Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1583
|
Emne: HDMI -> DVI uden HDCP Sendt: 15-April-2010 kl. 15:24 |
Hejsa,
jeg hopper snart på en BD afspiller og spekulerer lidt over hvordan det vil fungere på min skærm (ældre NEC plasma) som kun har DVI-indgang (+ component/s-video/composite). Iflg. manualen kan det maksimalt spise 1080i, dvs. ingen 1080p.
Vil BD afspilleren "opdage" dette og gå ned i opløsning eller ender den med at sende maksimalt 720p ud, når det nu ikke er et HDMI stik med HDCP ? Eller ender dette setup med sort skærm ?
Måske er det smartere at "nøjes" med component og derved 720p med det samme = færre problemer ?
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 17:06 |
quarkir skrev:
Hejsa,
jeg hopper snart på en BD afspiller og spekulerer lidt over hvordan det vil fungere på min skærm (ældre NEC plasma) som kun har DVI-indgang (+ component/s-video/composite). Iflg. manualen kan det maksimalt spise 1080i, dvs. ingen 1080p.
Vil BD afspilleren "opdage" dette og gå ned i opløsning eller ender den med at sende maksimalt 720p ud, når det nu ikke er et HDMI stik med HDCP ? Eller ender dette setup med sort skærm ?
Måske er det smartere at "nøjes" med component og derved 720p med det samme = færre problemer ?
|
Hej, Det vil ende i sort skærm. Alle BD-afspillere har HDCP på HDMI-udgangen, og HDCP er altid aktiveret, uanset den valgte opløsning. Derfor tror jeg du bliver bedst tjent med 720p eller 1080i - du må prøve dig frem og finde ud af hvad der giver bedst billede. 1080i kan godt køre over component, hvis det er en fornuftig kvalitet kabel. /Mark
Redigeret af Markh - 15-April-2010 kl. 17:06
|
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo
XBOX360, PS3 og Wii
Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X
Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 17:10 |
Efter den nye firmware opdatering fra Oppo til Oppo BDP-83, kan man fravælge HDCD, så det med at alle Blu-ray afspiller altid har aktive HDCD passe ikke
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 17:14 |
HDCP er High-bandwidth digital content protection og ikke noget med opløsning. Hvis du afspille noget der er kodet med HDCP, så skal din skærm understøtte HDCP. HDCP virker altid på HDMI, men er en valfri options på DVI. HD-ready skærme burde understøtte HDCP
|
 |
quarkir
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 18:51 |
PerW skrev:
HDCP er High-bandwidth digital content protection og ikke noget med opløsning. |
Den del er jeg med på, men...
PerW skrev:
Hvis du afspille noget der er kodet med HDCP, så skal din skærm understøtte HDCP. HDCP virker altid på HDMI, men er en valfri options på DVI. HD-ready skærme burde understøtte HDCP |
Min skærm er så gammel at den ikke aner hvad HDCP er for noget og HD-ready kender den heller ikke til.  Men det lader til at hvis jeg laver forbindelsen vha. component, kommer det til at virke bedst muligt.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 19:07 |
Hvis ikke panelet har en opløsning på minimum 720, så vil du ikke kunne få HD, med andre ord du vil ikke kunne få noget udbytte af en BD afspiller.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
quarkir
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 20:53 |
Radiomanden skrev:
Hvis ikke panelet har en opløsning på minimum 720, så vil du ikke kunne få HD, med andre ord du vil ikke kunne få noget udbytte af en BD afspiller. |
Det har godt nok ikke HD opløsning, men derfor forventer jeg nu stadig at billedet bliver forbedret, specielt da mit nuværende setup kører via s-video  . Opgaven går også mere ud på at finde bedst mulige løsning, med de enheder der skal forbindes. Da de to øvrige enheder i mit setup, SAT receiver og Wii, begge leverer component, kommer det faktisk til at passe fint i sidste ende.
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 22:18 |
Startrek skrev:
Efter den nye firmware opdatering fra Oppo til Oppo BDP-83, kan man fravælge HDCD, så det med at alle Blu-ray afspiller altid har aktive HDCD passe ikke
|
Det lyder uden tvivl interessant, hvis det er tilfældet. Men nu skal jeg bare være helt sikker: Du har to gange skrevet HDCD (CD kodning med 4 magiske tryllebits matrixet ned i 16-bit signalstrømmen, så man får "ægte" 20-bit lyd fra almindelig CD, hvis afspilleren understøtter det). Trådstarter spørger til HDCP. Det er jo ikke helt det samme, så spørgsmålet er om det er en tastefejl fra din side.  Ak ja - alle disse forkortelser.  /Mark
|
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo
XBOX360, PS3 og Wii
Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X
Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
|
 |