikke kan hamle op med den der kan fås ved digital modtagelse på samme forstærker. Men som sagt, kan ikke helt gennemskue problemet. Jeg har ellers et HD 4830, men ingen dongle. Skulle min forklaring ikke holde vand, er der nok nogen der kommer på banen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg læste det først som dig KEN, men kan nu se at det drejer sig udelukkende om at sende en AC3 stream over HDMI, hvilket ikke burde være et problem. Windowstast +r
tryk enter.... Indstil dit HDMI Digital som default device.... ![]() og sådan her: ![]() og sådan her: ![]() Indstil PowerDVD/FFDshow til HDMI/SPDIF...No resample...No 7.1 etc...SPDIF og optional til HDMI output device hvis du kan... Redigeret af Patriarken - 21-Januar-2009 kl. 15:22 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
@Ken
Redigeret af kongedam - 21-Januar-2009 kl. 15:20 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |