recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI DTS/DD passthrugh (HD4850)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI DTS/DD passthrugh (HD4850)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 15:24

@ Patriarken

Alle mine indstillinger er ligesom dine Screenshots.
Jeg har også indstillet MP til at HDMI/SPIDF

Hvis jeg prøver at trykke på test knappen for koedeformater "DTS/DD" så siger windows at den ikke kunne afspille formatet og vil slå den fra.
Jeg havde lidt samme problem med mit onboard HD3300 kort, men pludselig, ja så virkede det.

Men hvis jeg i Powerdvd forsøger at sætte HDMI output til "Pass thrugh" så ændres det tilbage til PCM.

mvh
Michael

Redigeret af kongedam - 21-Januar-2009 kl. 15:28
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af kongedam kongedam skrev:

@ Patriarken

Alle mine indstillinger er ligesom dine Screenshots.
Jeg har også indstillet MP til at HDMI/SPIDF

Hvis jeg prøver at trykke på test knappen for koedeformater "DTS/DD" så siger windows at den ikke kunne afspille formatet og vil slå den fra.
Jeg havde lidt samme problem med mit onboard HD3300 kort, men pludselig, ja så virkede det.

Men hvis jeg i Powerdvd forsøger at sætte HDMI output til "Pass thrugh" så ændres det tilbage til PCM.

mvh
Michael

Du skal indstille PowerDVD eller hvilket filter du nu bruger til SPDIF, og så skal du være sikker på at dette filter benyttes når du afvikler en given kilde. Media Portal er fint ved at man kan vælge forskellige filtre til forskellige formater...Men hvis ikke man ved hvad bruges hvornår, og hvis ikke man forstår sig på MFPMP DirectSound directshow osv....Sååe er det jo ikke så fedt..

Jeg kunne godt løse problemet for dig....Men jeg gider ikke at installere Media Portal period... for at guide dig igennem hvert enkelt step, hvorfor min mit engagement i denne tråd ophører... Jeg kan dog sige dig at MP benytter MPC playeren og du muligvis skal override bestemte filtre...Men det kan Jonas fortælle dig om...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 17:14

@Patriarken

Det er bare i orden makker.
Jeg vil forsøge at løse det med et Toslink kabel, jeg har lige modtaget et med posten og det ser ud til at det virker, nu kan jeg ihvertifald afspille DTS/DD under egenskaber.

jeg vender tilbage ang. MP senere.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 18:34

Juhuuuuu

Toslink kabel + ac3Filter virker.
Der er nu Passthrugh på DTS/DD og Stereo kanaler bliver reincoded til 5/1.

Men det ville nu have været bede hvis man kunne have kort det hele i et kabel.
Men skit pyt, gider ikke bruge oseaner af tid når man kan købe et 3m. Toslink kabel for 139 kr. 

PS. For den der ikke ved det så er et Toslink kabel = lysleder

mvh
Michael 

Redigeret af kongedam - 21-Januar-2009 kl. 18:35
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu